Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.uittreksels.detail.index

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Uittreksel van Gemeenteraad Linkebeek , zitting van 27 mei 2024, 18:00

Datum publicatie: 1 juli 2024

Openbare behandeling van agendapunt

Agenda van de gewone algemene vergadering van Intradura op 19 juni 2024 en vaststelling van het mandaat (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Gaëlle Cordier (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Christophe Boulert
  • Gaëlle Cordier
  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren

Effectieve stemmers

  • Christophe Boulert
  • Gaëlle Cordier
  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Agenda van de gewone algemene vergadering van Intradura op 19 juni 2024 en vaststelling van het mandaat

Korte openbare beschrijving:

De agendapunten van de gewone algemene vergadering van Intradura dd. 19 juni 2024 worden goedgekeurd. De reeds gevolmachtigde effectieve afgevaardigde (dhr. Roel Leemans) en plaatsvervangend afgevaardigde (mevr. Joëlle Grimmeau) – gedurende de huidige legislatuur zijn gemandateerd om de agendapunten op deze vergadering goed te keuren.


De gemeenteraad,

Juridische context
  • De gemeente Linkebeek is aangesloten bij Intradura dat werd opgericht op 27 april 2017.

  • Intradura is een intergemeentelijke opdrachthoudende vereniging die beheerst wordt door het decreet over het lokaal bestuur.

  • Het decreet over het lokaal bestuur, in het bijzonder artikel 40 en 41, die de bevoegdheden van de gemeenteraad bepalen, en artikel 432, dat bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger herhaald dient te worden voor elke vergadering.

  • De gemeenteraadsbeslissing van 27 mei 2019 waarbij de effectief en plaatsvervangend vertegenwoordiger werden aangeduid.

Feitelijke context en argumentatie
  • De oproepingsbrief van 30 april 2024 tot de gewone algemene vergadering van Intradura van 19 juni 2024 met volgende agendapunten:

  1. Notulen van de buitengewone algemene vergadering van 13 december 2023: goedkeuring

    (een exemplaar van deze notulen werd per brief op 22 december 2023 aan de deelnemers bezorgd.);

  2. Verslag der activiteiten van het afgelopen boekjaar 2023;

  3. Jaarrekening 2023 met balans, resultatenrekening, sociale balans per 31.12.2023, het voorstel van bestemming van het resultaat en toelichting: goedkeuring (art. 39);

  4. Verslag van de raad van bestuur: goedkeuring (art. 39);

  5. Verslag van de commissaris over het boekjaar afgesloten op 31.12.2023: goedkeuring (art. 39);

  6. Bestuur: kwijting aan bestuurders, commissaris (art. 39);

  7. Vaststelling resultaatsbestemming (art. 47);

  8. Benoeming deskundige (art. 15);

  9. Wederzijdse toetreding Intradura <-> Ilva: goedkeuring;

  10. Varia.

Beslissing
Artikel 1

De agendapunten van de gewone algemene vergadering van Intradura dd. 19 juni 2024 worden goedgekeurd.

Artikel 2

De reeds gevolmachtigde effectieve afgevaardigde (dhr. Roel Leemans) en plaatsvervangend afgevaardigde (mevr. Joëlle Grimmeau) – gedurende de huidige legislatuur zijn gemandateerd om de agendapunten op de gewone algemene vergadering van Intradura dd. 19 juni 2024 goed te keuren.

Artikel 3

Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.

Artikel 4

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

Uittreksel

Intradura

Mail

Vertegenwoordiger van gemeente

Kopie van dossier