Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.uittreksels.detail.raw

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Type document
Uittreksel document

Besloten behandeling van agendapunt

MOB - TPR - Zomerbraderie te Lanaken dd. 29 - 30.06.2024

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Christel Gorissen (Schepen)
  • Marino Keulen (Burgemeester)
  • Jolein Martens (Schepen)
  • Astrid Puts (Schepen)
  • Michel Stevens (Toegevoegde schepen)
  • Dominique Terwingen (Schepen)

Afwezige leden

  • Peter Verheyen (Schepen)

Stemmingen bij agendapunt

De leden van het college stemmen openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Christel Gorissen
  • Marino Keulen
  • Jolein Martens
  • Astrid Puts
  • Michel Stevens
  • Dominique Terwingen

Effectieve stemmers

  • Christel Gorissen
  • Marino Keulen
  • Jolein Martens
  • Astrid Puts
  • Michel Stevens
  • Dominique Terwingen

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

MOB - TPR - Zomerbraderie te Lanaken dd. 29 - 30.06.2024

Korte openbare beschrijving:

Schriftelijk verzoek om op 29 & 30.06.2024 de jaarlijkse Braderie op een deel van de Stationsstraat te organiseren.


College van burgemeester en schepenen,


Bevoegdheid
  • Artikel 56 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 inzake de bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen.

  • Het begrip dagelijks bestuur zoals vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.

Juridische context

Feitelijke context en argumentatie
  • Dit evenement aangevraagd door mevr. M. Dewalque, Kiezelweg 365 te 3620 Lanaken zal storingen in het normale verkeer teweegbrengen, zodat passende verkeersmaatregelen zich opdringen;

    Deze activiteit heeft een jaarlijkse traditie;


Beslissing

Artikel 1: Locatie

De zomerbraderie zal plaatsvinden op:

* Stationsstraat, gedeelte tussen de Spoorwegstraat en de Jan Rosierlaan

* Winkelstraat

Artikel 2: Verkeersverbod en parkeer-/stilstaanverbod

Op 29.06.2024 om 12u00 tot en met 30.06.2024 om 19u00

is alle verkeer en parkeren en stilstaan verboden op onderstaande straten:

- Stationsstraat, gedeelte tussen de Spoorwegstraat en de Jan Rosierlaan

Deze maatregel wordt aangeduid door verkeersborden C3 geplaatst op nadarhekken en door verkeersborden E3 met onderborden dewelke de periode van verbod vermelden op de parkeerplaatsen.

Artikel 3:

De fietsenbeugels op de Stationsstraat dienen verwijderd te worden.

Artikel 4:

Van zaterdag 29.06.2024 om 10.00u tot zondag 30.06.2024 om 20.00u zal er een fietsenstalling voorzien zijn op onderstaande locatie:

* Jan Rosierlaan 1 aan de linkerzijde van het gemeentehuis.

Artikel 5:

Tijdens de in artikel 2 vermelde periode en straten is alle verkeer verboden met uitzondering van leveringen/laden & lossen die betrekking hebben op het evenement.

Artikel 6:

De signalisatie wordt geplaatst en verwijderd door de gemeentelijke technische dienst, de organisator controleert de plaatsing.

Artikel 7:

Mevr. M. Dewalque in naam van Glams & Kids Winkelstraat 9, 3620 Lanaken zal de ingenomen plaats bij het einde van de activiteit in een behoorlijke staat dienen achter te laten en alle zwerfvuil op te ruimen. Bij afloop van onderhavige vergunning zal de organisator het openbaar domein (straat, stoep) in dezelfde staat dienen te verlaten als bij aanvang.

Artikel 8:

Indien er tijdens het evenement een tent op de weg zou worden geplaatst dan mag deze noch met haken noch met andere materialen in het openbaar domein vastgemaakt worden;

Artikel 9:

De aanvrager dient alle omwonenden in kennis te stellen van de geplande activiteit.

Artikel 10:

Een doorgang van minstens 4 meter in breedte en hoogte moet onmiddellijk kunnen vrijgemaakt worden om, in geval van noodsituatie, de prioritaire voertuigen die bepaald zijn in artikel 37 van het verkeersreglement een vlotte doorgang te verlenen.

Artikel 11:

Dit reglement treedt in werking de dag zelf dat het wordt bekendgemaakt.

Artikel 12:

Afschrift van dit besluit zal gezonden worden aan alle bevoegde diensten.

Bijlagen