Type document
Uittreksel document
Openbare behandeling van agendapunt
6. Financiën – Kennisname verslag opvolgingsrapportering – 1ste semester 2025 (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Anne Bauwens (Gemeenteraadslid)
- Gaëlle Cordier (Gemeenteraadslid)
- Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
- Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
- Antoinette Godin (Gemeenteraadslid)
- Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
- Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
- Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
- Delphine Jacques (Gemeenteraadslid)
- Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
- Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
- Charlotte Noël (Gemeenteraadslid)
- Leonôr Ramos Tavares da Silva (Gemeenteraadslid)
- Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
- Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)
Financiën – Kennisname verslag opvolgingsrapportering – 1ste semester 2025
De gemeenteraad neemt kennis van het opvolgingsrapport zoals opgesteld door de financieel directeur op 1 september 2025.
De gemeenteraad,
Juridische context
Het decreet over het lokaal bestuur, meer bepaald artikel 263.
Feitelijke context en argumentatie
De opvolgingsrapportering dient ten minste volgende elementen te bevatten:
Een stand van zaken van de prioritaire acties of actieplannen van het meerjarenplan;
Een overzicht van de geraamde en de gerealiseerde ontvangsten en uitgaven voor het lopende jaar;
In voorkomend geval, de wijzigingen in de assumpties en financiële risico’s.
Deze rapportering moet de raadsleden toelaten om de evolutie van de uitgaven en de ontvangsten van het lopende jaar op te volgen en die te vergelijken met de planning.
Gelet op het voorliggende opvolgingsrapport, waarin ook de overgedragen kredieten werden opgenomen.
Beslissing
Artikel 1.
De gemeenteraad neemt kennis van het opvolgingsrapport zoals opgesteld door de financieel directeur op 1 september 2025.
Art. 2.
Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:
Wie? | Hoe? |
Financieel directeur | Uittreksel |