Type document
Uittreksel document
Openbare behandeling van agendapunt
5. 05. Financiën – MJP 2020-2025 – opvolgingsrapport eerste semester 2025 – kennisneming
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Staf Braspenning (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
- Mark Bruurs (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
- Philip Loots (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
- Claudia Manders (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
- Bart Mertens (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
- Jeroen Raeijmaekers (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
- Anja Van Gils (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
- Leo Van Tilburg (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
- Jef Van de Perre (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
- Remco van Tilburg (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
Afwezige leden
- Ann Brosens (Lid van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn)
Stemmingen bij agendapunt
De leden van de raad stemmen openbaar
over het voorstel van besluit
Aanwezigen tijdens de stemming
- Staf Braspenning
- Mark Bruurs
- Philip Loots
- Claudia Manders
- Bart Mertens
- Jeroen Raeijmaekers
- Jef Van de Perre
- Anja Van Gils
- Remco van Tilburg
- Leo Van Tilburg
Effectieve stemmers
- Staf Braspenning
- Mark Bruurs
- Philip Loots
- Claudia Manders
- Bart Mertens
- Jeroen Raeijmaekers
- Jef Van de Perre
- Anja Van Gils
- Remco van Tilburg
- Leo Van Tilburg
goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
05. Financiën – MJP 2020-2025 – opvolgingsrapport eerste semester 2025 – kennisneming
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikels 177 en 263;
Gelet op het besluit van de Vlaamse regering over de beleids- en beheerscyclus van de lokale [en de provinciale] besturen van 30 maart 2018, inzonderheid artikels 6 en 29;
Gelet op het ministerieel besluit tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale [en de provinciale] besturen van 26 juni 2018, inzonderheid artikel 5;
Overwegende dat elk bestuur minstens 1 keer per jaar een opvolgingsrapportering moet bezorgen aan de raad. Die rapportering moet minstens betrekking hebben op het eerste semester van het boekjaar en gebeurt voor het einde van het derde kwartaal van het lopende jaar;
Overwegende dat de opvolgingsrapportering het uitgevoerde beleid en de financiële gevolgen ervan vergelijkt met de planning voor het lopende jaar. Ze geeft de raadsleden een stand van zaken van de uitvoering van de prioritaire acties of actieplannen met het oog op:
het volgen en vergelijken van de evolutie van de uitgaven en ontvangsten van het lopende jaar met de planning,
het vergelijken van de aanrekeningen voor het lopende jaar met de kredieten die voor dat jaar zijn vastgesteld. Er wordt ook rekening gehouden met de overgedragen kredieten voor de investeringen en de bijbehorende financiering;
Gelet op de voorliggende opvolgingsrapportering 300625 over de uitvoering van het meerjarenplan 2020-2025 voor het eerste semester van 2025;,
Besluit
Enig artikel
Kennis te nemen van het opvolgingsrapport 300625 over de uitvoering van het meerjarenplan 2020-2025 voor het eerste semester van 2025.