Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.uittreksels.detail.raw

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Type document
Uittreksel document

Openbare behandeling van agendapunt

TBM opnames TV spot Radio 2

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Marino Keulen ( Burgemeester )

Voorzitter: Marino Keulen

Secretaris: William Vancleynenbreugel

Stemmingen bij agendapunt

De burgemeester stemt openbaar

Het voorstel van besluit

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Marino Keulen ( Burgemeester )

Effectieve stemmers

  • Marino Keulen

Totaal aantal voorstanders: 1

Totaal aantal tegenstanders: 0

Totaal aantal onthoudingen, blanco of ongeldig: 0

Voorstanders

  • Marino Keulen

Met als gevolg,

Goedgekeurd

https://data.vlaanderen.be/id/concept/BesluitType/e8afe7c5-9640-4db8-8f74-3f023bec3241https://data.vlaanderen.be/id/concept/BesluitType/84121221-4217-40e3-ada2-cd1379b168e1

Openbare titel besluit:

TBM opnames TV spot Radio 2 dd. 19.01.2022

 

Korte openbare beschrijving:

Geef korte beschrijving op


De Burgemeester,


Bevoegdheid

Juridische context

Feitelijke context en argumentatie
  • Schriftelijk verzoek van mevr. Raisa Vanvoorden, inv Bonka Circus, Sluisstraat 79/5, 3000 Leuven om een TV spot op te nemen, voor een communicatiecampagne van Radio 2, dit op de Koning Albertlaan op woensdag 19.01.2022.
  • Rekening houdend met:
-dat de hierna voorziene maatregelen betreft gemeentewegen;
-deze manifestatie zal storingen in het normale verkeer zal teweegbrengen, zodat zodat passende verkeersmaatregelen zich opdringen; ​

Beslissing

Artikel 1.

Akkoord onder opschortende voorwaarde dat deze activiteit kan doorgaan ingevolge de Coronacrisis.

 

Artikel 2.

Op onderstaande dag, tijd en locatie geldt een volledig verkeersverbod m.u.v. organisatie, bussen van de Lijn, leveringen en laden/lossen die betrekking hebben op het evenement;

-           De Koning Albertlaan, het gedeelte tussen de Onderwijsstraat en rotonde K. Albertlaan-Maastrichterweg, het fiets- en voetpad blijft beschikbaar.

-                       Dag en tijdstip: 19.01.2022 10.00u-14.00u

-           Medewerkers van de productieploeg zullen de bussen van de Lijn uit beide richtingen tijdelijk begeleiden bij de doorgang tijdens de opnames;

 

Deze maatregel wordt aangeduid door  verkeersborden C1  met een onderborden welke de periode van verbod vermelden m.u.v. organisatie,  leveringen en laden/lossen die betrekking hebben op het evenement;

           

Artikel 3.

Op onderstaande dag, tijd en locatie geldt een volledig parkeer- en  stilstaanverbod voor de parkeerplaatsen naast;

-           De Koning Albertlaan, het gedeelte tussen de Onderwijsstraat en rotonde K. Albertlaan-Maastrichterweg

-           Dag en tijdstip: 19.01.2022 10.00u-14.00u;

 

Deze maatregel wordt aangeduid door  verkeersborden E3 met een onderborden welke de periode van verbod vermelden m.u.v. organisatie,  leveringen en laden/lossen die betrekking hebben op het evenement;

Deze signalisatie dient 24 u voor de inname bij de parkeerplaatsen te staan.

 

Artikel 4.

Het 2 richting fietspad naast de Koning Albertlaan blijft beschikbaar voor voetgangers en fietsers.

-         Betreft  het gedeelte tussen de Onderwijsstraat en rotonde K. Albertlaan-Maastrichterweg

-         Dag en tijdstip: 19.01.2022 10.00u-14.00u

-         Medewerkers van de productieploeg zullen de voetgangers en fietsers uit beide richtingen tijdelijk begeleiden bij de doorgang tijdens de opnames;

 

Artikel 5

De signalisatie wordt gebracht en opgehaald door de gemeentelijke technische dienst de organisator controleert de plaatsing;

 

Artikel 6.

Een doorgang van minstens 4  meter in breedte en hoogte, moet onmiddellijk kunnen vrijgemaakt worden om, in geval van noodsituatie, de prioritaire voertuigen die bepaald zijn in artikel 37 van het verkeersreglement een vlotte doorgang te verlenen;

 

Artikel 7.

De aanvrager/organisator dient het openbaar domein na de activiteit in dezelfde staat achter te laten als voor de activiteit;

 

Artikel 8.

Afschrift van dit besluit zal gezonden worden aan de aanvrager en alle bevoegde diensten.