Type document
Uittreksel document
Openbare behandeling van agendapunt
Kennisneming verslag organisatiebeheersing (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
- Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
- Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
- Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
- Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
- Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
- Charlotte Hollander (Gemeenteraadslid)
- Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
- Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
- Paul Opoczynski (Gemeenteraadslid)
- Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
- Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
- Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
- Mariette Wennmacher (Gemeenteraadslid)
Voorzitter: Roel Leemans
Secretaris: Veerle De Brael
Openbare titel besluit:
Kennisneming verslag organisatiebeheersing
Korte openbare beschrijving:
De gemeenteraad neemt kennis van het jaarrapport 2022 dat werd opgesteld in samenwerking met het aangesteld bureau betreffende het organisatiebeheersingssysteem van de gemeente en het OCMW van Linkebeek.
De gemeenteraad,
Juridische context
- Het decreet over het lokaal bestuur, meer bepaald Titel 2, hoofdstuk 5, afdeling 1 (organisatiebeheersing)
- De beslissing van de gemeenteraad van 1 juli 2019 houdende de goedkeuring algemeen kader organisatiebeheersing
Feitelijke context en argumentatie
- De gemeenten en OCMW’s dienen in te staan voor de organisatiebeheersing van hun activiteiten
·Volgens de startnota dient de algemeen directeur jaarlijks een stand van zaken te rapporteren aan de gemeenteraad
·Het voorliggend jaarrapport waarin een overzicht van het afgelopen werkjaar (vanaf 30 juni 2021 tot en met 15 mei 2022) en de acties die nog op de planning staan worden toegelicht
Beslissing
Wie? | Hoe? |
Dienst secretariaat | Uittreksel |
OCMW | Uittreksel |