Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.uittreksels.detail.raw

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Type document
Uittreksel document

Openbare behandeling van agendapunt

1.  A.1A INTERGEMEENTELIJKE SAMENWERKING. ALGEMENE VERGADERING IGEAN DIENSTVERLENING VAN 17 DECEMBER 2025.

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Arno Aerden (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Joris Brosens (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Eva Eyckmans (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Judith Francken (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Tuur Goormachtig (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Johnny Hendrikx (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Jokke Hennekam (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Robin Jacobs (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Helmut Jaspers (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Dirk Konings (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Ellen Maas (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Steff Nouws (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Kevin Ooye (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Brigitte Quick (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Marc Scheepers (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Dirk Smout (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Katrien Somers (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Jan Suykerbuyk (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Steve Suykerbuyk (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Kenny Van Dyck (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Geert Vandekeybus (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Jeroen Verleysen (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)

Afwezige leden

  • Tom Bevers (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Emma Lambregts (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
  • Anne Somers (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

ALGEMENE VERGADERING IGEAN DIENSTVERLENING VAN 17 DECEMBER 2025.

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Arno Aerden
  • Joris Brosens
  • Eva Eyckmans
  • Judith Francken
  • Tuur Goormachtig
  • Johnny Hendrikx
  • Jokke Hennekam
  • Robin Jacobs
  • Helmut Jaspers
  • Dirk Konings
  • Ellen Maas
  • Steff Nouws
  • Kevin Ooye
  • Brigitte Quick
  • Marc Scheepers
  • Dirk Smout
  • Katrien Somers
  • Jan Suykerbuyk
  • Steve Suykerbuyk
  • Kenny Van Dyck
  • Geert Vandekeybus
  • Jeroen Verleysen

Effectieve stemmers

  • Arno Aerden
  • Joris Brosens
  • Eva Eyckmans
  • Judith Francken
  • Tuur Goormachtig
  • Johnny Hendrikx
  • Jokke Hennekam
  • Robin Jacobs
  • Helmut Jaspers
  • Dirk Konings
  • Ellen Maas
  • Steff Nouws
  • Kevin Ooye
  • Brigitte Quick
  • Marc Scheepers
  • Dirk Smout
  • Katrien Somers
  • Jan Suykerbuyk
  • Steve Suykerbuyk
  • Kenny Van Dyck
  • Geert Vandekeybus
  • Jeroen Verleysen

goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

A.1A INTERGEMEENTELIJKE SAMENWERKING. ALGEMENE VERGADERING IGEAN DIENSTVERLENING VAN 17 DECEMBER 2025

ALGEMENE VERGADERING IGEAN DIENSTVERLENING VAN 17 DECEMBER 2025

De OCMW-raad,


  • Gelet op het Decreet lokaal bestuur van 22 december 2027;

                    Overwegende de onderstaande motivering;

                    Overwegende de relevante voorgeschiedenis, feiten en context – algemeen;

    Gelet op het K.B. van 3 januari 1969 waarin werd overgegaan tot de oprichting van de coöperatieve vennootschap Intercommunale Grondbeleid en Expansie Antwerpen, verder IGEAN cv genoemd, gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op
    8 juli 1969;

    Overwegende dat op de buitengewone algemene vergadering van 8 november 2003
    IGEAN cv werd omgevormd tot een dienstverlenende vereniging IGEAN dienstverlening, gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op
    19 december 2003;

    Gelet op de beslissing van de Vlaamse minister van Binnenlandse Aangelegenheden, Cultuur, Jeugd en Ambtenarenzaken van 1 april 2004 waarin de wijzigingen van de statuten en de omvorming van IGEAN cv in een dienstverlenende vereniging werden goedgekeurd;

    Overwegende dat op de Buitengewone Algemene Vergadering van 15 juni 2007 de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening werd goedgekeurd en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 13 augustus 2007 onder nr. 07120366;

    Overwegende dat op de Buitengewone Algemene Vergadering van 18 december 2013 de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening werd goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 10 april 2014 van de Vlaamse minister van Bestuurszaken, Binnenlands bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse rand;

    Overwegende dat op de Buitengewone Algemene Vergadering van 17 juni 2016 de statutenwijziging en verlenging van IGEAN dienstverlening werd goedgekeurd tot

    21 juni 2034. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 3 oktober 2016 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding;

    Overwegende dat op de Buitengewone Algemene Vergadering van 19 december 2018 de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening werd goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe Decreet Lokaal Bestuur.  Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 19 maart 2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding;

    Overwegende dat op de Algemene Vergadering van 28 juni 2019 de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening werd goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe

    Decreet Lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 23 oktober 2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen;

    Overwegende dat op de Algemene Vergadering van 19 juni 2020 de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening in het kader van de zelfstandige groepering werd goedgekeurd.  Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 25 januari 2021 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen;

    Overwegend dat op de Algemene Vergadering van 25 juni 2021 een statutenwijziging van IGEAN dienstverlening werd goedgekeurd in functie van het digitaal vergaderen. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 23 november 2021 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen;

    Overwegende dat het OCMW lid is bij IGEAN dienstverlening;
    Overwegende de relevante voorgeschiedenis, feiten en context - Nota te ontwikkelen activiteiten en begroting;

    Gelet op Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en artikel 35 van de statuten die bepalen dat er afgezien van de jaarvergadering nog minstens één buitengewone algemene vergadering moet worden georganiseerd in de loop van het laatste trimester van elk jaar;

    Overwegende dat op deze Buitengewone Algemene Vergadering de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het volgende boekjaar worden besproken, alsook een door de raad van bestuur opgestelde begroting voorgelegd;

    Overwegende dat de raad van bestuur van 15 oktober 2025 haar goedkeuring heeft gehecht aan de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor 2026 evenals aan de begroting 2026;

    Overwegende dat deze documenten nu ter goedkeuring worden voorgelegd aan de Buitengewone Algemene Vergadering;

    Overwegende de relevante voorgeschiedenis, feiten en context - Goedkeuren evaluatienota en ondernemingsplan;

    Gelet op Artikel 459 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 dat bepaalt dat IGEAN in de loop van het eerste werkingsjaar na het jaar waarin verkiezingen voor de algehele hernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd, een nieuw ondernemingsplan voor de komende 6 jaar moet opmaken;

    Overwegende dat dit ondernemingsplan een evaluatierapport bevat over de werking van de vereniging;

    Overwegende dat IGEAN de ontwerpdocumenten heeft voorbereid en deze ter goedkeuring voorlegt aan de Buitengewone Algemene Vergadering;

    Overwegende de relevante voorgeschiedenis, feiten en context -Goedkeuring aanpassing presentiegelden;

    Gelet op Artikel 448 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 dat het volgende bepaalt (wijziging geldig vanaf 8.04.2023):

    De leden van de raad van bestuur van de dienstverlenende of opdrachthoudende vereniging en de vertrouwenspersonen die hen bijstaan conform artikel 16 en 155, kunnen per bijgewoonde vergadering een presentiegeld ontvangen.

    Het presentiegeld voor het bijwonen van de raad van bestuur is ten hoogste gelijk aan het hoogste bedrag dat uitkeerbaar is aan een gemeenteraadslid voor een gemeenteraadszitting in een van de deelnemende gemeenten. Aan de voorzitter van de raad van bestuur, aan zijn vervanger en aan de voormelde vertrouwenspersonen kan maximaal een dubbel presentiegeld worden toegekend. Bij een cumulatie van mandaten, waaraan een dubbel presentiegeld verbonden is in meerdere dienstverlenende of opdrachthoudende verenigingen, bepaalt het lid van de raad van bestuur in welke vereniging het dubbel presentiegeld wordt toegekend. In elk van de andere verenigingen ontvangt dit lid een enkel presentiegeld. De toekenning van een dubbel presentiegeld is slechts mogelijk nadat de betrokkene een verklaring op erewoord heeft ingediend waaruit blijkt dat hij geen dubbel presentiegeld geniet in een andere dienstverlenende of opdrachthoudende vereniging.

     De algemene vergadering bepaalt het presentiegeld en, binnen de perken en overeenkomstig de toekenningsvoorwaarden die de Vlaamse Regering vaststelt, de andere vergoedingen die in het kader van de bestuurlijke werking van de dienstverlenende of de opdrachthoudende vereniging kunnen worden toegekend.


    Overwegende dat in het kader van de verlenging van IGEAN in 2016  de Buitengewone Algemene Vergadering van 17 juni 2016 de presentiegelden voor de leden van de raad van bestuur heeft vastgelegd op 100,51 euro per zitting (gekoppeld aan de index);

    Overwegende dat deze beslissing was gebaseerd op een quasi identieke samenstelling van de raad van bestuur voor IGEAN dienstverlening én IGEAN milieu & veiligheid;
    Overwegende dat de (meeste) bestuurders finaal 2x 100,51 euro ontvangen of 201,02 euro per avond, aangezien de raden van bestuur achtereenvolgens op eenzelfde avond georganiseerd werden;

    Overwegende dat de beslissing van de jaarvergadering van 19 juni 2020 onder punt 5 luidt als volgt:

    Besluit de jaarvergadering

    Enig art.: De jaarvergadering past per 1.01.2020 de presentiegelden voor de leden van de raad van bestuur aan tot 213,33 euro per zitting (op basis van spilindex 160,84). Dit bedrag wordt gekoppeld aan de index.

    Overwegende dat deze beslissing rekening hield met het nieuwe Decreet Lokaal Bestuur dat in 2019 in werking is getreden en op basis waarvan de raad van bestuur uit maximaal 15 leden mag bestaan.

    Overwegende dat In uitvoering hiervan in 2019 de raad van bestuur zo werd samengesteld dat elke gemeente één vertegenwoordiger had, maar niet in beide raden van bestuur zat;

    Overwegende dat de presentiegelden de vandaag van toepassing zijn 265,25 euro bedragen (d.i. 124,98 euro tegen 100%, gekoppeld aan spilindex 138,01, cfr. https://www.vlaanderen.be/lokaalestuur/mandatarissen/presentiegeld-raadslid). 

    Overwegende dat de verplaatsingsvergoeding in toepassing van het Besluit Rechtspositieregeling van 20 januari 2023 momenteel 0,4320 euro bedraagt per kilometer heen en terug;

    Overwegende dat intussen de raad van bestuur voor de nieuwe legislatuur 2025-2030 is samengesteld;

    Overwegende dat de raad van bestuur 15 leden telt met stemrecht en 3 leden met raadgevende stem en identiek is voor IGEAN dienstverlening én voor IGEAN milieu & veiligheid;

    Overwegende dat gelet op de identieke samenstelling van de raad van bestuur en om mogelijke extra kosten die dat met zich meebrengt te vermijden, de bestuurders in zitting van 25 juni 2025 het voorstel hebben goedgekeurd om de presentiegelden voor de leden van de raad van bestuur van IGEAN dienstverlening vanaf 19 maart 2025 te schrappen;

    Overwegende dat dit voorstel ter goedkeuring wordt voorgelegd aan de Buitengewone Algemene Vergadering;

    Overwegende de relevante voorgeschiedenis, feiten en context -Goedkeuren toetreding CREAT;

    Overwegende dat IGEAN dienstverlening wenst gebruik te maken van het CREAT aankoopplatform:

    Overwegende dat CREAT een ruim aanbod aanbiedt aan producten en diensten aan besturen die onderhevig zijn aan de wetgeving op de overheidsopdrachten;

    Overwegende dat meer dan 600 gemeenten, steden en andere organisaties reeds gebruik maken van de dienstverlening van CREAT, waaronder 21 gemeenten uit de IGEAN regio; 

    Overwegende dat de dienstverlening van CREAT enkel kan aangeboden worden aan deelnemers van Creat Services, een dienstverlenende intergemeentelijke vereniging die CREAT beheert;

    Overwegende dat de deelname aan Creat Services dv concretiseert zich middels een kapitaalsinbreng, waartegenover aandelen staan. Voor intercommunales geldt een vast aantal van 5 aandelen per entiteit. De nominale waarde van 1 aandeel is 1000 euro en is voor één vierde te volstorten. In concreto dient er 1250 euro te worden volstort:

    Overwegende dat overeenkomstig artikel 420 van het Decreet Lokaal Bestuur van
    22 december 2017 een toetredingsbeslissing van een dienstverlenende of opdrachthoudende vereniging wordt genomen door de algemene vergadering.
    Overwegende dat IGEAN dienstverlening de toetreding tot Creat Services dv daarom voorlegt aan de buitengewone algemene vergadering;

    Overwegende de relevante voorgeschiedenis, feiten en context -Statutenwijziging;

    Overwegende dat bij het begin van een nieuwe legislatuur een kritische lezing van de statuten opportuun is.

    Overwegende dat op basis hiervan er enkele voorstellen tot aanpassing en vereenvoudiging worden gedaan om een optimale werking van IGEAN mogelijk te maken;

    Overwegende dat IGEAN een nota heeft opgemaakt met toelichting bij het ontwerp van statutenwijziging die bestaat uit volgende onderdelen:

    1.            Toelichting bij het ontwerp van statutenwijziging

    2.            Stappenplan – timing – inwerkingtreding.

    Overwegende dat in zitting van 25 juni 2025 en 6 augustus 2025 de bestuurders kennis hebben genomen van het ontwerp van statutenwijziging voor IGEAN dienstverlening en hun goedkeuring hieraan gehecht;

    Overwegende dat IGEAN het dossier heeft ingediend via het Digitaal Loket op 2 juli 2025 en aangevuld op 7 augustus 2025;

    Overwegende dat met het schrijven van het Agentschap Binnenlands Bestuur van 21 augustus 2025 het advies van de minister over het ontwerp van statutenwijziging aan IGEAN werd bezorgd. Het kan als volgt samengevat worden:

    IGEAN Dienstverlening bereidt een statutenwijziging voor. De wijzigingen betreffen: een aanpassing van enkele bepalingen omtrent het kapitaal in kader van voorbije en mogelijke toekomstige fusies, een vereenvoudiging van de statutaire regelingen m.b.t. de aanduiding van bestuurders, aanpassingen aan de regeling rond de aanstelling van voorzitters en ondervoorzitters van de raad van bestuur, het algemeen comité en de adviescomités, en een toevoeging omtrent aansprakelijkheid n.a.v. recente wetswijzigingen.

    De voorgestelde wijzigingen zijn in overeenstemming met het recht.

    Overwegende dat in zitting van 10 september 2025 de bestuurders kennis hebben genomen van het gunstig advies van het Agentschap Binnenlands Bestuur;

    Overwegende dat IGEAN het volledige dossier van de statutenwijziging, inclusief het advies van het Agentschap Binnenlands Bestuur, ter goedkeuring voorlegt aan de Buitengewone Algemene Vergadering;

    Overwegende dat hiermee wordt uitvoering gegeven aan artikel 427 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 waarin wordt bepaald dat de Raad van Bestuur het ontwerp van statutenwijziging voorbereidt. Dit ontwerp wordt uiterlijk 150 dagen voor de Algemene Vergadering die de statutenwijziging moet beoordelen op straffe van nietigheid voorgelegd aan de Vlaamse Regering. De Vlaamse Regering verleent een niet-bindend advies aan de raad van bestuur binnen 60 dagen vanaf de dag na de dag waarop het ontwerp van statutenwijziging aan de Vlaamse Regering is verzonden. Is er geen advies ontvangen binnen de gestelde termijn, dan wordt geacht aan de adviesplicht te zijn voldaan;

    Overwegende dat uiterlijk 90 dagen voor de algemene vergadering die de statutenwijziging moet beoordelen, een door de raad van bestuur opgesteld ontwerp aan alle deelnemers wordt voorgelegd. Dit ontwerp bevat eveneens het advies van de Vlaamse Regering. De goedkeuring van de statutenwijziging wordt voorgelegd aan de Buitengewone Algemene Vergadering;

    Overwegende de relevante voorgeschiedenis, feiten en context  - Benoemen leden adviescomités;

    Overwegende dat Artikel 27 van de statuten van IGEAN dienstverlening bepaalt dat er één of meerdere adviescomités kunnen opgericht worden. Een adviescomité wordt opgericht op grond van de meervoudige doelstellingen van de vereniging en blijft in aantal beperkt tot het aantal doelstellingen;

    Overwegende dat de intergemeentelijke werking van het EnergieK huis een van de activiteiten is die IGEAN dienstverlening uitvoert als zelfstandige groepering. Om deze intergemeentelijke werking invulling te geven en op te volgen, werd in 2019 de vroegere beleidsgroep Energie omgevormd tot een adviescomité EnergieK Huis;

    Overwegende dat enkel de gemeenten die deel uitmaken van het EnergieK Huis zijn vertegenwoordigd in dit adviescomité met één effectief lid. Het adviescomité bestaat bij voorkeur uit de bevoegde schepen (energie, klimaat of duurzaamheid). De voordracht én het mandaat van het lid van het adviescomité geldt bij voorkeur voor de volledige legislatuur;

    Overwegende dat Artikel 442 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en artikel 27 van de statuten van IGEAN dienstverlening bepalen dat de deelnemers bij het begin van een nieuwe legislatuur leden voor de adviescomités voordragen, die door de algemene vergadering worden benoemd;

    Overwegende dat met de beslissing van de buitengewone algemene vergadering van IGEAN dienstverlening van 1 maart 2025 en van de jaarvergadering van 19 juni 2025, de reeds voorgedragen leden van het adviescomité EnergieK Huis werden benoemd;

    Overwegende dat de benoeming van nog voor te dragen kandidaten wordt voorgelegd aan de buitengewone algemene vergadering;

    Overwegende de relevante voorgeschiedenis, feiten en context - Uitnodiging algemene vergadering – dagorde;

    Overwegende dat de raad van bestuur van 10 september 2025 heeft beslist om de buitengewone algemene vergadering van 17.12.2025 om 19.00 uur te organiseren in de burelen van IGEAN, Doornaardstraat 60 te 2160 Wommelgem;

    Overwegende dat de dagorde werd als volgt vastgelegd:

    1. Goedkeuren van de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor 2026

    2. Goedkeuren van de begroting 2026

    3. Goedkeuren van de  evaluatienota van het ondernemingsplan - "Horizon-         2024” en het ondernemingsplan - “Samen naar 2030”

    4. Goedkeuren aanpassing presentiegelden

    5. Goedkeuren van de toetreding tot de Tussengemeentelijke Maatschappij voor Services (CREAT)

    6. Goedkeuren van de statutenwijziging

    7. Benoemen van leden adviescomités.

    Overwegende dat met het schrijven van IGEAN dienstverlening van 12 september 2025 de uitnodiging en de dagorde voor de Buitengewone Algemene Vergadering van 17.12.2025 aan alle deelnemers werd bezorgd;

    Overwegende dat alle documenten m.b.t. de statutenwijziging op dat ogenblik via het infonet ter beschikking werden gesteld van de deelnemers, rekening houdend met de voorziene termijn van 90 dagen voor de buitengewone algemene vergadering van
    17 december 2025 die de statutenwijziging moet beoordelen;

    Overwegende dat volgende documenten op 20 oktober 2025 (na de raad van bestuur van 15.10.2025) eveneens via het infonet ter beschikking werden gesteld van de deelnemers:

    1.            de uittreksels uit de relevante beslissingen van de raad van bestuur

    2.            de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie met de       begroting voor 2026

    3.            de evaluatienota van het ondernemingsplan “Horizon 2024” en het        ondernemingsplan “Samen naar 2030”.

    Overwegende de relevante voorgeschiedenis, feiten en context - Vertegenwoordiger en mandaat algemene vergadering;

    Overwegende dat de raad met een afzonderlijk besluit de vertegenwoordiger van het OCMW voor de algemene vergadering van IGEAN dienstverlening reeds heeft aangeduid;

    Overwegende dat Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en artikel 33§1 van de statuten bepalen dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering:
    Overwegende dat met onderstaande beslissing aan de vertegenwoordiger een mandaat wordt gegeven;

    Overwegende de relevante voorgeschiedenis, feiten en context - Juridisch kader;

    Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017;

    Gelet op de statuten van IGEAN dienstverlening;

    Overwegende de relevante voorgeschiedenis, feiten en context -Financiële gevolgen;

    Overwegende dat de buitengewone algemene vergadering op zich geen financiële gevolgen heeft voor het bestuur:

    Overwegende de relevante voorgeschiedenis, feiten en context - Voorafgaande bespreking en adviezen;

    Overwegende de toelichting en bespreking van de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie met de begroting voor 2026 op de raad van bestuur van 15 oktober 2025;
    Gehoord de toelichting door voorzitter Dirk Smout waarin hij aankondigt dat het agendapunt wordt verdaagd naar de gemeenteraad van 15 december 2025;



Beslist,

Enig artikel 1

Om meer duidelijkheid te krijgen over de oprichting van IGEAN Energie binnen IGEAN Milieu & Veiligheid wordt het agendapunt van de Algemene Vergadering van IGEAN Dienstverlening verdaagd en geagendeerd op de gemeenteraad van 15 december 2025.