Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.uittreksels.detail.raw

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Type document
Uittreksel document

Openbare behandeling van agendapunt

De retributies voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten en -documenten worden aangepast vanaf 1 januari 2022 (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Joris Blontrock ( Gemeenteraadslid )
  • Nicolas Debonnet ( Gemeenteraadslid )
  • Christine Delaplace ( Gemeenteraadslid )
  • Patricia Deldaele ( Gemeenteraadslid )
  • Roger Deldaele ( Gemeenteraadslid )
  • Vincent Devos ( Gemeenteraadslid )
  • Willy Glorieux ( Gemeenteraadslid )
  • Conny Seynaeve ( Gemeenteraadslid )
  • Gerda Van Den Driessche ( Gemeenteraadslid )
  • Dirk Walraet ( Gemeenteraadslid )

Afwezige leden

  • Mathias Goos ( Gemeenteraadslid )

Voorzitter: Dirk Walraet

Secretaris: Wout LEFEBVRE

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Joris Blontrock ( Gemeenteraadslid )
  • Nicolas Debonnet ( Gemeenteraadslid )
  • Christine Delaplace ( Gemeenteraadslid )
  • Patricia Deldaele ( Gemeenteraadslid )
  • Roger Deldaele ( Gemeenteraadslid )
  • Vincent Devos ( Gemeenteraadslid )
  • Willy Glorieux ( Gemeenteraadslid )
  • Conny Seynaeve ( Gemeenteraadslid )
  • Gerda Van Den Driessche ( Gemeenteraadslid )
  • Dirk Walraet ( Gemeenteraadslid )

Effectieve stemmers

  • Joris Blontrock
  • Nicolas Debonnet
  • Christine Delaplace
  • Patricia Deldaele
  • Roger Deldaele
  • Vincent Devos
  • Willy Glorieux
  • Conny Seynaeve
  • Gerda Van Den Driessche
  • Dirk Walraet

Totaal aantal voorstanders: 10

Totaal aantal tegenstanders: 0

Totaal aantal onthoudingen, blanco of ongeldig: 0

Voorstanders

  • Joris Blontrock
  • Nicolas Debonnet
  • Christine Delaplace
  • Patricia Deldaele
  • Roger Deldaele
  • Vincent Devos
  • Willy Glorieux
  • Conny Seynaeve
  • Gerda Van Den Driessche
  • Dirk Walraet

Met als gevolg,

https://data.vlaanderen.be/id/concept/BesluitType/ba5922c9-cfad-4b2e-b203-36479219ba56

Openbare titel besluit:

De retributies voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten en -documenten worden aangepast vanaf 1 januari 2022
 

Overwegende dat de afgifte van allerlei (administratieve) stukken diverse werkzaamheden voor de administratieve diensten van de gemeente meebrengt zodat het gepast is hiervoor van de belanghebbende een retributie te eisen;

Gelet op het Ministerieel Besluit van 28/10/2019 tot vaststelling van het tarief voor de vergoedingen ten laste van de gemeenten voor de uitreiking van de verschillende categorieën van elektronische identiteitskaarten en -documenten die in het besluit worden opgesomd;

Gelet op het schrijven vanwege de FOD Binnenlandse Zaken dd. onbekend betreffende de indexering van een aantal tarieven waardoor het is aangewezen bepaalde gemeentelijke retributies te herzien;

Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22/12/2017;

Gelet op de bespreking ter zake;


Beslist,

Artikel 1
 
Om de vastgestelde retributies dd. 18/12/2019 met betrekking tot elektronische identiteitskaarten en -documenten op te heffen met ingang van 01/01/2022;
Artikel 2

Om met ingang van 01/01/2022 volgende retributies vast te stellen:

Elektronische identiteitskaarten (EIK):

afgifte EIK voor Belgen en kaarten en verblijfsdocumenten aan vreemde onderdanen       16,70 

Dit bedrag is eveneens van toepassing bij ambtshalve vervanging of aflevering van een duplicaat bij verlies van een originele EIK

-       spoedprocedure (D+1) met gecentraliseerde levering bij FOD              134,10

-       spoedprocedure (D+1) met levering op de gemeente                           101,90           

afgifte EIK voor Belgische kinderen onder de 12 jaar                                  6,70    

-       spoedprocedure (D+1) met gecentraliseerde levering bij FOD              124,40

-       spoedprocedure (D+1) met levering op de gemeente                            91,90

afgifte biometrische kaarten en verblijfsdocumenten aan vreemdelingen  17,20 

-       spoedprocedure (D+1) met levering op de gemeente                           101,90