Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.agenda.index

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Agenda voor Gemeenteraad Lanaken , zitting van 20 oktober 2025, 18:00

Datum publicatie: 10 oktober 2025

  • 1. Notulen gemeenteraad dd. 29 september 2025

    gepland

    Voorstel tot goedkeuring van de notulen gemeenteraad dd. 29 september 2025.

    true

    Inhoud niet publiek

  • 2. Ontslag lid AGB Raad van Bestuur - Aanstelling nieuw lid

    gepland

    Op 3 oktober 2025 gaf Naomi Nijssen haar ontslag als N-VA lid in de AGB Raad van Bestuur.Conform het besluit van de gemeenteraad dd. 27 januari 2025 wordt Karin Thijs aangesteld als opvolger van Naomi Nijssen.

    true

    Inhoud niet publiek

  • 3. Bosgroep Limburg - Aanduiding afgevaardigde en plaatsvervangend afgevaardigde

    gepland

    In het kader van de nieuwe samenstelling van de gemeenteraad dienen er nieuwe afgevaardigden te worden aangeduid voor de Algemene Vergadering van Bosgroep Limburg vzw voor de legislatuurperiode 2025-2031.Wordt voorgedragen als afgevaardigde:Jasmine NevenWordt voorgedragen als plaatsvervangend afgevaardigde:Bart Hoelbeek

    true

    Inhoud niet publiek

  • 4. OO - De Vlaamse Waterweg - samenwerkingsovereenkomst uitstroomconstructie Langkeukelbeek

    gepland

    De samenwerkingsovereenkomst tussen de provincie Limburg, de gemeente Lanaken en De Vlaamse Waterweg nv betreffende de vernieuwing en het beheer van de uitstroomconstructie van de Langkeukelbeek in de Zuid-Willemsvaart in Lanaken, wordt ter goedkeuring aan de gemeenteraad voorgelegd.

    true

    Inhoud niet publiek

  • 5. Lanaken - Stationsstraat - Pyxiscollege - Wijziging zakelijke rechten ingevolge nieuwbouw eenheidscampus

    gepland

    Vooraleer de werken aan de nieuwbouw van de eenheidscampus Pyxiscollege - Stationsstraat kunnen starten, dienen de zakelijke rechten van een aantal betrokken percelen te worden aangepast.De gemeente is hierin ook betrokken partij.

    true

    Inhoud niet publiek

  • 6. PD - Aanpassing Rechtspositieregeling gemeentepersoneel: wijziging berekeningsregels voor maaltijdcheques vanaf 01 januari 2026.

    gepland

    Ons personeel krijgt elke maand een aantal maaltijdcheques uitbetaald als verplicht onderdeel van het loon. Tot op heden wordt er gewerkt met een theoretische verdeling van het aantal vakantiedagen over een kalenderjaar, waarbij 220 cheques wiskundig evenredig worden verdeeld over de 12 maanden. Omwille van verdere procesoptimalisatie wordt momenteel een systeem van automatische berekening van de cheques, gekoppeld aan de tijdsregistratie uitgewerkt. Daarvoor dienen enkele rekenregels in de lokale Rechtspositieregeling te worden gewijzigd. De bevoegdheid voor aanpassing van de Rechtspositieregeling ligt bij de Gemeenteraad.

    true
  • 7. Algemeen directeur - Vervanging ingeval van afwezigheid of verhindering

    gepland

    In het belang van de goede werking van de gemeentelijke diensten is het noodzakelijk om, tijdens afwezigheid van de algemeen directeur wegens vakantie of andere redenen, te voorzien in diens vervanging.Het is opportuun dat Manon Stylman, afdelingshoofd Ruimte, vanaf 1 januari 2026 wordt aangesteld als waarnemend algemeen directeur van de gemeente en dit voor onbepaalde duur.

    true

    Inhoud niet publiek