Type document
Uittreksel document
Openbare behandeling van agendapunt
TBM Kermisterras café De Hoop Lanaken dd. 16-19.08.2024
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Marino Keulen (Burgemeester)
Stemmingen bij agendapunt
De burgemeester stemt openbaar
Het voorstel van besluit
Aanwezigen tijdens de stemming
- Marino Keulen
Effectieve stemmers
- Marino Keulen
Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
Openbare titel besluit:
TBM Kermisterras café De Hoop Lanaken dd. 16-19.08.2024
Korte openbare beschrijving:
Schriftelijke verzoek om vanaf 16.08.2024 tot en met 19.08.2024 een kermisterras te organiseren op de openbare weg en parkeervakken aan de overzijde van café De Hoop in Lanaken.
De Burgemeester,
Bevoegdheid
Het decreet over het lokaal bestuur, Artikel 63.
Juridische context
Nieuwe gemeentewet (KB 24/06/1988)
decreet over het lokaal bestuur van 22/12/2017
wet betreffende de politie over het wegverkeer (wegverkeerswet - Wet van 16 maart 1968)
wegcode - Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
code van de wegbeheerder - ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens
Feitelijke context en argumentatie
Dit evenement aangevraagd Dhr. M. Kravanja in naam van café De Hoop zal storingen in het normale verkeer teweegbrengen, zodat passende maatregelen zich opdringen.
Beslissing
Artikel 1: Locatie Het evenement zal plaatsvinden op de Bessemerstraat tussen:
Artikel 2: verkeer, parkeer en stilstaan verbod Op vrijdag 16.08.2024 vanaf 16.30u tot en met maandag 19.08.2024 23.59u Is alle verkeer en parkeren en stilstaan verboden op onderstaande straten:
|
Deze maatregel wordt aangeduid door verkeersborden C3 en E3 met onderborden welke de periode van verbod vermelden; Tevens dienen 4 nadars geplaatst te worden bij het café terras om ook bij avond het terras zichtbaar te maken d.m.v. signalisatielampen; |
|
Artikel 3: Tijdens het evenement moet een duidelijke doorgang van 1,5m vrij blijven voor Voetgangers.
Artikel 4: De aanvrager dient alle omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande feestactiviteiten.
Artikel 5: Indien tijdens de in artikel 2 vermelde periode en locatie een tent op het openbaar domein wordt geplaatst mag deze noch met haken, noch met andere materialen in het openbaar domein vastgemaakt worden.
Artikel 6: Tijdens de in artikel 2 vermelde periode en locaties is alle verkeer verboden met uitzondering van leveringen / laden en lossen die betrekking hebben op het evenement;
Artikel 7: Tijdens de in artikel 2 vermelde periode mogen er in de afgesloten straten terrassen opgesteld worden. De terrassen dienen vanaf 01.00u verwijdert te worden en de straten dienen terug toegankelijk te zijn om 02.00u.
Artikel 8: De signalisatie wordt gebracht en verwijderd door de gemeentelijke technische dienst, de organisator plaatst en controleert de plaatsing. Omwille van het afsluiten van de openbare weg moet de aanvrager de Bodestraat afsluiten onderaan de Heuvel van de Bodestraat.
Deze maatregel wordt aangeduid door verkeersborden C3 met uitzondering van fietsers en voetgangers en onderborden welke de periode van verbod vermelden, aangebracht op nadarhekken voorzien van signalisatielampen van voldoende sterkte;
Artikel 9: Afschrift van dit besluit zal gezonden worden aan alle bevoegde diensten. Artikel 10: Dit reglement treedt in werking de dag zelf dat het wordt bekendgemaakt.
|