Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.notulen.index

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Datum publicatie: 31 maart 2023

Notulen van de Gemeenteraad Linkebeek, van 27/02/2023 20:00

Geplande start: 27/02/2023 20:00

Locatie: Gemeentehuis

Aanwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Hollander (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)

De voorzitter opent de zitting op 27/02/2023 20:00 .

De voorzitter opent de vergadering om 20u.

Agenda overzicht

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    1. Goedkeuring van het PV van de zitting van 30 januari 2023

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    2. Kennisneming en beslissing over de agendapunten van de algemene vergadering van 8 maart 2023 van de EVA-vzw Hoeve 't Holleken

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    3. Dienstreglement Regiobib Pajottenland & Zennevallei

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    4. Overeenkomst voor de terbeschikkingstelling aan het OCMW van het appartement gelegen Dapperensquare 16 bestemd voor onderverhuring als noodwoning

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    5. Overeenkomst coördinatie projectrealisatie door Fluvius - Hoeve 't Holleken

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    6. Zaak der wegenis - Perceel Hollebeekstraat gekadastreerd sectie C nr 274 T - OMV 2022163220

  • Agendapunt - Gepland besloten

    7. Ontwerpakte – schenking perceel Woudpad gekadastreerd deel van sectie C nr. 265 K

  • Agendapunt - Gepland besloten

    8. Benoeming in vast verband van dhr Dimitri Grassin als financieel directeur voor gemeente en ocmw

Behandeling van de Agendapunten

Openbare behandeling van agendapunt

Goedkeuring van het PV van de zitting van 30 januari 2023 (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Hollander (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Damien Thiéry

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het PV van de zitting van 30 januari 2023

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Goedkeuring van het PV van de zitting van 30 januari 2023



​Het PV van de vergadering van 30 januari 2023 wordt goedgekeurd. 



Openbare behandeling van agendapunt

Kennisneming en beslissing over de agendapunten van de algemene vergadering van 8 maart 2023 van de EVA-vzw Hoeve 't Holleken (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Hollander (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Damien Thiéry

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Kennisneming en beslissing over de agendapunten van de algemene vergadering van 8 maart 2023 van de EVA-vzw Hoeve 't Holleken


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad neemt kennis van de agendapunten van de algemene vergadering van 8 maart 2023 van de EVA-vzw Hoeve 't Holleken en draagt haar vertegenwoordigers in de algemene vergadering op om alle voorgelegde agendapunten goed te keuren.


 De gemeenteraad​,



Juridische context
  • Het decreet over het lokaal bestuur, meer bepaald de artikelen 245-247

  • ​De beslissing van de gemeenteraad d.d. 5 mei 2014 houdende de oprichting van het gemeentelijk extern verzelfstandigd agentschap in privaatrechtelijke vorm “vzw Hoeve ’t Holleken”​

  • ​​​Het besluit van 2 juli 2014 houdende de goedkeuring van deze gemeenteraadsbeslissing door de Vlaams minister van bestuurszaken, binnenlands bestuur, inburgering, toerisme en Vlaamse rand   ​

  • Artikel 14 van de statuten van de EVA-vzw Hoeve ’t Holleken voorziet dat de agenda van de algemene vergadering vooraf ter kennis gegeven wordt aan de gemeenteraad binnen een tijdsbestek dat garanties biedt dat de gemeenteraad kennis heeft kunnen nemen van de vooropgestelde agendapunten én voldoende tijd heeft gekregen om zich te kunnen uitspreken over de agendapunten van de eerstvolgende vergadering

  • De beslissing van de gemeenteraad d.d. 24 oktober 2022 houdende de aanstelling van de gemeenteraadsleden in de algemene vergadering van de EVA-vzw Hoeve ‘t Holleken - vervanging

  • De gemeente beschikt overeenkomstig artikel 246 § 1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 steeds over de meerderheid van de stemmen in de algemene vergadering 


Feitelijke context en argumentatie
  • De agendapunten voor de algemene vergadering van 8 maart 2023 van de EVA-vzw Hoeve 't Holleken werden aan de gemeente toegezonden op 12 februari 2023

  • Volgende agendapunten zullen worden voorgelegd aan de algemene vergadering:

1.         Goedkeuring van het verslag van de vorige algemene vergadering - 10 maart 2022

2.        Verslag van de secretaris betreffende de activiteiten 2022

3.         Verslag van de penningmeester jaar 2022

4.        Verslag van de rekenplichtige opzichters jaar 2022

5.        Goedkeuring jaarrekening 2022

6.        Ontladen door de Algemene Vergadering aan de Raad van Bestuur over het beheer van 2022

7.         Ontslag van de effectieve bestuurder van de vereniging: François-Xavier Descamps, Baudoin Vercheval

8.        Verkiezing van effectieve bestuurder van de vereniging: -

9.        Ontslag van de effectieve leden van de vereniging: Vera Mombeek, Julie Coppens

10.    Goedkeuring van de begroting 2023

  • De rekening van de EVA-vzw Hoeve ’t Holleken van het dienstjaar 2022 wordt voorgelegd en sluit met een positief resultaat van € 4.092,10, dat zal worden bijgevoegd aan de vorige overdracht van € 67.550,82, om het te brengen op €71.642,92.

  • De begroting voor het dienstjaar 2023 van de EVA-VZW Hoeve ’t Holleken wordt voorgelegd en deze sluit in evenwicht mits aanwending van een bedrag van € 1.400,00 van de winst van vorige boekjaren.

  • De effectieve bestuurders aan wiens mandaat een einde komt, blijven in functie tot op het ogenblik dat in hun vervanging is voorzien, wat op dit moment nog niet gebeurt

  • ​Er zijn verder geen bezwaren voorhanden om de goedkeuring van deze en de andere voorgelegde agendapunten te weigeren.




Beslissing
Artikel 1

Neemt kennis van de agendapunten van de algemene vergadering van 8 maart 2023 van de EVA-vzw Hoeve 't Holleken.

Artikel 2

De gemeenteraad draagt haar vertegenwoordigers in de algemene vergadering op om alle voorgelegde agendapunten goed te keuren.

Artikel 3

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

Uittreksel (+ jaarrekening op website)

Voorzitter Hoeve

Uittreksel




Openbare behandeling van agendapunt

Dienstreglement Regiobib Pajottenland & Zennevallei (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Hollander (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Damien Thiéry

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Dienstreglement Regiobib Pajottenland & Zennevallei


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad beslist om het Dienstreglement Regiobib Pajottenland & Zennevallei, met de achterliggende principes, goed te keuren. Het nieuwe reglement treedt onmiddellijk in werking.


De gemeenteraad,



Juridische context


Feitelijke context en argumentatie
  • De overgang naar een ééngemaakt bibliotheeksysteem in Vlaanderen door alle regiobib-bibliotheken 2020-2022.

  • De consensus die bereikt werd met de andere partners binnen de Regiobib Pajottenland Zennevallei om over te stappen naar een samenwerkingsmodel 3a (met bijhorende gemeenschappelijke uitleenreglement van de regiobibliotheek P&Z)

  • De nota van Cultuurconnect van 28 september 2020 betreffende de goedkeuring van het gezamenlijke uitleenreglement van de regiobibliotheek P&Z

  • De herziene versie van het regioreglement naar aanleiding van de nota van Cultuurconnect:

 DIENSTREGLEMENT Regiobib Pajottenland & Zennevallei*

Artikel 1 – Toegankelijkheid
Dit reglement geldt voor iedere bibliotheekgebruiker. De bibliotheek is vrij toegankelijk voor iedereen die zich aan dit reglement houdt. De aanwezige documenten en informatiebronnen, inclusief internet, zijn vrij en gratis raadpleegbaar.


Artikel 2 – Inschrijving
Inschrijving gebeurt na voorlegging van de identiteitskaart. Door zich in te schrijven verklaart de bibliotheekgebruiker zich akkoord met dit reglement, waarvan hij een exemplaar ontvangt bij inschrijving of op verzoek.
Wijziging van adres, telefoonnummer en/of e-mailadres worden door de bibliotheekgebruiker zelf zo spoedig mogelijk meegedeeld aan de bibliotheek.


Artikel 3 – Verantwoordelijkheid
De bibliotheekgebruiker is verantwoordelijk voor de op zijn naam geleende materialen. Hij mag deze materialen niet verder uitlenen. Hij kijkt het geleende materiaal bij ontvangst na om eventuele beschadigingen te laten vaststellen. Indien er problemen zijn, verwittigt hij het personeel om te vermijden dat hij zelf aansprakelijk wordt gesteld.
Bij schade of verlies van bibliotheekmateriaal wordt de winkelprijs gehanteerd; er worden geen bijkomende administratieve kosten aangerekend. Bij waardevolle, niet meer in de handel verkrijgbare materialen bepaalt de bibliotheekverantwoordelijke de waarde.


Artikel 4 – Houding
Bibliotheekbezoekers worden geacht de rust en netheid in de bibliotheek te respecteren. Zij dienen de aanwijzingen van de aanwezige bibliotheekmedewerker op te volgen.

Artikel 5 – Auteursrechten
De bibliotheek zorgt er voor dat de bepalingen van de auteurswet worden gerespecteerd. Documenten mogen uitsluitend voor eigen gebruik worden gekopieerd. De volledige verantwoordelijkheid in verband met het gebruik van de bibliotheekmaterialen berust bij de gebruiker.


Artikel 6 – Bescherming van de persoonlijke levenssfeer
De wetgeving inzake de bescherming van de persoonlijke levenssfeer is van toepassing. De bibliotheekgebruiker gaat akkoord met het gebruik van de door hem ter beschikking gestelde persoonlijke gegevens, in zoverre dit nodig is voor de werking van de bibliotheek en voor de verzending van culturele informatie door de betrokken gemeente of regio Pajottenland & Zennevallei. Persoonlijke gegevens en uitleengegevens van de gebruiker worden zonder zijn toestemming niet meegedeeld aan derden. Voor meer info: regiobib.be/privacyverklaring


Artikel 7 – Onvoorziene omstandigheden
Alle onvoorziene omstandigheden worden geregeld door de verantwoordelijke van de bibliotheek, en indien nodig door het college van burgemeester en schepenen.
Bij overlast of wangedrag zoals verbale of fysieke agressie naar bibliotheekmedewerkers of bibliotheekgebruikers, vernieling, vandalisme… kunnen de bibliotheekmedewerkers de bibliotheekgebruiker vragen de bibliotheek te verlaten. Zo de bibliotheekgebruiker weigert en de overlast niet stopt, heeft de bibliotheekmedewerker het recht de politie te bellen. Indien nodig kan het college van burgemeester en schepenen het lidmaatschap van een bibliotheekgebruiker intrekken.

Artikel 8 – Aantal materialen, uitleentermijn en verlengen
Elke bibliotheekgebruiker kan maximaal 15 materialen uitlenen.
Uitlenen van materiaal kan met een aparte bibliotheekkaart of e-ID en is altijd gratis.
Voor alle materialen bedraagt de uitleentermijn 4 weken (28 dagen). Verlengen in de bibliotheek, telefonisch of online kan tweemaal voor telkens een periode van 4 weken, voor zover de materialen niet gereserveerd zijn.  

Artikel 9 – Reserveren
Reserveren van materiaal – maximum 5 stuks – uit de lokale bibliotheek is gratis. Reservering van materiaal uit andere bibliotheken is betalend. De hieraan verbonden kosten, namelijk 3 euro, vallen ten laste van de bibliotheekgebruiker, ook als hij de gevraagde werken niet afhaalt.

Artikel 10 – Lidmaatschap en tarieven
Het lidmaatschap kost 5 euro en geldt voor 12 maanden.  
Het lidmaatschap wordt in één van de aangesloten bibliotheken van de Regiobib betaald en betekent automatisch het lidmaatschap in alle bibliotheken aangesloten bij de Regiobib.
Voor jongeren onder 26 jaar en leerkrachten is het lidmaatschap gratis.  
Elke bibliotheekgebruiker ontvangt een bibliotheekkaart. Verlies of diefstal van de bibliotheekkaart wordt zo snel mogelijk gemeld. Bij schade of verlies van een bibliotheekkaart wordt 3 euro gevraagd voor een nieuwe bibliotheekkaart.  

Artikel 11 – Telaatgeld
Het ‘telaatgeld’ bedraagt € 0,30 per week en per materiaal.  
Digitale communicatie per e-mail is kosteloos; voor elke brief betaalt de lener € 1.

  • 3 dagen vóór het verstrijken van de uitleentermijn: e-mail ter herinnering. (De attenderingsmails zijn een extra service. Het niet ontvangen of niet lezen ervan is geen geldige reden om het telaatgeld niet te betalen.)

  • 1 dag na het verstrijken van de uitleentermijn: eerste aanmaning per e-mail of brief.  8 dagen na het verstrijken van de uitleentermijn: tweede aanmaning per e-mail of brief.

  • 22 dagen na het verstrijken van de uitleentermijn: materiaalvergoedingsnota per brief met een telaatgeld, de portkosten en de winkelprijs van het achterstallige materiaal.

  • 50 dagen na het verstrijken van de uitleentermijn: eindfactuur per brief met het telaatgeld, de portkosten en de winkelprijs van het achterstallige materiaal. Als hieraan nog altijd geen gevolg wordt gegeven, wordt de bibliotheekkaart geblokkeerd en zendt de bibliotheek het dossier door naar de financiële dienst van de gemeente die de zaak verder afhandelt.

Artikel 12 – Internet en kopieermachine
Voor het kopiëren, printen, scannen en internetgebruik hanteert elke bibliotheek de gangbare gemeentelijke richtlijnen en prijszetting.

Artikel 13 – Specifieke doelgroepen
Lokale besturen kunnen zelf bepalen of en welk apart tarief ze aan specifieke doelgroepen binnen de gemeente toekennen.

* Maken deel uit van de Regiobib: Affligem, Beersel, Dilbeek, Galmaarden, Gooik, Halle, Herne, Lennik, Liedekerke, Linkebeek, Pepingen, Roosdaal, Sint-Genesius-Rode, Sint-Pieters-Leeuw, Ternat, Affligem, Liedekerke en Linkebeek. Gooik behoudt voorlopig een afzonderlijk reglement.

  • Belangrijkste toelichtingen voor de bibliotheek van Linkebeek:

- Art 8:

De uitleentermijn bedraagt vanaf nu 4 weken in plaats van 5 weken.

- Art 10:

Betalend lidmaatschap pas vanaf 26 jaar i.p.v. 18 jaar

- Art 11:

Benaming boete wordt vervangen door “Telaatgeld”.

Doel van het telaatgeld is niet geld te genereren, maar het recupereren van materialen.

Per week wordt een weekboete aangerekend van 0,30 euro (was 0,50 in ons vroeger reglement). Er wordt gewerkt met weekboetes aangezien alle bibliotheken verschillende openingsdagen hebben.

De eerste dag is boetevrij.

Maximum boete vastgelegd op 0,90 euro per materiaal.

Een bibpas wordt geblokkeerd vanaf 10 euro (geen materialen meer uitlenen - eerst betalen).

Tussen de tweede en derde brief zitten 2 weken (voordien 1 week).

- Art 12:

Scannen is voor het publiek niet mogelijk in Linkebeek.

Beslissing
Artikel 1

De gemeenteraad beslist om het Dienstreglement Regiobib Pajottenland & Zennevallei, met de achterliggende principes, goed te keuren.

Het nieuwe reglement treedt onmiddellijk in werking.

Artikel 2

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Bibregio Pajottenland-Zennevallei

Uittreksel

Dienst secretariaat

Uittreksel

Bibliothecaris

Uittreksel

Digitaal loket

Loket + website

Openbare behandeling van agendapunt

Overeenkomst voor de terbeschikkingstelling aan het OCMW van het appartement gelegen Dapperensquare 16 bestemd voor onderverhuring als noodwoning (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Hollander (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Damien Thiéry

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Overeenkomst voor de terbeschikkingstelling aan het OCMW van het appartement gelegen Dapperensquare 16 bestemd voor onderverhuring als noodwoning


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad beslist de overeenkomst voor de terbeschikkingstelling aan het OCMW van het appartement gelegen Dapperensquare 16 bestemd voor onderverhuring als noodwoning goed te keuren met ingang van 1 maart 2023.


De gemeenteraad,


Bevoegdheid


Juridische context
  • Gelet de Raad voor Maatschappelijk Welzijn van 13 februari 2023 besliste principieel akkoord te gaan dat een contract (sui generis) van ter beschikkingstelling voor 9 jaar voorgesteld wordt aan de gemeente voor het ter beschikking stellen van appartement Dapperensquare 16 als noodwoning en dat in dit contract een variabele te betalen bezettingsvergoeding opgenomen wordt, bedrag dat afhankelijk zal zijn van het aantal personen dat opgevangen dient te worden in de noodwoning.

  • Gelet op de beslissing van het College van 14 februari 2023 waarbij het College principieel instemt met de terbeschikkingstelling van het appartement, Dapperensquare 16, aan het OCMW voor een periode van 9 jaar om te dienen als noodwoning, met variabele huurprijs afhankelijk van de samenstelling van de ondergebrachte families.

Feitelijke context en argumentatie
  • Overwegende dat het appartement, eigendom van de gemeente en gelegen te Dapperensquare 16, tot voor kort verhuurd werd op de privé-markt, en dat deze verhuring intussen ten einde kwam;

  • Overwegende dat deze opportuniteit een uitgelezen kans is om in Linkebeek een noodwoning te kunnen ter beschikking stellen en dat deze woning op de Dapperensquare bovendien uitermate geschikt is om als noodwoning dienst te doen, gelet op de centrale ligging gelegen boven het kantoor van de wijkpolitie en gelet het een ruim appartement is met 3 slaapkamers; 

  • Overwegende dat iedere gemeente over een noodwoning dient te beschikken, maar dat er in de gemeente Linkebeek tot op heden geen noodwoning ter beschikking is;

    Overwegende dat deze doorgangswoning of transitwoning of noodwoning verhuurd zal worden aan Linkebeekenaren die zich in een noodsituatie bevinden, inwoners die dan bij het OCMW voor een korte periode deze doorgangswoning kunnen huren.

  • Overwegende dat men terecht kan in een doorgangswoning als men geen woning meer heeft:

 - omdat de woning van betrokkene onbewoonbaar of ongeschikt verklaard is;
 - vanwege een gerechtelijk bevel tot uitdrijving;
 - vanwege familiale conflicten;
 - vanwege een ramp zoals een brand of overstroming;
 - omdat betrokkene dakloos is;
  ..

  • Het verblijf in de doorgangswoning is een tijdelijke oplossing, tijdens het verblijf in een doorgangswoning wordt een duurzame oplossing voor de betrokkene gezocht door het OCMW.

  • Voor wie? Voor Linkebekenaren, gezinnen en/of alleenstaanden, die plots dakloos worden en/of zich in een noodsituatie bevinden.

  • De ter beschikkingstelling aan het OCMW en de onderverhuring als noodwoning kan, mits goedkeuring, starten op 1 maart 2023.


Beslissing
Artikel 1

De overeenkomst voor de terbeschikkingstelling aan het OCMW van het appartement gelegen Dapperensquare 16 bestemd voor onderverhuring als noodwoning, zoals gevoegd in bijlage, goed te keuren met ingang van 1 maart 2023.

Artikel 2

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

uittreksel

OCMW Linkebeek

uittreksel

Bijlagen

Openbare behandeling van agendapunt

Overeenkomst coördinatie projectrealisatie door Fluvius - Hoeve 't Holleken (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Hollander (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Damien Thiéry

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Overeenkomst coördinatie projectrealisatie door Fluvius - Hoeve 't Holleken


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad geeft zijn goedkeuring aan de voorgestelde overeenkomst met Iverlek, Aarschotsesteenweg 58 te 3012 Wilsele-Leuven, voor de projectrealisatie voor de dakrenovatie, muur- en zoldervloerisolatie van het cultureel centrum de hoeve ‘t Holleken.


De gemeenteraad,


Juridische context


Feitelijke context en argumentatie
  • In het licht van de engagementen met betrekking tot het klimaat staat de gemeente Linkebeek voor de grote uitdaging om het energieverbruik van het eigen patrimonium omlaag en de duurzaamheid ervan omhoog te krijgen

  • DNB biedt haar vennoten  energiediensten aan naar een optimale energiebeheersing binnen haar statutair en regelgevend kader ten behoeve van het Lokaal bestuur

  • In het kader van het energiezorgplan dat werd opgemaakt door Fluvius werd het gebouw van het cultureel centrum de Hoeve ‘t Holleken onderworpen aan een energieanalyse.  Uit de gebouwenfiche blijkt dat een dakrenovatie, met de plaatsing van isolatie, en de plaatsing van muurisolatie een aangewezen efficiënte energiebesparende maatregel zou zijn.  Hierbij zal ook het wooncomfort voor de conciërgewoning sterk verhogen

  • De voorgestelde overeenkomst geldt in uitvoering van de kaderovereenkomst gesloten tussen de gemeente Linkebeek en de DNB. De overeenkomst betreft :

    • Opmaak definitief ontwerp

    • De investeringswerken zoals besproken in de overeenkomst

    • De projectcoördinatie

    • De veiligheidscoördinatie

    • ABR-polis (Alle Bouwplaatsrisico’s, verzekering)

Financiële gevolgen

  • De maximum prijs voor deze werken bedraagt 209.457,42 EUR (excl. BTW).

  • De uitgave voor deze opdracht is voorzien op het investeringsbudget van 2023 en volgende jaren onder de code 2023/AC-5.3.1/0705-01/GEMEENTE/BESTUUR/IP-11-2020.



Beslissing
Artikel 1

De gemeenteraad geeft zijn goedkeuring aan de voorgestelde overeenkomst met Iverlek, Aarschotsesteenweg 58 te 3012 Wilsele-Leuven (ondernemingsnummer 0.222.343.301), in de overeenkomst genoemd “DNB”, voor de projectrealisatie voor de dakrenovatie, muur- en zoldervloerisolatie van het cultureel centrum de hoeve ‘t Holleken.

Artikel 2

De tekst van de kaderovereenkomst wordt door de gemeenteraad goedgekeurd als volgt :.

CONTRACT

Fluvius Duurzame gebouwen

Kaderovereenkomst Fluvius Duurzame Gebouwen Gemeente Linkebeek 1

Tussen

Gemeentebestuur van Linkebeek

Gemeenteplein 2

1630 Linkebeek

vertegenwoordigd door Veerle De Brael, algemeen directeur van de gemeente Linkebeek en Roel Leemans, voorzitter van de gemeenteraad van Linkebeek

hierna genoemd “het Lokaal Bestuur”

en

Iverlek, opdrachthoudende vereniging/coöperatieve intercommunale vereniging,

Aarschotsesteenweg 58, 3012 Wilsele-Leuven

met ondernemingsnummer 0.222.343.301

vertegenwoordigd door

Tom Ceuppens

Directeur Klantendienst

hierna genoemd “de DNB”

De DNB treedt op via Fluvius System Operator CV (Brusselsesteenweg 199, B-9090 Melle, www.fluvius.be.) Fluvius is op 1 juli 2018 ontstaan uit de fusie van de netbedrijven Eandis en Infrax, T 078 35 35 34, BTW BE 0477.445.084, RPR Gent, afdeling Gent, optredend in naam en voor rekening van uw netbeheerder.

Wordt overwogen wat volgt:

Deze overeenkomst heeft als contractnummer LINK-G-TC-23-23-010, versie 1 en werd opgemaakt op 16/01/2022.

Wordt overeengekomen wat volgt:

Deel 1: algemene bepalingen en ondertekening

Artikel 1 – Voorwerp van de overeenkomst

Deze overeenkomst geldt in uitvoering van de kaderovereenkomst gesloten tussen het Lokaal Bestuur en de DNB op 3/06/2019 en dient derhalve beschouwd als een zogenaamde specifieke overeenkomst. Deze overeenkomst maakt integraal deel uit van de kaderovereenkomst en is derhalve onderworpen aan de bepalingen van deze kaderovereenkomst behoudens uitdrukkelijke afwijking hierna.

Overeenkomstig het aanbod van de DNB, aanvaard door het Lokaal Bestuur in haar streven naar een optimale energiebeheersing, laat de DNB een definitief ontwerp opmaken nopens de mogelijke energiebesparingen en dienstige investeringen op niveau van (hernieuwbare) energie en energie-

efficiëntie voor de gebouwen, installaties en/of andere zoals verder beschreven. Deel 2 van deze overeenkomst betreft de inhoud en modaliteiten van dit definitief ontwerp.

Vervolgens laat de DNB een project voor het leveren van energiediensten uitvoeren door de opdrachtnemer. Deel 3 van deze overeenkomst beschrijft de inhoud van het uit te voeren project waarvoor de DNB de projectcoördinatie op zich neemt t.a.v. het Lokaal Bestuur.

Coördinatie projectrealisatie Duurzame Gebouwen:

❖ Techniek: Dakrenovatie en Muur- en zoldervloerisolatie

❖ CC ‘t Holleken, Hollebeekstraat 212, 1630 Linkebeek

Artikel 2 – Duurtijd van de overeenkomst

Deze overeenkomst treedt in werking na ondertekening van dit contract en dient in te gaan ten laatste op 16/05/2023.

De aanbesteding en uitvoering van dit project zal verlopen volgens een projectplanning die in onderling overleg besproken wordt na (digitale) ontvangst van de getekende overeenkomst.

Artikel 3 – Aansprakelijkheid

De DNB is in geen enkel geval aansprakelijk op grond van onderhavig artikel of anderszins op grond van deze overeenkomst voor bijzondere, immateriële, indirecte, incidentele, strafrechtelijke, morele of gevolgschade, waaronder mede begrepen commercieel verlies, verlies van gebruik of winst, ongeacht de oorzaak ervan, zelfs als de DNB of haar aangestelde op de hoogte zijn gesteld van de mogelijkheid van dergelijke schade. In ieder geval, behoudens ingeval van moedwillig wangedrag of grof verzuim, is de totale aansprakelijkheid van de DNB voor één en alle vorderingen, verliezen of onkosten voortvloeiend uit deze overeenkomst of ongeacht of ze gebaseerd zijn op contract, vrijwaring of elke andere vorm van aansprakelijkheid, beperkt tot het bedrag van de verzekeringspolis, of de totale vergoeding die de DNB heeft ontvangen van het Lokaal Bestuur op grond van deze overeenkomst, indien dat minder is.

De DNB is verantwoordelijk voor de naleving van de wettelijke bepalingen (o.a. inzake veiligheid en gezondheid) betreffende de aspecten van de uitvoering van het project op de locatie zoals beschreven in art. 1 van dit deel, in die mate dat de naleving ervan inherent is aan de uitvoering van taken die in het takenpakket van de DNB of de opdrachtnemer zijn voorzien. Het Lokaal Bestuur blijft als enige verantwoordelijk voor de naleving van de wettelijke bepalingen (o.a. inzake veiligheid en gezondheid) betreffende die aspecten van de uitvoering van het project op de locatie zoals beschreven in art. 1 van dit deel, waarvan de naleving niet inherent is aan de uitvoering van taken die in het takenpakket van de DNB of de opdrachtnemer zijn voorzien. Zo draagt de DNB o.m. geen verantwoordelijkheid voor de verwijdering of bestrijding van gevaar voor de gezondheid, voor de veiligheid of voor enige andere overtreding voortvloeiende uit de activiteiten van het Lokaal Bestuur op de locatie of enige andere werkzaamheden die door personen welke geen personeelsleden van de DNB, Fluvius of opdrachtnemer zijn, worden uitgevoerd, inclusief het Lokaal Bestuur zelf, diens aannemers of onderaannemers aangesteld buiten het kader van deze overeenkomst, diens huurders of bezoekers.

De DNB heeft geen uitstaans met het personeel, de aannemers, en anderen aangesteld door het Lokaal Bestuur buiten het kader van deze overeenkomst, en evenmin met enige andere derden, en kan derhalve niet gehouden zijn tot supervisie van hen of tot vergoeding van enige schade welke zij zouden veroorzaken.

De aanwezigheid van de DNB op de werflocatie ontslaat derden niet van hun aansprakelijkheid ten opzichte van het Lokaal Bestuur en andere derden.

Indien in artikel 1 van deel 3 bij ontstentenis van een lastenboek bepaalde verbintenissen voor de opdrachtnemer uitsluit, dan zijn deze ook uitgesloten voor de DNB, tenzij anders bepaald in deze overeenkomst.

Artikel 4 – Contactpersonen

Volgende contactpersonen treden op voor de partijen. Zij zijn bevoegd om beslissingen te nemen met betrekking tot de ondersteuningsactiviteiten

Voor het Lokaal Bestuur:

Mark Verhoeven

Omgevingsambtenaar

Milieudienst

Gemeenteplein 2

1630 Linkebeek

02/383.09.42

mark.verhoeven@linkebeek.be

Voor de DNB/Fluvius:

Wouter Sansen

Lokale Relatiebeheerder

+32497132912

sansen.wouter@fluvius.be

Voor DNB/Fluvius

ESCO-Projectleider

Frederic Certyn

+32473 64 03 98

Frederic.certyn@fluvius.be

Klantendienst – Key Accounts (ESCO & DLB)

Brusselsesteenweg 199

9090 Melle

Project PCDO – 22018248 LINK-G-TC-23-23-010 4

Deel 2: definitief ontwerp

Overeenkomstig artikel ”Verplichtingen van de DNB” van voormelde kaderovereenkomst zal de DNB het definitief ontwerp zoals bepaald hieronder verwerven op de markt. De DNB zal de noodzakelijke overheidsopdrachten uitschrijven, gunnen en toewijzen aan (een) kandida(a)t(en), hierna opdrachtnemer(s) genoemd, en toezien op de realisatie van het definitief ontwerp door de opdrachtnemer(s), dit alles binnen de grenzen van de hierna beschreven modaliteiten.

Artikel 1 – Inhoud definitief ontwerp

Het definitief ontwerp brengt de opportuniteit, haalbaarheid en kosten van de te nemen maatregelen voor het Lokaal Bestuur in kaart en omvat een technisch en financieel luik.

De inhoud van het definitief ontwerp is afhankelijk van de maatregel doch omvat algemeen:

- opstellen van een beschrijving van de uit te voeren werken of lastenboek

- opstellen van een meetstaat horend bij bovenstaand lastenboek

-opstellen van de noodzakelijke uitvoeringsplannen nodig voor het opstarten van de overheidsopdracht

Documenten:

- bijzonder technisch lastenboek

- meetstaat horend bij bovenstaand lastenboek

- uitvoeringsplannen van de nieuw te plaatsen installatie

- veiligheidsplan ontwerp door een bevoegde veiligheidscoördinator

In het definitief ontwerp zijn geen prestaties voor een milieudeskundige opgenomen. De opmaak van de wettelijk verplichte asbestinventaris werd evenmin opgenomen.

Wijzigingen aan de inhoud van het definitief ontwerp tijdens de duur van het opstellen ervan worden door de DNB en de opdrachtnemer overeengekomen na voorafgaandelijk overleg tussen de DNB en het Lokaal Bestuur en dit voor zover toegelaten door de wet- en regelgeving overheidsopdrachten. De wijzigingen worden gevoegd als bijlage aan deze overeenkomst en maken er integraal deel van uit.

De DNB is niet aansprakelijk voor fouten in of onvolledigheid van de resultaten van definitief ontwerp geheel of gedeeltelijk te wijten aan het onvolledig, niet, of niet tijdig ter beschikking stellen van informatie, documentatie en ondersteuning die door het lokaal bestuur aan de DNB ter beschikking dient gesteld te worden. Een oplijsting van deze informatie – maar niet limitatief - is terug te vinden in deel 3, artikel 3, punt b

Artikel 2 – Prijs

De prijs voor de opmaak van het definitief ontwerp is meegerekend in de totaalprijs zoals bepaald in art. 5, deel 3.

Deel 3: inhoud project en projectcoördinatie

Artikel 1 – Inhoud project

Na het afleveren van het definitief ontwerp wordt overgegaan tot de uitvoering van het project voor het leveren van energiediensten waarvan de DNB de projectcoördinatie op zich neemt t.a.v. het Lokaal Bestuur. De projectcoördinatie wordt beschreven in artikel “Verplichtingen van de DNB” van de kaderovereenkomst en omvat onder meer de periodieke opvolging van de uitgevoerde werken (werfbezoeken met bijhorend verslag) evenals de voorlopige en definitieve oplevering. Voor de vergadering en de uitvoering van het project voorziet de DNB ook een werfcontrole.

De werken omvatten het leveren en plaatsen van de materialen zoals zal blijken uit bovenvermeld definitief ontwerp.

Artikel 2 – Verbintenissen van de DNB

De DNB verzekert de uitvoering van de energiediensten en dit tijdens de normale werkuren van maandag tot vrijdag, met uitzondering van de officiële feestdagen, tenzij anders overeengekomen.

De DNB streeft ernaar, naar best vermogen, om door middel van de geleverde energiediensten, met inbegrip van de exploitatie en het onderhoud van de machines en installaties die het voorwerp zijn van de energiediensten, het rendement inzake energiebeheersing zoals bepaald in de resultaten van het definitief ontwerp te behalen. Deze bepaling geldt eveneens wat de duurzaamheid van materialen en rendement van de installaties betreft.

De energiediensten worden vastgesteld en geleverd in functie van de resultaten van het definitief ontwerp. Ingeval de inhoud van de te leveren energiediensten echter werd gewijzigd in vergelijking met het voorwerp en resultaat van het definitief ontwerp, dienen bovenvermelde rendementen inzake energiebeheersing, duurzaamheid van materialen en rendement van de installaties aan het Lokaal Bestuur worden meegedeeld.

De partijen verbinden er zich toe op regelmatige basis (tussentijdse) werfvergaderingen te houden over de stand van zaken van het project (ondermeer, maar niet limitatief: bespreking voorbereiding en afspraken werf, maken uitvoeringsplan, bespreking (tussentijdse) oplevering en overdracht installaties, opleiding, oplevering instructies, technische handleiding, as built plannen, …). De data voor deze vergaderingen wordt in onderling overleg tussen partijen overeengekomen.

De DNB neemt het initiatief voor de organisatie van deze vergaderingen.

De DNB verbindt zich er toe bij de oplevering aan het Lokaal Bestuur de nodige toelichting en opleiding te verstrekken omtrent het gebruik van de machines en installaties.

Artikel 3 – Verbintenissen door het Lokaal Bestuur

Onverminderd de overige bepalingen in deze overeenkomst en bijlagen en in de kaderovereenkomst, is het Lokaal Bestuur gehouden tot:

a) de betaling van de prijs zoals bepaald in artikel 5 van dit deel van deze overeenkomst en in overeenstemming met de modaliteiten bepaald in artikel “Betaling” van de kaderovereenkomst.

b) het ter beschikking stellen aan de DNB van alle nodige technische en andere informatie (zoals, maar niet limitatief, kopie energiecontracten, gegevens energieverbruik, gegevens i.v.m. gebruik van het

gebouw, technische gegevens van de installaties, as built plannen, audits, keuringen, stedenbouwkundige informatie, vergunningen, asbestinventaris, plannen en plattegronden, organisatieschema’s), documentatie en dienstig voor de uitvoering van deze overeenkomst. Het Lokaal Bestuur voldoet zo snel mogelijk aan redelijke verzoeken van de DNB om nadere informatie.

c) het onverwijld in kennis stellen van de DNB van alle onregelmatigheden die een invloed kunnen hebben op de uitvoering door de DNB of de opdrachtnemer van hun verbintenissen (zoals, maar niet limitatief, met betrekking tot de locaties, de machines en installaties, diensturen van het personeel, …).

d) het verlenen van toestemming aan de DNB en de opdrachtnemer om gebruik te maken van de machines, apparaten, installaties, … die zich bevinden op de werklocaties, teneinde deze na te kijken en aan te passen indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van haar verbintenissen. Het Lokaal Bestuur verklaart dat deze machines, apparaten, installaties, … in goede staat zijn.

e) het bekomen van de nodige vergunningen, goedkeuringen en zakelijke rechten die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van deze overeenkomst.

f) het verlenen aan de DNB en de opdrachtnemer van toegang ten allen tijde (24u/24u, 7d/7d) tot alle werklocaties voor de uitvoering van deze overeenkomst en het bijzonder administratief lastenboek vermeld in art. 1 en het treffen van alle redelijke voorzieningen hiertoe.

g) het ter beschikking stellen van de ruimtes aan de DNB en de opdrachtnemer welke dienstig zijn voor de uitvoering van deze overeenkomst, ondermeer lokalen voor het opslaan van machines, materialen, … en sanitaire lokalen. Het Lokaal Bestuur stelt ook de nodige nutsvoorzieningen (elektriciteit, gas, water, telecommunicatie, …) ter beschikking van de DNB en de opdrachtnemer.

h) het zo snel als mogelijk inlichten van de DNB over de (mogelijke) aanwezigheid van gekende of vermeende gevaarlijke stoffen in de werklocaties. Het Lokaal Bestuur verstrekt de DNB onmiddellijk alle beschikbare informatie zoals aard, locatie en omvang en de wettelijk vereiste materialen hieromtrent.

i) het doen uitvoeren van het onderhoud vanaf de voorlopige oplevering van de installaties op zodanige wijze dat de doelstelling van energiebeheersing optimaal gegarandeerd blijft en met inachtneming van de gebruiksaanwijzingen van de fabrikant van de machines en installaties, evenals de wettelijke bepalingen omtrent onderhoud van de installaties. Het Lokaal Bestuur stelt de DNB ten allen tijde de onderhoudsrapporten ter beschikking op diens eenvoudig verzoek.

j) het doen uitvoeren van de nodige veiligheidscontroles door erkende organismen op de machines en installaties welke het voorwerp uitmaken van de geleverde energiediensten.

k) het zich onthouden van enige belemmering voor de efficiënte uitvoering van deze overeenkomst door de DNB en de opdrachtnemer door onder meer de werkzaamheden van haar eigen personeel en/of het personeel van (onder)aannemers aangesteld door haarzelf buiten het kader van deze overeenkomst op de werklocaties zodanig te organiseren. Het Lokaal Bestuur blijft ten alle tijde aansprakelijk voor haar eigen personeel en/of het personeel van door haar aangestelde (onder)aannemers aangesteld buiten het kader van de energiediensten op de werklocaties, ongeacht de mogelijke aanwezigheid van de DNB of de opdrachtnemer of hun respectieve personeel op de werklocaties.

l) het onverwijld in kennis stellen van de DNB ingeval zijzelf een gebrek of fout opmerkt in de uitvoering door de DNB of de opdrachtnemer van deze overeenkomst. Deze kennisgeving gebeurt in

principe schriftelijk, behoudens in dringende noodzakelijkheid, in welk geval de kennisgeving per telefoon, e-mail of fax gebeurt, en zo snel als mogelijk nadien per post wordt bevestigd.

m) het bezorgen aan de DNB van alle veiligheids- en noodplannen voor de werklocaties welke door de wetgeving omtrent veiligheid en welzijn worden opgelegd.

n) alle interventies die worden uitgevoerd op de machines en installaties die vallen onder de energiediensten geleverd door de opdrachtnemer door het personeel van het Lokaal Bestuur of het personeel van een door haar aangestelde derde. Indien voor die machines en installaties onderhoud, vervanging of reparatie nodig is te wijten aan verkeerd gebruik, verwaarlozing, onjuiste bediening …. door (het personeel van) het Lokaal Bestuur of een derde welke niet door de DNB is aangesteld, dan valt dit onder de verantwoordelijkheid van het Lokaal Bestuur.

Artikel 4 – Wijziging voorwerp

Wijzigingen aan (het voorwerp van) dit deel van deze overeenkomst gebeuren in onderling overleg en dit voor zover toegelaten door de wet- en regelgeving overheidsopdrachten. Zij zullen worden beschreven in een addendum aan deze projectovereenkomst.

Artikel 5 – Prijs

De prijs omvat – onverminderd andere bepalingen hieromtrent in onderhavige overeenkomst en in de kaderovereenkomst:

- definitief ontwerp

- investeringswerken zoals besproken in deze overeenkomst

- projectcoördinatie

- veiligheidscoördinatie: er zal door de DNB een veiligheidscoördinator worden aangesteld voor de werken ten behoeve van de projecten die door de DNB in opdracht worden gegeven. De prijs hiervoor is inbegrepen in deze projectofferte

- ABR-polis (Deel 3, Artikel 8)

Niet inbegrepen:

- wijzigingen aan de inhoud van het definitief ontwerp na de opmaak van het definitief ontwerp

De maximum prijs voor deze werken bedraagt 209.457,42 EUR (excl. BTW1), desgevallend verminderd met de korting voor minderwaarde zoals vermeld in artikel 6.2 van deel 3 van deze projectovereenkomst.

Op basis van deze prijs zal een maximumprijs worden ingeschreven in het lastenboek. De overeenkomst zal worden ontbonden indien desgevallend zou blijken dat niet aan of onder deze maximumprijs kan worden gegund.

We voorzien 16.627,30 EUR (excl. BTW) voor onvoorziene meerwerken tijdens de uitvoering. Deze zijn niet inbegrepen in hoger vermelde kostprijs. Na oplevering wordt een correcte afrekening gemaakt à rato van de al of niet uitgevoerde meerwerken.

De prijs wordt betaald door het Lokaal Bestuur volgens de bepalingen van artikel “Betaling” van de kaderovereenkomst.

1 Zie BTW-specificaties op het einde van het contract.

Na voorlopige oplevering wordt de factuur voor dit project opgemaakt.

Artikel 6 – Oplevering van de werkzaamheden

6.1. Voorlopige Oplevering

Wanneer de werken of een deel van de werken, in zijn geheel of een zelfstandig onderdeel ervan zoals aangeduid zoals beschreven in dit document, voltooid zijn conform de contractdocumenten, met zorg gereinigd en gereed om gebruikt te worden, zal de DNB een verklaring van voorlopige oplevering ondertekenen en overmaken aan het Lokaal Bestuur.

Indien de DNB een aantal gebreken heeft vastgesteld zal de DNB ervoor zorgen dat de opdrachtnemer de werkzaamheden zo snel als mogelijk corrigeert en zal dan pas de verklaring van voorlopige oplevering ondertekenen en overmaken aan het Lokaal Bestuur.

De voorlopige oplevering doet een waarborgtermijn van 12 maanden starten, gedurende dewelke de DNB de verplichting heeft om de gebreken en/of tekortkomingen, die na het opstellen van de verklaring van voorlopige oplevering zichtbaar zijn geworden, of welke reeds zichtbaar waren op het ogenblik van het opstellen van dat proces-verbaal van de voorlopige oplevering, doch nadien zijn verslechterd, op zijn kosten en risico te herstellen.

6.2. Definitieve oplevering

Bij toekenning van de definitieve oplevering eindigt de waarborgperiode op voorwaarde dat aan alle opmerkingen of voorbehouden die bij of sinds de voorlopige oplevering zijn geformuleerd, is tegemoetgekomen.

Enkel de verklaring van definitieve oplevering geldt als definitieve goedkeuring van de werken.

De definitieve oplevering gebeurt op dezelfde wijze en met dezelfde mogelijke gevolgen mutatis mutandis als voor de voorlopige oplevering zoals vermeld hierboven.

Indien niet aan alle opmerkingen of voorbehouden die bij of sinds de voorlopige oplevering zijn geformuleerd, is tegemoetgekomen behoudt het Lokaal Bestuur zich evenwel het recht voor de definitieve oplevering toe te staan onder beding van korting wegens minderwaarde.

Deze korting wegens minderwaarde wordt gecompenseerd met de betalingsverplichting(en) ten laste van het Lokaal Bestuur tot haar uitputting.

Uiterlijk 12 maand na de voorlopige oplevering kan de DNB niet meer aansprakelijk gesteld worden voor de verborgen gebreken in het ontwerp van de werken, voor de verborgen gebreken in de materialen of in de uitvoering van werken of de diensten, en voor de schade die voortspruit uit deze gebreken.

Artikel 7 – Overdracht van de installaties

Onder voorbehoud van art. 6 doet de Voorlopige Oplevering het schaderisico en het eigendomsrecht m.b.t. alle in uitvoering van deze overeenkomst verstrekte installaties overgaan van de opdrachtnemer op het Lokaal Bestuur.

Artikel 8 - ABR (Alle Bouwplaatsrisico’s) verzekeringsabonnement

Voor dit dossier zal Fluvius een ABR verzekering afsluiten.

Een ABR verzekering wordt ook een ‘werfverzekering’ genoemd en dekt aldus fouten op de werf.

Het lopend ABR verzekeringsabonnement Fluvius is specifiek afgestemd op het type werken dat in het kader van ESCO wordt uitgevoerd en is beperkt tot werken van max. 1 mio €. Voor werken van meer dan 1 mio € kan een afzonderlijke ABR polis aangevraagd worden.

De verzekering omvat 2 luiken: een verzekering tegen schade en verlies en een luik burgerlijke aansprakelijkheid.

Het luik schade en verlies omvat een uitbreiding voor foutief deel waardoor onder meer schade voortspruitend uit gebrekkig materiaal of conceptiefout eveneens worden gedekt. Daarnaast wordt de waarborg ook uitgebreid tot bestaande goederen eigendom van de bouwheer of die hem ter beschikking werden gesteld of zich onder zijn bewaring/toezicht bevinden. Het luik burgerlijke aansprakelijkheid dekt de aansprakelijkheid op basis van art. 1382 BW tot 1386 BW tot beloop van 500.000,00 EUR per schadegeval voor lichamelijke en materiële schade vermengd.

De waarborg omvat tevens een uitbreiding voor de aansprakelijkheid op basis van art. 544 BW.

Voor het luik schade en verlies is de verzekerde periode bouw-montage-test maximum 8 maanden. Verlenging is mogelijk mits betaling van een bijpremie. Na de bouw-montage-test volgt een onderhoudsperiode van 12 maanden.

Artikel 9 - Prijsherziening

Prijsindexatie / prijsherziening op materialen en loonkosten kan van toepassing zijn voor de totstandkoming van het project (studie & uitvoering). De eventuele meerkost die dit met zich meebrengt, komt bovenop de prijs zoals bepaald in artikel 5, ook bovenop het daar eventueel vermelde bedrag voor onvoorziene meerwerken. Het lokaal bestuur aanvaardt deze prijsherziening zonder mogelijkheid tot weigering. De meerkost wordt aan het lokaal bestuur aangerekend. De DNB verbindt zich ertoe deze meerkost wegens prijsherziening op redelijke wijze te kunnen staven. Indien prijsherziening /-indexatie niet van toepassing is, wordt de prijs zoals bepaald in artikel 5 aan het lokaal bestuur aangerekend.

Deel 4: Ondertekening van de overeenkomst

Gelieve de kruisjes aan te duiden die van toepassing zijn en de gevraagde informatie in te vullen

Gewenste uitvoeringsperiode van het Lokaal Bestuur: Vanaf september 2023

Indien het Lokaal Bestuur wenst dat er rekening dient gehouden te worden met vakanties, openingsuren, bezetting, … gelieve dit hieronder te noteren.

Er dient te worden rekening gehouden met de kinderopvang tijdens de schoolvakanties en evenementen.  De werken moeten worden uitgevoerd in samenspraak met de organisatie van de hoeve t’Holleken

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Komt u in aanmerking voor facturering met verlaagde BTW-voet?

neen

ja

Verlegde BTW (werken in onroerende staat): BE0 __ __ __ - __ __ __ - __ __ __

Gebouw met woonfunctie ouder dan 10 jaar (werken in onroerende staat):

neen

ja: 6% BTW*

*Gelieve het attest ‘BTW - reductie in de bouw’ in te vullen, te ondertekenen en terug te bezorgen samen met het ondertekende contract.

Schoolgebouw (nieuwbouw en verbouwing (werken in onroerende staat):

neen

ja: 6% BTW

Indien specifieke gegevens (referentie, bestelbonnummer, …) vereist op de factuur, gelieve deze hieronder te noteren.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Bij dit contract horen onderstaande bijlage(n), u reeds voorgesteld:

☒Bijlage 1: financieel overzicht

☒Bijlage 2: projectvoorstel

 

Ondertekening in 2 exemplaren te Linkebeek op ____ / ____ / ______ waarvan elke partij erkent haar origineel exemplaar te hebben ontvangen.

Gelieve eveneens de bijlage(n) bij deze overeenkomst te ondertekenen Voor het Lokaal Bestuur

Veerle De Brael

Algemeen directeur

Roel Leemans

Voorzitter gemeenteraad

Voor de DNB

Tom Ceuppens

Directeur Klantendienst

Johan Smets

Afdelingshoofd Key Accounts

Artikel 3

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Fluvius

Mail

Dienst grondgebiedzaken

Uittreksel

Dienst secretariaat

Uittreksel

Openbare behandeling van agendapunt

Zaak der wegenis - Perceel Hollebeekstraat gekadastreerd sectie C nr 274 T - OMV 2022163220 (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Hollander (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Damien Thiéry

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Zaak der wegenis - Perceel Hollebeekstraat gekadastreerd sectie C nr 274 T - OMV 2022163220


Korte openbare beschrijving:

Op basis van de voorliggende elementen, beslist de gemeenteraad in de zitting van 27 februari 2023 om de voorliggende ‘zaak van de wegen’ goed te keuren. De in de aanvraag aangegeven zone (loten 1’ en 2’) dienen vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, op een door het college vast te stellen datum, afgestaan te worden aan de gemeente. Dit besluit wordt bij de beoordeling over de vergunningsaanvraag gevoegd om er integrerend deel van uit te maken.


De gemeenteraad,



Juridische context
  • Algemeen

Het decreet over het lokaal bestuur, met in het bijzonder de artikels 40 en 41

De Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening;

Het decreet betreffende de omgevingsvergunning, met in het bijzonder art. 31

Het besluit tot uitvoering van het decreet betreffende de omgevingsvergunning, met in het bijzonder art. 47;

  • Planologische voorschriften en/of verkavelingsvoorschriften 

Ligging volgens ruimtelijk uitvoeringsplan: //

Ligging volgens bijzonder plan van aanleg: //

Ligging volgens verkaveling: //

Ligging gewestplan Halle-Vilvoorde-Asse, goedgekeurd bij KB van 07/03/1977: woongebied met landelijk karakter

  • Relevante stedenbouwkundige omzendbrieven en richtlijnen

De omzendbrief betreffende de inrichting en de toepassing van de ontwerp-gewestplannen en gewestplannen

De omzendbrief van 19 juni 1991 bevattende toelichting bij de toepassing van de bijzondere voorschriften gevoegd bij het gewestplan Halle-Vilvoorde-Asse. Artikel 8 van de aanvullende stedenbouwkundige voorschriften

De omzendbrief RO 2017/01 betreffende een gedifferentieerd ruimtelijk transformatiebeleid in de bebouwde en onbebouwde gebieden

Het decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen

Decreet van 08 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen


Feitelijke context en argumentatie
  • Het college van burgemeester en schepenen heeft de aanvraag ingediend door de heer Mertens Koen met als correspondentieadres Slesbroekstraat 122 te 1600 Sint-Pieters-Leeuw ontvangen.

De aanvraag werd ontvangen op 07/12/2022 met omgevingsnummer OMV_2022163220.

De aanvraag werd volledig en ontvankelijk verklaard op 16/12/2022.

De aanvraag heeft betrekking op een terrein met als adres 1630 Linkebeek – Hollebeekstraat ZN - kadastraal gekend enige afdeling sectie C nr. 274 T.

Het betreft een aanvraag tot het verkavelen van een grond in 2 loten.

De aanvraag omvat: het verkavelen van gronden.

Aan de gemeenteraad wordt de ‘zaak van de wegenis’ voorgelegd.

 

  • Beschrijving van de ‘zaak van de wegen’

De gemeenteraad is bevoegd voor alles wat de weg, zijn aanhorigheden en zijn uitrusting betreft (RvVB 27 november 2018 nr. RvVB/A/0638/A). Onder ‘de zaak van de wegen’ wordt verstaan het bepalen van het tracé en de uitrusting van de aan te leggen of te wijzigen wegen: rooilijnen, rijbanen, voetpaden, aanplanting, openbare nutsvoorzieningen, afwatering, weerslag op de mobiliteit,… De beslissing van de gemeenteraad is maar vereist voor zover de vergunningsaanvraag met de aanleg of de wijziging van openbare wegenis gepaard gaat.

Doorslaggevend hierbij is de openbare bestemming die de wegenis krijgt, niet het eigendomsstatuut (zie toelichtingsnota beslissingsbevoegdheid van de gemeenteraad over de zaak van de wegen – Ruimte Vlaanderen en RvS 27 april 2010 nr. 203.317 en RvS 9 september 2009 nr. 186.140).

 

De gemeenteraad is bevoegd voor openbare wegen, met name wegen die openbaar gebruikt worden, of “wegen die voor het publiek verkeer openstaan”, wat niet wil zeggen dat deze wegen daarom ingericht worden voor het voertuigenverkeer in het algemeen (RvvB 11 december 2018, nr. RvvB/1819/0.98).

Daden van beschikking zijn een bevoegdheid van de gemeenteraad.

Daden van beheer valt onder de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen.

De volgende handelingen hebben betrekking op de wegenis en vallen onder de bevoegdheid van de gemeenteraad:

het realiseren van de goedgekeurde rooilijn (KB dd. 05/09/1930).

 

  • Openbaar onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan een  openbaar onderzoek. Het openbaar onderzoek vond plaats van 22 december 2022 tot en met 20 januari 2023.

Naar aanleiding van het openbaar onderzoek werden er geen bezwaarschriften / standpunten / opmerkingen ingediend.

De gemeenteraad neemt kennis van de resultaten van het openbaar onderzoek.

De resultaten van het openbaar onderzoek geven geen aanleiding tot weigering van de voorliggende wegenis.

 

  • Adviezen

-Fluvius heeft geen advies uitgebracht binnen de adviestermijn.

-Telenet heeft op 18 januari 2023 advies uitgebracht met referte 25095420.

De eindconclusie van het advies luidt als volgt : voorwaardelijk gunstig.

In toepassing van de artikels 4.3.3 en 4.3.4 uit de VCRO kan de conclusie van het advies worden bijgetreden.

-PROXIMUS heeft op 31 januari 2023 via het omgevingsloket de gemeente in kennis gesteld dat ze geen bezwaar hebben tegen het project.

In toepassing van de artikels 4.3.3 en 4.3.4 uit de VCRO kan de conclusie worden bijgetreden.

-Farys heeft op 2 februari 2023 advies uitgebracht met referte VK-22-604.

De eindconclusie van het advies luidt als volgt : voorwaardelijk gunstig

In toepassing van de artikels 4.3.3 en 4.3.4 uit de VCRO kan de conclusie van het advies worden bijgetreden.

 

De voorwaarden opgenomen in de adviezen hebben geen betrekking op de zaak van de wegenis, deze voorwaarden beperken zich tot de toekomstige bouwkavels en bouwprojecten.

De ingediende adviezen geven geen aanleiding tot weigering van de voorliggende wegenis.

 

  • Inhoudelijke beoordeling van het dossier

De aanvraag situeert zich langsheen de Hollebeekstraat ten zuidoosten van het centrum van Linkebeek, aan de noordzijde van het straatdeel tussen het Woudpad en het Elsgatveld. Het betreft een wooncluster met hoofdzakelijk geschakelde oudere woningen gelegen in het woongebied met landelijk karakter, met aansluitend op de wooncluster een uitgestrekt agrarisch gebied. Ongeveer 300m in zuidoostelijke richting bevindt zich de gemeentegrens met Sint-Genesius-Rode. Ten noorden van de wooncluster bevindt zich het beschermde cultuurhistorisch landschap ‘Perckhoeve: omgeving’.  

 

Het perceel waarop de aanvraag betrekking heeft is trapeziumvormig met een oppervlakte van +/-6a28ca. Het perceel heeft een straatbreedte van 22m en is 31,26m (links) en 26,36m (rechts), diep. Het perceel heeft een stijgend profiel en ligt ter hoogte van de achterste eigendomsgrens +/-1,10m hoger dan de straat.In dwarsprofiel volgt het perceel de helling van de straat en ligt het aan de rooilijn links +/-75cm hoger dan rechts. Het links aanpalend perceel betreft een ruim perceel met een 3-gevelwoning, bestaande uit een hoofdgebouw met 2 bouwlagen onder zadeldak met de nok evenwijdig met de straat en een aanbouw met gelijkvloers gabarit onder zadeldak met de nok loodrecht op het hoofdgebouw gericht. De woning is opgetrokken uit rood metselwerk, bruin houten buitenschrijnwerk en een dakbedekking met rode pannen. De voorgevel is bezet met een grijze bepleistering.Rechts achter de woning bevindt zich een ruim alleenstaand bijgebouw. Aan de rechterzijde grenst de eigendom aan de tuinzone van 2 gekoppelde eengezinswoningen die dwars op de straat zijn georiënteerd.De woningen hebben een laag gabarit onder zadeldak. De woningen zijn afgewerkt met een grijze bepleistering. Achteraan grenst de eigendom aan de tuinzone van een woning ontsloten verderop in de Hollebeekstraat, de overzijde van de straat wordt gekenmerkt door gekoppelde woningen.

Op het perceel waarop de aanvraag betrekking heeft bevindt zich centraal een tuinhuis en een hoogstamboom.

Het perceel is getroffen door de goedgekeurde rooilijn (KB dd. 05/09/1930) die zich 6m uit de as van de weg bevindt.

Het ingediende project betreft het verkavelen van de grond in 4 loten, waarvan 2 bestemd voor woningbouw.

-Lot 1 heeft een oppervlakte van +/-2a91ca en is bestemd voor de bouw van een halfopen eengezinswoning.

-Lot 2 heeft een oppervlakte van +/-2a59ca en is bestemd voor de bouw van een halfopen eengezinswoning.

-Lot 1’ heeft een oppervlakte van +/-43ca en betreft het terreingedeelte dat getroffen is door de rooilijn en is bestemd om op eerste verzoek van de gemeente ingelijfd te worden in het openbaar domein.

-Lot 2’ heeft een oppervlakte van +/-35ca en betreft het terreingedeelte dat getroffen is door de rooilijn en is bestemd om op eerste verzoek van de gemeente ingelijfd te worden in het openbaar domein.

De zaak van de wegenis heeft betrekking op lot 1’ en 2’, aan de linkerzijde bevindt zich een goedgekeurde rooilijn 7,45m en aan de rechterzijde 7,25m uit de as van de weg, terwijl de huidige eigendomsgrens zich bevindt op 3,73m uit de as van de weg.

De zone tussen de huidige eigendomsgrens en de goedgekeurde rooilijn, met een totale oppervlakte van +/-78ca wordt op het verkavelingsplan aangeduid om in te lijven in het openbaar domein op eerste verzoek van de gemeente. Gezien de beperkte breedte van het openbaar domein is het aangewezen de goedgekeurde rooilijn dd. 05/09/1930 alsnog uit te voeren, temeer er in de nabije toekomst rioleringswerken zijn gepland.

Gezien de toekomstige rioleringswerken dient de strook grond enkel afgestaan te worden en niet aangelegd te worden.

Financiële gevolgen

  • Voor dit dossier zijn geen financiële gevolgen.



Beslissing
Artikel 1

Op basis van de voorliggende elementen, beslist de gemeenteraad in de zitting van 27 februari 2023 om de voorliggende ‘zaak van de wegen’ goed te keuren.

Artikel 2

De in de aanvraag aangegeven zone (loten 1’ en 2’) dienen vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, op een door het college vast te stellen datum, afgestaan te worden aan de gemeente.

Artikel 3

Dit besluit wordt bij de beoordeling over de vergunningsaanvraag gevoegd om er integrerend deel van uit te maken.

Artikel 4

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Aanvrager

Uittreksel

Dienst grondgebiedzaken

Uittreksel

Besloten behandeling van agendapunt

Ontwerpakte – schenking perceel Woudpad gekadastreerd deel van sectie C nr. 265 K (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Hollander (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Damien Thiéry

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Ontwerpakte – schenking perceel Woudpad gekadastreerd deel van sectie C nr. 265 k

De gemeenteraad verleent zijn goedkeuring aan de ontwerpakte, opgemaakt door de Afdeling Vastgoedtransacties, voor de schenking van het perceel gelegen Woudpad.

Besloten behandeling van agendapunt

Benoeming in vast verband van dhr Dimitri Grassin als financieel directeur voor gemeente en ocmw (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Hollander (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Damien Thiéry

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen geheim

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Hollander
  • Charlotte Houset
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Benoeming in vast verband van dhr Dimitri Grassin als financieel directeur voor gemeente en OCMW Linkebeek

De heer Dimitri Grassin wordt met ingang van 28 februari 2023 in vast verband (statutair) benoemd tot financieel directeur voor gemeente en OCMW Linkebeek.

De voorzitter sluit de zitting op 27/02/2023 20:25 .

Opmerking bij punt 2 - Kennisneming en beslissing over de agendapunten van de algemene vergadering van 8 maart 2023 van de EVA-vzw Hoeve 't Holleken

overeenkomstig de bepalingen van art. 27 § 1 van het decreet lokaal bestuur heeft mevr. Grimmeau de zitting verlaten tijdens de behandeling van dit punt.

De voorzitter sluit de vergadering om 20u25.