Type document
Uittreksel document
Besloten behandeling van agendapunt
TPR met verkeersmaatregelen voor de Openluchtmis aan de kapel Pannestraat op 10.07.2022.
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Marino Keulen (Burgemeester)
- Jolein Martens (Schepen)
- Astrid Puts (Schepen)
- Michel Stevens (Toegevoegde schepen)
- Dominique Terwingen (Schepen)
- Peter Verheyen (Schepen)
Afwezige leden
- Christel Gorissen (Schepen)
Voorzitter: Marino Keulen
Secretaris: William Vancleynenbreugel
Stemmingen bij agendapunt
De leden van het college stemmen openbaar
Het voorstel van besluit
Aanwezigen tijdens de stemming
- Marino Keulen
- Jolein Martens
- Astrid Puts
- Michel Stevens
- Dominique Terwingen
- Peter Verheyen
Effectieve stemmers
- Marino Keulen
- Jolein Martens
- Astrid Puts
- Michel Stevens
- Dominique Terwingen
- Peter Verheyen
Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
Openbare titel besluit:
TPR met verkeersmaatregelen voor de Openluchtmis aan de kapel Pannestraat op 10.07.2022.
Korte openbare beschrijving:
Schriftelijke verzoek om op 10.07.2022 van 11.00u tot 12.00u de jaarlijkse Openluchtmis bij de kapel aan de Pannestraat te organiseren.
Het college van Burgemeester en schepenen,
Bevoegdheid
- Het decreet over het lokaal bestuur, Artikel 56.
- Het begrip dagelijks bestuur zoals vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
Juridische context
- Nieuwe gemeentewet (KB 24/06/1988)
- decreet over het lokaal bestuur van 22/12/2017
- wet betreffende de politie over het wegverkeer (wegverkeerswet - Wet van 16 maart 1968)
- wegcode - Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
- code van de wegbeheerder - ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens
Feitelijke context en argumentatie
- Dit evenement aangevraagd door dhr. Paul Martens, i.n.v. parochie St. Servaas, Postweg 31 te 3620 Lanaken, zal storingen in het normale verkeer zal teweegbrengen zodat passende maatregelen zich opdringen;
Het betreft een jaarlijks terugkerend evenement.
Beslissing
Artikel 1. Akkoord onder opschortende voorwaarde dat deze activiteit kan doorgaan ingevolge de Coronacrisis. Artikel 2: Op zondag 10.07.2022 10.00u-12.30u is alle verkeer, met uitzondering van fietsers, verboden op: -Pannestraat, gedeelte tussen de Jan van Eyckstraat en de Hoenderbroekstraat -Pastoorslindestraat, gedeelte tussen de Bremstraat en de Pannestraat. Dezemaatregel wordt aangeduid door verkeersborden C3 met onderborden "uitgezonderd fietsers", op hekken. De bloembakken bij de kapel dienen ook verwijderd te worden en graag de omgeving borstelen. Artikel 3: Een omleiding wordt voorzien via de Bremstraat en de Eikelenweg enerzijds, via de Jan Van Eyckstraat, de Pieter Breughelstraat en de Hoenderbroekstraat anderzijds. Deze maatregel wordt aangeduid door verkeersborden F41. Artikel 4: De signalisatie wordt gebracht en opgehaald door de gemeentelijke technische dienst, de organisatie plaatst en controleert de signalisatie. Artikel 5: Een doorgang van minstens 4 meter in breedte en hoogte moet onmiddellijk kunnen vrijgemaakt worden om, in geval van noodsituatie, de prioritaire voertuigen die bepaald zijn in artikel 37 van het verkeersreglement een vlotte doorgang te verlenen. Artikel 6: Dit reglement treedt in werking de dag zelf dat het wordt bekendgemaakt. Artikel 7: Afschrift van dit besluit wordt gezonden aan alle bevoegde instanties. |