Type document
Uittreksel document
Openbare behandeling van agendapunt
Agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van Iverlek van 12 november 2024 en vaststelling van het mandaat (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Gaëlle Cordier (Gemeenteraadslid)
- Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
- Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
- Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
- Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
- Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
- Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
- Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
- Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
- Monique Van Dieren (Gemeenteraadslid)
- Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
- Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
- Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
- Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
Stemmingen bij agendapunt
De leden van de raad stemmen openbaar
Het voorstel van besluit
Aanwezigen tijdens de stemming
- Gaëlle Cordier
- Benjamin Daro
- Benjamin Desmet
- Yves Ghequiere
- Arlette Goossens
- Gilles Hallez
- Roel Leemans
- Cédric Letier
- Damien Thiéry
- Monique Van Dieren
- Pierri Vercheval
Effectieve stemmers
- Gaëlle Cordier
- Benjamin Daro
- Benjamin Desmet
- Yves Ghequiere
- Arlette Goossens
- Gilles Hallez
- Roel Leemans
- Cédric Letier
- Damien Thiéry
- Monique Van Dieren
- Pierri Vercheval
Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
Openbare titel besluit:
Agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van Iverlek van 12 november 2024 en vaststelling van het mandaat
Korte openbare beschrijving:
De gemeenteraad besluit zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Iverlek van 12 november 2024 en de vertegenwoordiger van de gemeente, dhr. Cédric Letier, is gemandateerd om deze agendapunten bijgevolg goed te keuren.
De gemeenteraad,
Juridische context
De gemeente Linkebeek is voor één of meerdere activiteiten aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging Iverlek;
Het decreet over het lokaal bestuur, meer bepaald artikel 432, alinea 3 waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke Algemene Vergadering.
Feitelijke context en argumentatie
De gemeente Linkebeek werd per aangetekend schrijven van 17 september 2024 opgeroepen om deel te nemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering van Iverlek die op 12 november 2024 plaatsheeft in de Brabanthal, Brabantlaan 1 te 3001 Leuven.
De documentatiestukken betreffende deze agendapunten kunnen elektronisch worden geraadpleegd op het Extranet van Iverlek.
Beslissing
De gemeenteraad besluit zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Iverlek van 12 november 2024:
Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet over het lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2025 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2025;
Vaststelling uitkeringen overeenkomstig artikel 6:114 e.v. WVV;
Desgevallend aanvaarding uitbreiding aansluiting gemeenten voor (neven)activiteiten;
Statutaire benoemingen;
Statutaire mededelingen.
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Iverlek op 12 november 2024 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), wordt opgedragen zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
De vertegenwoordiger van de gemeente, dhr. Cédric Letier, is gemandateerd om de agendapunten op de Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Iverlek dd. 12 november 2024 bijgevolg goed te keuren.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Iverlek, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e‑mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:
Wie? | Hoe? |
Dienst secretariaat | Uittreksel |
Iverlek | |
Vertegenwoordiger van gemeente | Kopie van dossier |