Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.uittreksels.detail.raw

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Type document
Uittreksel document

Openbare behandeling van agendapunt

Goedkeuring van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Intradura op 14 december 2022 en vaststelling van het mandaat (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Hollander (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

https://data.vlaanderen.be/id/concept/BesluitType/e96ec8af-6480-4b32-876a-fefe5f0a3793

Openbare titel besluit:

Goedkeuring van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Intradura op 14 december 2022 en vaststelling van het mandaat


Korte openbare beschrijving:

De agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Intradura dd. 14 december 2022 worden goedgekeurd. De vertegenwoordiger van de gemeente, dhr. Roel Leemans (met mevr. Joëlle Grimmeau als plaatsvervanger), is gemandateerd om de agendapunten op de buitengewone algemene vergadering van Intradura dd. 14 december 2022 goed te keuren. 


 De gemeenteraad, 


Bevoegdheid

Juridische context

  • De gemeente is aangesloten bij Intradura die werd opgericht op 27 april 2017
  • Intradura is een intergemeentelijke opdrachthoudende vereniging die wordt beheerst door het decreet over het lokaal bestuur

  • Het decreet over het lokaal bestuur, Artikel 432 bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient herhaald te worden voor elke vergadering 

  • De gemeenteraadsbeslissing dd. 27 mei 2019 waarbij de effectief en plaatsvervangend vertegenwoordiger werd aangeduid



Feitelijke context en argumentatie
  • De oproepingsbrief van 17 oktober 2022 en 27 oktober 2022 tot de buitengewone algemene vergadering van Intradura van 14 december 2022 met volgende agendapunten:

    1. Notulen van de gewone algemene vergadering van 22 juni 2022: goedkeuring

    (een exemplaar van deze notulen werd per brief op 7 juli 2022 aan de deelnemers bezorgd)

    2. De te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie + begroting 2023 (art. 40): goedkeuring

    3. De opdrachthoudende vereniging INTRADURAtreedt als C- vennoot toe tot IVBO in het kader van de mogelijke uitvoering van de verwerking van rest-en grofvuil van de nog te bepalen hoeveelheid en prijs: goedkeuring

    4. Varia



Beslissing
Artikel 1
De agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Intradura dd. 14 december 2022 worden goedgekeurd

Artikel 2
De vertegenwoordiger van de gemeente, dhr. Roel Leemans (met mevr. Joëlle Grimmeau als plaatsvervanger), is gemandateerd om de agendapunten op de buitengewone algemene vergadering van Intradura dd. 14 december 2022 goed te keuren


Artikel 3

Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.


Artikel 4

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

Uittreksel 

Intradura

Email

Vertegenwoordiger van gemeente

Kopie van dossier