Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.uittreksels.detail.index

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Uittreksel van Gemeenteraad Linkebeek , zitting van 23 mei 2022, 18:00

Datum publicatie: 28 juni 2022

Openbare behandeling van agendapunt

Aanpassing arbeidsreglement gemeentepersoneel (aanvullend)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Christophe Boulert (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Daro (Gemeenteraadslid)
  • Benjamin Desmet (Gemeenteraadslid)
  • Yves Ghequiere (Gemeenteraadslid)
  • Arlette Goossens (Gemeenteraadslid)
  • Joëlle Grimmeau (Gemeenteraadslid)
  • Gilles Hallez (Gemeenteraadslid)
  • Charlotte Houset (Gemeenteraadslid)
  • Roel Leemans (Gemeenteraadslid)
  • Cédric Letier (Gemeenteraadslid)
  • Paul Sedyn (Gemeenteraadslid)
  • Damien Thiéry (Gemeenteraadslid)
  • Pierri Vercheval (Gemeenteraadslid)
  • Mariette Wennmacher (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Charlotte Hollander (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Roel Leemans

Secretaris: Veerle De Brael

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Sedyn
  • Damien Thiéry
  • Pierri Vercheval
  • Mariette Wennmacher

Effectieve stemmers

  • Christophe Boulert
  • Benjamin Daro
  • Benjamin Desmet
  • Yves Ghequiere
  • Arlette Goossens
  • Joëlle Grimmeau
  • Gilles Hallez
  • Charlotte Houset
  • Roel Leemans
  • Cédric Letier
  • Paul Sedyn
  • Damien Thiéry
  • Pierri Vercheval
  • Mariette Wennmacher

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

https://data.vlaanderen.be/id/concept/BesluitType/4673d472-8dbc-4cea-b3ab-f92df3807eb3

Openbare titel besluit:

Aanpassing arbeidsreglement gemeentepersoneel


Korte openbare beschrijving:

Het aangepaste arbeidsreglement voor de personeelsleden, exclusief het personeel van de gemeentescholen, van de gemeente Linkebeek wordt goedgekeurd. 


De gemeenteraad, 


Bevoegdheid

Juridische context

Feitelijke context en argumentatie
  • Het huidige arbeidsreglement voor het gemeentepersoneel dient aangepast te worden aan een aantal wettelijke wijzigingen en aanvullingen en maatschappelijke tendensen.
  • Een aantal voorbeelden hiervan zijn:
- Het ICT-reglement werd vernieuwd omdat er op dat vlak sinds 2015 ook heel wat evoluties plaats gevonden hebben. En ook de gedragscode sociale media is nieuw, om dezelfde reden
​- Het gemeentebestuur wenst o.a., gelet op de ervaringen hiermee tijdens de corona-pandemie, occasioneel telewerk mogelijk te maken voor het gemeentepersoneel. Ook het OCMW wenst dit te doen
- Camerabewaking op de arbeidsplaats (loods). De regeling hieromtrent is nieuw, is er ter bescherming van de goederen van de organisatie, en werd nagekeken door de informatieveiligheidsambtenaar
- Enz. ​
  • Er​ wordt van de gelegenheid gebruik gemaakt, gelet op de integratie van beide administraties, om tot een eengemaakt arbeidsreglement gemeente-OCMW te komen zodat de bepalingen hiervan quasi gelijk zijn voor alle personeelsleden (maar wel afgestemd op de eigenheden van elk bestuur uiteraard, zoals bv. uurroosters ifv de openingsuren)
  • Het GO-MAT gaf op 22 februari 2022 een positief advies betreffende de aanpassingen aan het arbeidsreglement
  • Gelet op de bespreking in het bijzonder onderhandelingscomité d.d. ​16 maart 2022


Beslissing
Artikel 1
Het aangepaste arbeidsreglement - als bijlage bij dit besluit - voor de personeelsleden, exclusief het personeel van de gemeentescholen, van de gemeente Linkebeek wordt goedgekeurd.  
Artikel 

Deze beslissing wordt gecommuniceerd aan:

Wie?

Hoe?

Dienst personeel

Uittreksel 

OCMW

Uittreksel