Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.notulen.index

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Datum publicatie: 29 juni 2023

Notulen van de Gemeenteraad Linkebeek, van 22/05/2023 20:00

Geplande start: 22/05/2023 20:00

Locatie: Gemeentehuis

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)

De voorzitter opent de zitting op 22/05/2023 20:00 .

De voorzitter opent de vergadering om 20u.

Agenda overzicht

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    1. Kennisname ontslag van gemeenteraadslid mevrouw Charlotte Hollander

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    2. Goedkeuring van het PV van de zitting van 24 april 2023

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    3. Goedkeuring agenda van de gewone jaarlijkse algemene vergadering van Ethias op 8 juni 2023 en vaststelling van het mandaat

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    4. Goedkeuring van de agenda van de Algemene Vergadering van Iverlek op 23 juni 2023 en vaststelling van het mandaat

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    5. Goedkeuring van de agenda van de gewone algemene vergadering van Intradura op 21 juni 2023 en vaststelling van het mandaat

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    6. Goedkeuring van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Erkend Regionaal Samenwerkingsverband Vlaams-Brabant vzw in vereffening op 30 mei 2023 en vaststelling van het mandaat

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    7. Goedkeuring agenda van de Algemene Jaarvergadering Farys ov van 16 juni 2023 en vaststelling mandaat

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    8. ​Goedkeuring agenda van de gewone algemene vergadering van aandeelhouders van de Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn van 30 mei 2023 en vaststelling van het mandaat

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    9. Participatieve projecten – Kennisname van goedgekeurde projecten en toekenning budgetten

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    10. Het sneeuw- en ijsvrij maken van het openbaar wegennet in de gemeente Linkebeek - Lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    11. Aanpassing retributiereglement inrichting speelpleinen tijdens de zomervakantie

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    12. Aanpassing huishoudelijk reglement inrichting speelpleinen tijdens de zomervakantie

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    13. Aanvullend verkeersreglement betreffende de voorziening van een mindervalideparkeerplaats in de Brouwerijstraat ter hoogte van huisnummer 189 voor het gebouw van het gezondheidscentrum De Zeemeeuw

Behandeling van de Agendapunten

Openbare behandeling van agendapunt

Kennisname ontslag van gemeenteraadslid mevrouw Charlotte Hollander (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael


https://data.vlaanderen.be/id/concept/BesluitType/e96ec8af-6480-4b32-876a-fefe5f0a3793

Openbare titel besluit:

Kennisname ontslag van gemeenteraadslid mevrouw Charlotte Hollander


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad neemt kennis van het ontslag van gemeenteraadslid mevrouw Charlotte Hollander.


De gemeenteraad, 


Juridische context
  • ​Het decreet over het lokaal bestuur , in het bijzonder de artikelen 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 en 14

  • Het decreet over het lokaal bestuur, Artikel 13​ stelt dat het gemeenteraadslid dat ontslag wil nemen, dat schriftelijk meedeelt aan de voorzitter van de gemeenteraad. Het ontslag is definitief zodra de voorzitter van de gemeenteraad de kennisgeving ontvangt.

  • Het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet, art 58, eerste lid bepaalt dat om tot gemeenteraadslid of stadsdistrictsraadslid verkozen te kunnen worden en blijven, men kiezer moet zijn en men de kiesvoorwaarden, vermeld in artikel 8 of 11, moet behouden en men zich niet in een geval van schorsing of uitsluiting, als vermeld in artikel 15, § 1 en § 2, mag bevinden



Feitelijke context en argumentatie

  • De resultaten van de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018 werden geldig verklaard door de Raad voor Verkiezingsbetwistingen op 20 december 2018​

  • ​​Het schrijven d.d. 11 mei 2023 van mevrouw Charlotte Hollander waarin zijn haar ontslag aanbiedt als gemeenteraadslid omdat ze naar een andere gemeente verhuist




Beslissing
Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van het ontslag van volgend gemeenteraadslid:

- mevrouw Charlotte HOLLANDER

Artikel 2

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

Uittreksel (3)

Dienst personeel

Uittreksel

Openbare behandeling van agendapunt

Goedkeuring van het PV van de zitting van 24 april 2023 (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het PV van de zitting van 24 april 2023

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Goedkeuring van het PV van de zitting van 24 april 2023

Het PV van de vergadering van 24 april 2023 wordt goedgekeurd.

Openbare behandeling van agendapunt

Goedkeuring agenda van de gewone jaarlijkse algemene vergadering van Ethias op 8 juni 2023 en vaststelling van het mandaat (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

https://data.vlaanderen.be/id/concept/BesluitType/e96ec8af-6480-4b32-876a-fefe5f0a3793

Openbare titel besluit:

Goedkeuring agenda van de gewone jaarlijkse algemene vergadering van Ethias op 8 juni 2023 en vaststelling van het mandaat


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad beslist zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van deze algemene vergadering. De vertegenwoordiger van de gemeente (mevr. Joëlle Grimmeau) zal deelnemen aan de vergadering.


De gemeenteraad,



Juridische context
  • ​De bepalingen van het decreet over het lokaal bestuur 

  • ​​De gemeenteraadsbeslissing dd. 27 mei 2019 waarbij de effectief vertegenwoordiger werd aangeduid


Feitelijke context en argumentatie
  • ​De gemeente is lid van de coöperatieve vennootschap Ethias

  • ​Het schrijven van Ethias, ontvangen op 14 april 2023, om vertegenwoordigd te zijn op de gewone jaarlijkse algemene vergadering op 8 juni 2023

  • Deze algemene vergadering van Ethias heeft volgende agenda:

    1.         Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2022​

    2.        Goedkeuring van de jaarrekeningen afgesloten op 31 december 2022 en bestemming van het resultaat

    3.        Kwijting te verlenen aan de bestuurders voor hun mandaat​

    4.        Kwijting te verlenen aan de commissaris voor zijn opdracht​

    5.        Statutaire benoemingen - Raad van bestuur

    6. Statutaire benoemingen - Raadgevend Comité

    7. Mandaat van commissaris​



Beslissing
Artikel 1

Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van deze algemene vergadering als volgt:
1.         Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2022​

2.        Goedkeuring van de jaarrekeningen afgesloten op 31 december 2022 en bestemming van het resultaat

3.        Kwijting te verlenen aan de bestuurders voor hun mandaat​

4.        Kwijting te verlenen aan de commissaris voor zijn opdracht​

5.        Statutaire benoemingen - Raad van bestuur

6. Statutaire benoemingen - Raadgevend Comité

7. Mandaat van commissaris​​


Artikel 2

De vertegenwoordiger van de gemeente (mevr. Joëlle Grimmeau) die zal deelnemen aan de gewone algemene vergadering van Ethias op te dragen haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad in verband met de te behandelen agendapunten.

Artikel 3

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

Uittreksel

Ethias

Uittreksel via mail + elektronische inschrijving

Openbare behandeling van agendapunt

Goedkeuring van de agenda van de Algemene Vergadering van Iverlek op 23 juni 2023 en vaststelling van het mandaat (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Goedkeuring van de agenda van de Algemene Vergadering van Iverlek op 23 juni 2023 en vaststelling van het mandaat 


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad beslist zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Iverlek d.d. 23 juni 2023. De vertegenwoordiger van de gemeente, dhr. Cédric Letier, is bijgevolg gemandateerd om de agendapunten op deze vergadering goed te keuren.


De gemeenteraad,

Juridische context
  • De gemeente Linkebeek is voor een of meerdere activiteiten aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging Iverlek.

  • Het decreet over het lokaal bestuur, in het bijzonder artikel 432, alinea 3 waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke Algemene Vergadering.

  • De gemeenteraadsbeslissing van 27 mei 2019 waarbij de effectief vertegenwoordiger werd aangeduid.

Feitelijke context en argumentatie
  • De gemeente Linkebeek werd per aangetekend schrijven van 30 maart 2023 opgeroepen om deel te nemen aan de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van Iverlek die op vrijdag 23 juni 2023 plaatsheeft

  • Een dossier met documentatiestukken werd per brief aan de gemeente Linkebeek overgemaakt op 30 maart 2023. Er volgde nog een nazending op 10 mei 2023

Beslissing
Artikel 1

Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Iverlek d.d. 23 juni 2023:
1. Kennisneming verslagen van Iverlek van de Raad van Bestuur en van de commissaris over het boekjaar 2022.
2. Goedkeuring van de jaarrekening van Iverlek afgesloten op 31 december 2022 (balans, resultatenrekening, winstverdeling, boekhoudkundige besluiten en waarderingsregels).
3. Vaststelling uitkeringen overeenkomstig art. 6:114 en volgend WVV.
4. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders, de leden van de regionale bestuurscomités en de commissaris van Iverlek met betrekking tot het boekjaar 2022.
5. Desgevallend aanvaarding uitbreiding activiteiten gemeenten voor (neven)activiteiten.
6. Statutaire benoemingen.
7. Statutaire mededelingen

Artikel 2

De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Iverlek op 23 juni 2023 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.

Artikel 3

De vertegenwoordiger van de gemeente, dhr. Cédric Letier, is bijgevolg gemandateerd om de agendapunten op de Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Iverlek dd. 23 juni 2023 goed te keuren.

Artikel 4

Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Iverlek, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.

Artikel 5

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

Uittreksel

Iverlek

Mail

Vertegenwoordiger van gemeente

Kopie van dossier

Openbare behandeling van agendapunt

Goedkeuring van de agenda van de gewone algemene vergadering van Intradura op 21 juni 2023 en vaststelling van het mandaat (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Goedkeuring van de agenda van de gewone algemene vergadering van Intradura op 21 juni 2023 en vaststelling van het mandaat


Korte openbare beschrijving:

De agendapunten van de gewone algemene vergadering van Intradura dd. 21 juni 2023 worden goedgekeurd. De reeds gevolmachtigde effectieve afgevaardigde (dhr. Roel Leemans) en plaatsvervangend afgevaardigde (mevr. Joëlle Grimmeau) – gedurende de huidige legislatuur – is gemandateerd om de agendapunten en het voorstel van statutenwijziging op deze vergadering goed te keuren.


De gemeenteraad,

Juridische context
  • De gemeente Linkebeek is aangesloten bij Intradura dat werd opgericht op 27 april 2017.

  • Intradura is een intergemeentelijke opdrachthoudende vereniging die wordt beheerst door het decreet over het lokaal bestuur.

  • Het decreet over het lokaal bestuur, in het bijzonder artikel 40 en 41, die de bevoegdheden van de gemeenteraad bepalen, en artikel 432, dat bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient herhaald te worden voor elke vergadering.

  • De gemeenteraadsbeslissing van 27 mei 2019 waarbij de effectief en plaatsvervangend vertegenwoordiger werden aangeduid.

  • De gemeenteraadsbeslissing van 27 maart 2023 betreffende de statutenwijziging van de Algemene Vergadering van Intradura.

Feitelijke context en argumentatie
  • De oproepingsbrief van 26 april 2023 tot de gewone algemene vergadering van Intradura van 21 juni 2023 met volgende agendapunten:

    1. Notulen van de buitengewone algemene vergadering van 14 december 2022: goedkeuring

      (een exemplaar van deze notulen werd per brief op 19 december 2022 aan de deelnemers bezorgd.);

    2. Verslag der activiteiten van het afgelopen boekjaar 2022;

    3. Jaarrekening 2022 met balans, resultatenrekening, sociale balans per 31.12.2022, het voorstel van bestemming van het resultaat en toelichting: goedkeuring (art. 40);

    4. Verslag van de raad van bestuur: goedkeuring (art. 40);

    5. Verslag van de commissaris over het boekjaar afgesloten op 31.12.2022: goedkeuring (art. 40);

    6. Bestuur: kwijting aan bestuurders, commissaris (art. 40);

    7. Vaststelling resultaatsbestemming (art. 45);

    8. Benoeming commissaris-revisor (art. 30): goedkeuring;

    9. Vaststelling jaarlijkse bezoldiging commissaris (art. 42): goedkeuring;

    10. Vervanging lid raad van bestuur (art. 17): goedkeuring;

    11. Voorstel statutenwijziging: goedkeuring;

    12. Verlenen volmacht aan Nikita Vanschaemelhout en Jasmine De Wachter om over te gaan tot de coördinatie van de statuten: goedkeuring;

    13. Varia.

Beslissing
Artikel 1

De agendapunten van de gewone algemene vergadering van Intradura dd. 21 juni 2023 worden goedgekeurd.

Artikel 2

De reeds gevolmachtigde effectieve afgevaardigde (dhr. Roel Leemans) en plaatsvervangend afgevaardigde (mevr. Joëlle Grimmeau) – gedurende de huidige legislatuur – is gemandateerd om de agendapunten en het voorstel van statutenwijziging op de gewone algemene vergadering van Intradura dd. 21 juni 2023 goed te keuren.

Artikel 3

Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.

Artikel 4

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

Uittreksel

Intradura

Mail

Vertegenwoordiger van gemeente

Kopie van dossier

Openbare behandeling van agendapunt

Goedkeuring van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Erkend Regionaal Samenwerkingsverband Vlaams-Brabant vzw in vereffening op 30 mei 2023 en vaststelling van het mandaat (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Goedkeuring van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Erkend Regionaal Samenwerkingsverband Vlaams-Brabant vzw in vereffening op 30 mei 2023 en vaststelling van het mandaat


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad beslist goedkeuring te geven aan de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van ERSV Vlaams-Brabant vzw in vereffening d.d. 30 mei 2023. De reeds gevolmachtigde effectieve afgevaardigde (dhr. Cédric Letier) is gemandateerd om de agendapunten op deze vergadering goed te keuren.


De gemeenteraad,


Juridische context


Feitelijke context en argumentatie
  • De beslissing van de gemeenteraad d.d. 31 mei 2021 om haar goedkeuring te geven aan de ontbinding van ERSV Vlaams-Brabant vzw

  • De gemeente is ondertussen nog steeds lid van ERSV Vlaams-Brabant vzw in vereffening. Men is nu klaar om de vereffening af te ronden. Hiertoe dient enkel nog beslist te worden over het batig saldo van de rekeningen, nadat deze rekeningen door de Algemene Vergadering zijn goedgekeurd

  • De uitnodiging voor de Buitengewone Algemene Vergadering op 30 mei 2023 en de bijhorende documenten

  • Op de agenda staan volgende punten:

    1. Verslag Algemene Vergadering van 30 maart 2021, zoals hernomen op 23 juni 2021 omwille van procedure redenen

    2. Toelichting resultaten van het project 'Regionaal Zorgplatform' waarvan de laatste schijf werd uitbetaald in januari 2023

    3. Resultatenrekening en balans per 31.12.2022 en tussentijdse balans per 30.04.2023

    4. Kwijting aan het vereffeningscomité

    5. Bestemming van de restmiddelen: voorstel van het vereffeningscomité is het toekennen van het positief saldo aan het laatste grote project van ERSV Vlaams-Brabant 'People Made'

    6. Varia



Beslissing
Artikel 1

Goedkeuring te geven aan de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van ERSV Vlaams-Brabant vzw in vereffening d.d. 30 mei 2023:

1. Verslag Algemene Vergadering van 30 maart 2021, zoals hernomen op 23 juni 2021 omwille van procedure redenen

2. Toelichting resultaten van het project 'Regionaal Zorgplatform' waarvan de laatste schijf werd uitbetaald in januari 2023

3. Resultatenrekening en balans per 31.12.2022 en tussentijdse balans per 30.04.2023

4. Kwijting aan het vereffeningscomité

5. Bestemming van de restmiddelen: voorstel van het vereffeningscomité is het toekennen van het positief saldo aan het laatste grote project van ERSV Vlaams-Brabant 'People Made'

6. Varia

Artikel 2

De reeds gevolmachtigde effectieve afgevaardigde (dhr. Cédric Letier) is gemandateerd om de agendapunten op de Buitengewone Algemene Vergadering van ERSV Vlaams-Brabant vzw in vereffening d.d. 30 mei 2023 goed te keuren.

Artikel 3

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

Uittreksel

ERSV Vlaams-Brabant

Uittreksel via mail

Vertegenwoordiger van de gemeente

Kopie van dossier

Openbare behandeling van agendapunt

Goedkeuring agenda van de Algemene Jaarvergadering Farys ov van 16 juni 2023 en vaststelling mandaat (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Goedkeuring agenda van de Algemene Jaarvergadering Farys ov van 16 juni 2023 en vaststelling mandaat


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de Algemene Jaarvergadering Farys ov van 16 juni 2023 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten. De gemeenteraad draagt de aangeduide vertegenwoordiger (mevr. Charlotte Murphy-Houset) op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de algemene jaarvergadering van Farys ov vastgesteld op 16 juni 2023, te onderschrijven en haar stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van deze vergadering.


De gemeenteraad,

Juridische context
  • De gemeente Linkebeek is aangesloten bij Farys ov.

  • De statuten van Farys ov.

  • Het decreet over het lokaal bestuur.

  • De gemeenteraadsbeslissing van 25 februari 2019 waarbij de vertegenwoordiger werd aangeduid.

Feitelijke context en argumentatie
  • De oproepingsbrief voor de Algemene Jaarvergadering van Farys ov op 16 juni 2023, waarin de agenda werd meegedeeld.

Beslissing
Artikel 1

De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de Algemene Jaarvergadering Farys ov van 16 juni 2023 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten :

  1. Wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal

  2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal

  3. Verslag van de Raad van Bestuur over het boekjaar 2022

  4. Verslagen van de commissaris

  5. a. Goedkeuring van de maatschappelijke jaarrekening over het boekjaar 2022 afgesloten per 31 december 2022

    b. Goedkeuring van de geconsolideerde jaarrekening over het boekjaar 2022 afgesloten per 31 december 2022

  6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris

  7. Actualisering presentievergoeding

  8. Statutaire benoemingen

  9. Varia

Artikel 2

De gemeenteraad draagt de aangeduide vertegenwoordiger (mevr. Charlotte Murphy-Houset) op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de algemene jaarvergadering van Farys ov vastgesteld op 16 juni 2023, te onderschrijven en haar stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde Algemene Jaarvergadering.

Artikel 3

Een afschrift van dit besluit zal :

  • hetzij per post t.a.v. Farys ov, dienst Intercommunaal Beheer, Stropstraat 1 te 9000 Gent,

  • hetzij bij voorkeur per elektronische post, 20230616AVFarys@farys.be,

gestuurd worden.

Artikel 4

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

Uittreksel

Farys

Mail

Vertegenwoordiger van de gemeente

Kopie van dossier

Openbare behandeling van agendapunt

​Goedkeuring agenda van de gewone algemene vergadering van aandeelhouders van de Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn van 30 mei 2023 en vaststelling van het mandaat (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

​Goedkeuring agenda van de gewone algemene vergadering van aandeelhouders van de Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn van 30 mei 2023 en vaststelling van het mandaat


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de gewone algemene vergadering van aandeelhouders van De Lijn van 30 mei 2023. De aangeduide vertegenwoordiger van de gemeente (dhr Pierri Vercheval) is gemandateerd om de agendapunten op deze vergadering goed te keuren.


De gemeenteraad,

Juridische context

Feitelijke context en argumentatie
  • De gemeente Linkebeek is aandeelhouder van de Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn  

  • De oproepingsbrief van 2 mei 2023 voor de gewone algemene vergadering van aandeelhouders van De Lijn op 30 mei 2023, waarin de agenda werd meegedeeld



Beslissing
Artikel 1

De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de gewone algemene vergadering van aandeelhouders van De Lijn van 30 mei 2023: 

1. Verwelkoming en inleiding

2. Mededeling van het verslag van de raad van bestuur en van het verslag van het college van commissarissen-revisoren
   a. beleidsverslag
   b. commentaar bij de jaarrekening
   c. mededeling van het verslag van het college van commissarissen-revisoren
   d. kennisgeving van de geconsolideerde jaarrekening 

3. Goedkeuring van het verslag van de raad van bestuur en van het verslag van het college van commissarissen-revisoren
4. Goedkeuring jaarrekening 2022
5. Kwijting van de uitoefening van het mandaat aan de raad van bestuur en het college van commissarissen-revisoren voor het boekjaar 20212
6. Goedkeuring van de statutenwijziging
7. Varia - rondvraag

Artikel 2

De aangeduide vertegenwoordiger van de gemeente (dhr Pierri Vercheval) is gemandateerd om de agendapunten op de gewone algemene vergadering van aandeelhouders van De Lijn van 30 mei 2023 goed te keuren.

Artikel 3

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

Uittreksel

De Lijn

Uittreksel

Vertegenwoordiger van de gemeente

Kopie van dossier

Openbare behandeling van agendapunt

Participatieve projecten – Kennisname van goedgekeurde projecten en toekenning budgetten (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Participatieve projecten – Kennisname van goedgekeurde projecten en toekenning budgetten


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad kent de volgende budgetten toe aan de projectteams van de goedgekeurde projecten: Clos du Moulin: €968; Les Semeurs de Holleken: €1.270; Les for-1-midables: €2.000. De goedgekeurde projecten dienen binnen de 12 maanden uitgevoerd te worden. Indien een project wordt stopgezet of niet binnen de 12 maanden wordt uitgevoerd, moet het toegekende budget worden terugbetaald, met eventuele aftrek van gerechtvaardigde uitgaven via originele facturen of kassabonnetjes.


De gemeenteraad,

Juridische context
  • Het decreet over het lokaal bestuur, artikel 304.

  • Het reglement 'Oproep voor participatieve projecten', goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 28 november 2022.

  • De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 21 maart 2023 ter validering van de in aanmerking komende projecten.

Feitelijke context en argumentatie
  • De gemeente wil de inwoners ondersteunen die zich willen inzetten voor collectieve projecten voor de verfraaiing van de wijken en de versterking van de gezelligheid door inwoners de kans te geven om zelf projecten voor te stellen en te verwezenlijken en zodoende rechtstreeks te beslissen over de besteding van een deel van de gemeentebegroting.

  • Tijdens de periode van indiening van 16 januari tot 27 februari werden vier projecten ingediend, met name Clos du Moulin, Les Semeurs de Holleken, Les for-1-midables en Voetpad Kerkstraat.

  • Het college van burgemeester en schepenen verklaarde in zitting van 21 maart 2023 de projecten Clos du Moulin, Les Semeurs de Holleken en Les for-1-midables ontvankelijk en keurde deze goed. Het project Voetpad Kerkstraat werd onontvankelijk verklaard.

  • De geraamde kosten van de drie goedgekeurde projecten bedragen respectievelijk €968 (Clos du Moulin), €1.270 (Les Semeurs de Holleken) en €2.000 (Les for-1-midables).

  • De totale geraamde kostprijs van de drie goedgekeurde projecten (€4.238) valt binnen het voorziene budget. Het college van burgemeester en schepenen besliste hierdoor in zitting van 21 maart 2023 de vijfde stap van het reglement 'Oproep voor participatieve projecten', met name overleg, niet uit te voeren en meteen over te gaan tot de bekendmaking van de resultaten.

  • Het reglement 'Oproep voor participatieve projecten' bepaalt dat de goedgekeurde projecten binnen de 12 maanden uitgevoerd dienen te worden. Indien een project wordt stopgezet of niet binnen de 12 maanden wordt uitgevoerd, moet het toegekende budget worden terugbetaald, met eventuele aftrek van gerechtvaardigde uitgaven via originele facturen of kassabonnetjes.

Financiële gevolgen

  • De geraamde kosten van de drie goedgekeurde projecten bedragen respectievelijk €968 (Clos du Moulin), €1.270 (Les Semeurs de Holleken) en €2.000 (Les for-1-midables). De totale geraamde kost van €4.238 valt binnen het voorziene budget.

  • De nodige kredieten werden voorzien in het meerjarenplan onder 2022/AC-1.1.8/0171-00/64999999/GEMEENTE/BESTUUR/IP-GEEN/U/500 en volgende jaren.

Beslissing
Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 21 maart 2023 waarin werd overgegaan tot ontvankelijkheidsverklaring en goedkeuring van de projecten Clos du Moulin, Les Semeurs de Holleken en Les for-1-midables en tot onontvankelijkheidsverklaring van het project Voetpad Kerkstraat.

Artikel 2

De gemeenteraad neemt kennis van de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 21 maart 2023 waarin werd beslist om de vijfde stap van het reglement 'Oproep voor participatieve projecten', met name overleg, niet uit te voeren en meteen over te gaan tot de bekendmaking van de resultaten.

Artikel 3

De gemeenteraad kent de volgende budgetten toe aan de projectteams van de goedgekeurde projecten:

  • Clos du Moulin: €968;

  • Les Semeurs de Holleken: €1.270;

  • Les for-1-midables: €2.000.

De aanvragers worden hiervan op de hoogte gebracht.

Artikel 4

De goedgekeurde projecten dienen binnen de 12 maanden uitgevoerd te worden.
Indien een project wordt stopgezet of niet binnen de 12 maanden wordt uitgevoerd, moet het toegekende budget worden terugbetaald, met eventuele aftrek van gerechtvaardigde uitgaven via originele facturen of kassabonnetjes.

Artikel 5

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Financiële dienst

Uittreksel

Dienst secretariaat

Uittreksel

Aanvragers

Kennisgevingsbrief

Bevolking

Website + Linkebeek Info

Openbare behandeling van agendapunt

Het sneeuw- en ijsvrij maken van het openbaar wegennet in de gemeente Linkebeek - Lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Het sneeuw- en ijsvrij maken van het openbaar wegennet in de gemeente Linkebeek - Lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's


Korte openbare beschrijving:

Het bestek en de raming voor deze opdracht worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt €70.247,93 excl. btw of €85.000,00 incl. 21% btw. Vier ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.


De gemeenteraad,

Juridische context
Feitelijke context en argumentatie
  • In het kader van de opdracht “Het sneeuw- en ijsvrij maken van het openbaar wegennet in de gemeente Linkebeek” werd een bestek met nr. 606.2023 opgesteld door de Technische Dienst.

  • De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op €70.247,93 excl. btw of €85.000,00 incl. 21% btw

  • De opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 3 jaar (3 periodes van 5 maanden)

  • Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

  • Als limietdatum voor het indienen van de offertes wordt 22 juni 2023 om 15:30 uur voorgesteld.

Financiële gevolgen

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2023 en volgende jaren, op budgetcode 0200-00/61035130/GEMEENTE/BESTUUR/0/IP-GEEN (actie GBB-02)

Beslissing
Artikel 1

Het bestek met nr. 606.2023 en de raming voor de opdracht “Het sneeuw- en ijsvrij maken van het openbaar wegennet in de gemeente Linkebeek”, opgesteld door de Technische Dienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt €70.247,93 excl. btw of €85.000,00 incl. 21% btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:

- PLANCKAERT Axel, Lange Haagstraat 82 te 1630 Linkebeek

- LIMBOURG JOHNNY NV, De Bist 5 te 1651 Lot

- STRABO-WEGENBOUW BVBA, Beigemsesteenweg 77 te 1850 Grimbergen

- LANDBOUWWERKEN GHYSELS TIJS, Albert Denystraat 112 te 1651 Lot.

Artikel 4

De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 22 juni 2023 om 15:30 uur.

Artikel 5

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst grondgebiedzaken

Uittreksel

Financiële dienst

Uittreksel

Openbare behandeling van agendapunt

Aanpassing retributiereglement inrichting speelpleinen tijdens de zomervakantie (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Aanpassing retributiereglement inrichting speelpleinen tijdens de zomervakantie


Korte openbare beschrijving:

Tijdens de maanden juli en augustus wordt de kinderopvang van maandag tot vrijdag verzekerd vanaf 8u00 tot en met 17u30. De kinderopvang is toegankelijk voor alle kinderen vanaf 2,5 jaar (met schoolervaring) tot en met 12 jaar. De kinderen dienen zindelijk te zijn. De kinderopvang is jaarlijks gesloten op 11 juli, 21 juli, 15 augustus en 31 augustus. De kinderopvang gebeurt tegen betaling. De financiële tussenkomst van de ouders voor kinderen die in Linkebeek wonen alsook van kinderen die in Linkebeek schoollopen bedraagt €4 per kind per halve dag en €8 per kind per volledige dag. Dit tarief geldt eveneens voor kinderen die door een geregistreerd co-ouderschap deeltijds in Linkebeek wonen. Er mag per halve dag maximum €6 per gezin aangerekend worden; per volledige dag bedraagt dit maximum per gezin €12. De financiële tussenkomst van de ouders voor kinderen die niet in Linkebeek wonen noch in Linkebeek schoollopen, bedraagt €8 per kind per halve dag en €16 per kind per volledige dag. Hier is het maximumbedrag per gezin onbeperkt. Voor het afhalen van de kinderen na het sluitingsuur (17u30) wordt een boete van €6 per begonnen kwartier per kind aangerekend. De inschrijvingen verlopen digitaal, via het platform Ticketgang. Ook de betaling vindt online plaats. Per transactie wordt een administratieve kost van €1 aangerekend. Huidig reglement zal in werking treden vanaf 1 juli 2023.


De gemeenteraad,

Juridische context
  • De beslissing van de gemeenteraad van 23 mei 2022 tot goedkeuring van de aanpassing van het retributiereglement inzake de inrichting van de speelpleinen tijdens de zomervakantie.

  • Het principieel akkoord van het college van burgemeester en schepenen van 9 mei 2023 betreffende de aanpassing van het retributiereglement inzake de inrichting van de speelpleinen tijdens de zomervakantie

Feitelijke context en argumentatie
  • Tijdens de maanden juli en augustus worden er speelpleinen ingericht.

  • Deze speelpleinen zijn toegankelijk voor kinderen die voltijds, deeltijds of helemaal niet in Linkebeek wonen.

  • Het is billijk dat er aan de ouders een financiële tussenkomst wordt gevraagd voor de speelpleinen tijdens de vakantiedagen.

  • De ouders van kinderen die in Linkebeek wonen alsook van kinderen die in Linkebeek schoollopen, genieten van een verlaagde financiële tussenkomst.

  • Ook de ouders van kinderen die door een geregistreerd co-ouderschap deeltijds in Linkebeek wonen, genieten van het verlaagd tarief.

  • De inschrijvingen verlopen digitaal, via het platform Ticketgang. De link hiervoor kan teruggevonden worden op de gemeentelijke website.

  • Per transactie wordt er een administratieve kost van €1 aangerekend.

  • Zoals vermeld in de collegebeslissing van 18 mei 2022 werd de financiële impact van het niet invoeren van deze administratieve kost geanalyseerd en blijkt dat een stijging van de ticketprijzen noodzakelijk is.

  • Er werd een analyse uitgevoerd betreffende de gangbare prijzen voor speelpleinen in de zomervakantie in de omliggende gemeenten. Daaruit blijkt dat een stijging van de ticketprijzen geoorloofd is.

  • Om organisatorische redenen werden tevens enkele kleine aanpassingen doorgevoerd in het retributiereglement.

  • Het bestaande reglement dient aangepast te worden inzake bovenstaande wijzigingen.

  • Het college van burgemeester en schepenen gaf op 9 mei 2023 reeds haar principieel akkoord.

Beslissing
Artikel 1

Tijdens de maanden juli en augustus wordt de kinderopvang van maandag tot vrijdag verzekerd vanaf 8u00 tot en met 17u30. De kinderopvang is toegankelijk voor alle kinderen vanaf 2,5 jaar (met schoolervaring) tot en met 12 jaar. De kinderen dienen zindelijk te zijn.
De kinderopvang is jaarlijks gesloten op 11 juli, 21 juli, 15 augustus en 31 augustus.
De kinderopvang gebeurt tegen betaling.

Artikel 2

De financiële tussenkomst van de ouders voor kinderen die in Linkebeek wonen alsook van kinderen die in Linkebeek schoollopen bedraagt €4 per kind per halve dag en €8 per kind per volledige dag. Dit tarief geldt eveneens voor kinderen die door een geregistreerd co-ouderschap deeltijds in Linkebeek wonen.
Voor de in dit artikel vermelde categorieën mag per halve dag maximum €6 per gezin aangerekend worden; per volledige dag bedraagt dit maximum per gezin €12.

Artikel 3

De financiële tussenkomst van de ouders voor kinderen die niet in Linkebeek wonen noch in Linkebeek schoollopen, bedraagt €8 per kind per halve dag en €16 per kind per volledige dag.
Voor de in dit artikel vermelde categorie is het maximumbedrag per gezin onbeperkt.

Artikel 4

Voor het afhalen van de kinderen na het sluitingsuur (17u30) wordt een boete van €6 per begonnen kwartier per kind aangerekend.

Artikel 5

De inschrijvingen verlopen digitaal, via het platform Ticketgang. Ook de betaling vindt online plaats.
Per transactie wordt een administratieve kost van €1 aangerekend.

Artikel 6

In geval van afwezigheid worden de financiële tussenkomsten van de ouders niet terugbetaald, behalve bij voorlegging van een medisch attest.

Artikel 7

Huidig reglement zal in werking treden vanaf 1 juli 2023.

Artikel 8

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

Uittreksel

ABB (+ website Linkebeek)

Digitaal loket

Openbare behandeling van agendapunt

Aanpassing huishoudelijk reglement inrichting speelpleinen tijdens de zomervakantie (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Aanpassing huishoudelijk reglement inrichting speelpleinen tijdens de zomervakantie


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad keurt het huishoudelijk reglement voor de speelpleinen in Hoeve 't Holleken tijdens de zomervakantie goed.


De gemeenteraad,

Juridische context
  • De beslissing van de gemeenteraad van 23 mei 2022 tot goedkeuring van de aanpassing van het huishoudelijk reglement inrichting speelpleinen tijdens de zomervakantie.

  • Het principieel akkoord van het college van 9 mei 2023 betreffende de aanpassing van het huishoudelijk reglement inzake de inrichting van de speelpleinen tijdens de zomervakantie.

Feitelijke context en argumentatie
  • Tijdens de maanden juli en augustus worden er speelpleinen ingericht.

  • De inschrijvingen dienen digitaal te gebeuren via het platform 'Ticketgang', de link voor inschrijvingen is terug te vinden op de gemeentelijke website.

  • Inschrijven is mogelijk per halve dag.

  • De ticketprijzen in het retributiereglement inzake de inrichting van de speelpleinen tijdens de zomervakantie werden gewijzigd. Derhalve dienen deze ook in het huishoudelijk reglement aangepast te worden.

  • Om organisatorische redenen werden tevens enkele kleine aanpassingen doorgevoerd in het huishoudelijk reglement.

  • Het bestaande reglement dient aangepast te worden inzake bovenstaande wijzigingen.

  • Het college van burgemeester en schepenen gaf op 9 mei 2023 reeds haar principieel akkoord.

Beslissing
Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen keurt onderstaand huishoudelijk reglement voor de speelpleinen in Hoeve 't Holleken tijdens de zomervakantie principieel goed:

1 Organisatie

1.1 De organisator

De buitenschoolse bewaking wordt georganiseerd door:

               Gemeentebestuur Linkebeek
                Gemeenteplein 2, 1630 Linkebeek

De contactpersoon, Cindy Gallez, is bereikbaar via: 

               02 380 62 15
                info@linkebeek.be

1.2 De opvanglocatie

Tijdens de zomermaanden juli en augustus wordt de opvang georganiseerd in:

               Hoeve 't Holleken
                Hollebeekstraat 212, 1630 Linkebeek

 

1.3 Openingsuren

Tijdens de maanden juli en augustus wordt de kinderopvang van maandag tot vrijdag verzekerd vanaf 8u00 tot en met 17u30.

De kinderopvang is jaarlijks gesloten op 11 juli, 21 juli, 15 augustus en 31 augustus.

 

1.4 Kinderen afzetten en ophalen

Er worden workshops (knutselen sport, koken) ingericht van 10 tot 12 uur en van 14 tot 16 uur. Daarom mogen de kinderen ten laatste om 9u30 gebracht worden en ten vroegste om 16u opgehaald worden. Kinderen die slechts een halve dag blijven kunnen opgehaald worden tussen 12u en 13u30.

In het belang van de organisatie is het belangrijk deze tijdstippen na te leven.

Kinderen die worden afgezet na 9u30 's ochtends en na 14u in de namiddag zullen worden geweigerd. Voor het afhalen van de kinderen na het sluitingsuur (17u30) wordt een boete van €6 per begonnen kwartier per kind aangerekend.

Kinderen worden gebracht en/of opgehaald door een van de ouders. Indien een ander persoon uw kind zal ophalen, gelieve de kinderbegeleider te verwittigen, zodat er geen misverstanden ontstaan.

 

1.5 Voorschriften

De opvang wordt georganiseerd voor kinderen vanaf de leeftijd van 2,5 jaar (die reeds naar school gaan) tot en met 12 jaar. De kinderen dienen bovendien zindelijk te zijn.

De kinderen die een hele dag blijven dienen hun picknick mee te brengen.

Indien een kind medicatie dient in te nemen, zal dit enkel toegestaan worden op doktersvoorschrift. Zonder dit voorschrift is het de kinderbegeleiders verboden om medicatie toe te dienen.

Bij ziekte mogen kinderen niet naar de speelpleinen komen. Hieronder wordt begrepen: (1) als het kind door ziekte niet kan deelnemen aan de normale activiteiten; (2) als er een risico is dat andere kinderen besmet worden; (3) wanneer het kind last heeft van diarree, braken (2 keer of meer in de laatste 24 uur), ademhalingsproblemen of koorts boven de 38,5°C.

1.6 Prijs

De kosten voor de speelpleinen zijn fiscaal aftrekbaar.

De prijs voor kinderen die in Linkebeek wonen of schoollopen, wordt voor de maanden juli en augustus vastgelegd op:

               €8 per dag, €4 per halve dag.
                Per halve dag mag maximum €6 per gezin aangerekend worden.              
                Per dag mag maximum €12 per gezin aangerekend worden.

Ook de ouders van kinderen die door een geregistreerd co-ouderschap deeltijds in Linkebeek wonen, genieten van dit tarief.

De prijs voor kinderen die niet in Linkebeek wonen of schoollopen, wordt voor de maanden juli en augustus vastgelegd op:

                €16 per dag, €8 per halve dag.
                Er is geen maximum per gezin vastgelegd.

 

1.7 Inschrijvingen

De inschrijvingen verlopen digitaal, via het platform Ticketgang. De link hiervoor kan teruggevonden worden op de gemeentelijke website.

Inschrijven is mogelijk per halve dag.

2 Onderrichtingen

2.1 Definities

2.1.1 Kinderbegeleider

Voert het geheel van taken uit noodzakelijk voor het onthaal, de opvang en de animatie van de kinderen tussen 2,5 en 12 jaar.

Voorziet, organiseert, begeleidt, houdt toezicht over en neemt deel aan leerzame spelletjes.

Organiseert en verzekert het onderhoud en het opruimen van de zalen, de lokalen en het materiaal gebruikt in de toiletten, bij de maaltijden en tijdens de verschillende activiteiten.

Schept een vertrouwensklimaat waarin dialoog en respect vooropgesteld worden.

Evalueert de studenten. Deze evaluatie heeft tot doel dat de kinderbegeleiders hun kennis en ervaring overbrengen zodat de monitoren een constante opleiding krijgen. Dit wordt verder uitgewerkt in punt 2.7 van onderhavig reglement.

Verzekert het dagelijks contact met de ouders en is de schakel tussen de speelpleinwerking en de familie.

Gedurende de opvang is er altijd (minstens) één kinderbegeleider aanwezig.

 

2.1.2 Monitor (student)

Helpt de kinderbegeleiders bij de dagelijkse taken.

Bereidt activiteiten voor, organiseert en leidt deze onder toezicht van de kinderbegeleiders.

 

2.2 Begeleiding monitoren

Alle studenten krijgen, vóór zij in dienst treden, een rondleiding in de Hoeve van een kinderbegeleider om een aantal belangrijke punten onder hun aandacht te brengen (telefoon, veiligheid, instructies, locatie van de zekeringen…).

Op het einde van hun contract vindt een evaluatie plaats door twee kinderbegeleiders, aan de hand van het evaluatieformulier vermeld in punt 2.10 van onderhavig reglement.

 

2.3 Algemene onderrichtingen

De kinderen mogen overdag geen gsm noch elektronische spelletjes bij zich hebben behalve mits gemotiveerde toestemming van hun ouders en in overleg met de kinderbegeleiders.

De kinderen moeten door hun ouders, zonder uitzondering, vóór 9u30 naar de zomeropvang gebracht worden, en mogen ten vroegste om 16u afgehaald worden. De kinderen die slechts een halve dag blijven kunnen opgehaald worden tussen 12u en 13u30.

Het middagdutje, dat voorzien wordt voor de kinderen van 2,5 tot 5 jaar, heeft plaats in de vergaderzaal op de eerste verdieping, die daarvoor zal worden ingericht.

De kinderopvang is jaarlijks gesloten op 11 juli, 21 juli, 15 augustus en 31 augustus.

Iedere onderrichting die niet voorzien is in het algemeen reglement, zal voorgesteld, besproken en goedgekeurd worden door de schepen van jeugd. Deze onderrichting zal dan uitgetest worden gedurende het lopende jaar, nadien vastgesteld worden door een wijziging aan onderhavig reglement en wordt pas definitief na de goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen.

 

2.4 Onderrichtingen inzake veiligheid en hygiëne

Elk incident, ongeluk of probleem met de ouders moet onmiddellijk gemeld worden aan de schepen van jeugd.

De kinderbegeleiders en monitoren blijven altijd in de onmiddellijke omgeving van de kinderen.

De toegangspoort moet voortdurend gesloten blijven.

Elke ochtend doet een kinderbegeleider, of een door hen aangeduid persoon, de ronde om zich te vergewissen dat er geen gevaarlijke voorwerpen rondslingeren (glasscherven, hondenuitwerpselen…) en dat de afsluitingen (nadarhekken) op hun plaats staan.

De kinderen mogen in geen geval alleen op de trappen lopen of zich op de bovenverdieping bevinden.

Regels voor noodoproepen: deze worden meegedeeld telkens een nieuwe student in dienst treedt. Samen met een kinderbegeleider doorlopen zij ook alle lokalen.

Richtlijnen in verband met het opbergen van persoonlijke spullen van de monitoren worden gegeven door de kinderbegeleiders.

Kinderen met luizen worden slechts toegelaten tot de speelpleinen indien zij een bewijs van een medische behandeling of bewijs van genezing kunnen voorleggen. Dit betreft de hygiëne van alle deelnemers.

 

2.5 Onderrichtingen van de Hoeve ’t Holleken

Het materiaal wordt door de gemeentearbeiders gebracht en geïnstalleerd op de eerste dag van de kinderopvang in juli om 7u.

De dag volgend op de laatste dag van de kinderopvang in augustus wordt voorbehouden voor het wegbrengen van het materiaal, het schoonmaken van de gebruikte lokalen en de nodige herstellingen door het gemeentepersoneel. De eindschoonmaak vindt plaats vanaf 14u op diezelfde dag en wordt uitgevoerd door het personeel van Hoeve ’t Holleken. Indien hulp vanuit de gemeente nodig blijkt, dient het gemeentepersoneel op dat ogenblik verwittigd te worden, via het gemeentelijk secretariaat.

De grote zaal is voornamelijk bestemd voor activiteiten bij slecht weer, met uitzondering van spelen die de parketvloer, de muren, het behang, de ruiten, het meubilair of de verlichting zouden kunnen beschadigen (fietsen, ballonnen, stoelendans, waterspelen, reis rond de wereld…). Geen enkel nat voorwerp/materiaal wordt in deze zaal opgeslagen.

De muziek wordt gekozen in functie van de leeftijd van de kinderen. Het geluidsniveau blijft beperkt om geluidshinder voor de omwonenden te vermijden.

Elke aanpassing aan de lokalen van de Hoeve (door gemeentelijke werkmannen of anderen) moet aangevraagd worden bij de schepen van jeugd, die de vraag ter goedkeuring voorlegt aan de Raad van Bestuur van de Hoeve.

De speelpleinwerking mag geen andere lokalen gebruiken dan die die aan haar verhuurd worden.

De omgeving van de Hoeve is een openbare plaats. De toegang ertoe mag dus niet geweigerd worden aan personen vreemd aan de speelpleinwerking.

De leden van de Hoeve krijgen, indien nodig en mits identificatie, toegang tot de lokalen (bv. onderhoud, controle, ondertekenen van overeenkomsten, bezoek van mogelijke huurders…).

 

2.6 Onderhoudsrichtlijnen

De toiletten dienen dagelijks schoongemaakt te worden.

De lokalen alsook de trappen die naar de verdieping leiden, dienen na elke activiteit geborsteld te worden en in elk geval op het einde van de dag.

Er wordt gelet op een spaarzaam elektriciteitsverbruik. Elke avond wordt gecontroleerd of alle lichten gedoofd zijn.

Er wordt gelet op een spaarzaam waterverbruik. Kranen blijven niet onnodig lang lopen; elke avond wordt gecontroleerd of alle controleren volledig toegedraaid zijn.

De vuilbakken dienen in de container gezet te worden (om schade door vossen of ratten te vermijden). Afval dient gesorteerd te worden

Elke avond worden de buitendeuren en de ramen gesloten en vergrendeld.

Elke kinderbegeleider die een sleutel van de Hoeve heeft, dient deze terug aan het gemeentebestuur te bezorgen.

 

2.7 Evaluatieprocedure

De evaluatie van alle monitoren (studenten) zal iedere vrijdag gebeuren door minimum 2 kinderbegeleiders (cfr. document in bijlage).

Iedere evaluatie vermeldt de naam van de kinderbegeleider en de datum van de evaluatie en wordt ondertekend door de kinderbegeleiders die de evaluatie uitgevoerd hebben

De evaluaties worden gemotiveerd in het voorziene kader.

 

2.8 Communicatie

Het gebruik van het communicatieschrift is absoluut verplicht. Dit schrift is de link tussen de verschillende kinderbegeleiders en de monitoren. De lijst met de nodige informatie wordt eveneens in dit schrift opgenomen.

Een fiche waarop dagelijks de naam en de contactgegevens van de kinderbegeleider die verantwoordelijk is voor de sluiting worden aangeduid, wordt ter beschikking van de Hoeve gesteld (met het oog op een eventuele oproep wanneer de richtlijnen inzake onderhoud aan het einde van de dag niet nageleefd blijken).

Op het einde van de dag worden de kinderen door een kinderbegeleider of één van de monitoren tot bij hun ouders gebracht. Zij geven aan de ouders een kort verslag van het verloop van de dag, zeker wanneer zich één of ander incident heeft voorgedaan.

 

2.9 Arbeidsovereenkomst

Alvorens in dienst te treden wordt de arbeidsovereenkomst ondertekend. De monitoren zullen hiertoe op een welbepaalde dag uitgenodigd worden. Wanneer een monitor uitzonderlijk niet aanwezig kan zijn op de vooropgestelde dag, zorgt die zelf voor de ondertekening van hun arbeidsovereenkomst bij het gemeentebestuur. Zo niet kan die niet in dienst treden.

Het aantal te presteren uren wordt opgenomen in de arbeidsovereenkomst. Indien de situatie het vereist kan de werkgever de monitoren vragen om bijkomende uren te presteren.

Het niet naleven van dit reglement wordt bestraft door de gemeentelijke voogdijoverheid (college van burgemeester en schepenen), in functie van de ernst van de tekortkoming(en).

Iedere betwisting die niet voorzien is in onderhavig reglement wordt eveneens behandeld door het college dat hieromtrent zal beslissen.

 

2.10 Evaluatieformulier

Naam student:

Periode beoordeling: 

Naam en functie beoordelaar 1: ……………………………………..

Naam en functie beoordelaar 2: ………………………………………….

Criteria

Zeer goed

Goed

Voldoende

Onvoldoende

Slecht

1. Bekwaamheid

2. Kindvriendelijkheid

3. Eigen werkorganisatie

4. Samenwerking met collega’s

5. Communicatievaardigheid

6. Correctheid en verantwoordelijkheid

7. Polyvalentie

8. Werkritme

9. Zin voor initiatief

10. Stiptheid

Motivatie: 

 

Eindbeoordeling: GUNSTIG/ONGUNSTIG

 

Naam beoordelaars:

 

Handtekening beoordelaars:

Artikel 2

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst secretariaat

Uittreksel

ABB (+ website)

Digitaal Loket

Openbare behandeling van agendapunt

Aanvullend verkeersreglement betreffende de voorziening van een mindervalideparkeerplaats in de Brouwerijstraat ter hoogte van huisnummer 189 voor het gebouw van het gezondheidscentrum De Zeemeeuw (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Effectieve stemmers

  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Opoczynski
  • Damien Thiéry
  • Monique Van Dieren
  • Pierri Vercheval

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

Aanvullend verkeersreglement betreffende de voorziening van een mindervalideparkeerplaats in de Brouwerijstraat ter hoogte van huisnummer 189 voor het gebouw van het gezondheidscentrum De Zeemeeuw


Korte openbare beschrijving:

Er wordt een parkeerplaats voor mindervaliden voorzien voor de ingang van het medisch centrum "De Zeemeeuw", Brouwerijstraat 189.


De gemeenteraad,



Juridische context


Feitelijke context en argumentatie
  • De dienst grondgebiedzaken heeft de vraag gekregen om een mindervalideplaats te voorzien voor de ingang van het medisch centrum "De Zeemeeuw", Brouwerijstraat 189

  • De verplichting dat in het Vlaams Gewest één plaats op 25 plaatsen voorbehouden moet zijn voor mensen met een handicap, en er in deze omgeving geen parkeerplaats voor mindervaliden is voorzien

  • Het gunstig advies en de opmerkingen van de lokale politiezone Rode dd. 20 april 2023



Beslissing
Artikel 1

Er wordt een parkeerplaats voor mindervaliden voorzien voor de ingang van het medisch centrum "De Zeemeeuw", Brouwerijstraat 189, zoals aangeduid in het advies van de lokale politiezone Rode.

Artikel

Volgende grondmarkeringen worden aangebracht:

Breedte van 15 cm om de parkeerzone voor mindervaliden evenals het internationaal symbool van 1,00 m. x 1,00 m voor de personen met een handicap op de parking.

Artikel

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?​

Hoe?​

​Dienst grondgebiedzaken

Uittreksel​

Dienst secretariaat​

Uittreksel​

Griffies van de Rechtbank van Eerste Aanleg en van de Correctionele Rechtbank te Brussel​

Uittreksel per mail

Griffie van de Politierechtbank te Halle​

Uittreksel​ per mail

Lokale Politiezone 5403 (Rode)​

Uittreksel​ per mail

Brandweer te Halle en te Brussel​

Uittreksel​ per mail

ABB​

Digitaal loket + website​

De voorzitter sluit de zitting op 22/05/2023 20:20 .

De voorzitter sluit de vergadering om 20u20.