Type document
Uittreksel document
Besloten behandeling van agendapunt
TPV Filmopnames Oud-Rekem dd. 13.06.2022
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Christel Gorissen (Schepen)
- Marino Keulen (Burgemeester)
- Jolein Martens (Schepen)
- Astrid Puts (Schepen)
- Dominique Terwingen (Schepen)
- Peter Verheyen (Schepen)
Afwezige leden
- Michel Stevens (Toegevoegde schepen)
Voorzitter: Marino Keulen
Secretaris: Manon Stylman
Stemmingen bij agendapunt
De leden van het college stemmen openbaar
Het voorstel van besluit
Aanwezigen tijdens de stemming
- Christel Gorissen
- Marino Keulen
- Jolein Martens
- Astrid Puts
- Dominique Terwingen
- Peter Verheyen
Effectieve stemmers
- Christel Gorissen
- Marino Keulen
- Jolein Martens
- Astrid Puts
- Dominique Terwingen
- Peter Verheyen
Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
Openbare titel besluit:
Tijdelijk politiereglement voor de Filmopnames te Oud Rekem dd. 13.06.2022
Korte openbare beschrijving:
Schriftelijk verzoek om op 13.06.2022 vanaf 08.00u tot 22.00u filmopnames te maken in Oud-Rekem in de buurt van Herenstraat 24.
Het college van Burgemeester en schepenen,
Bevoegdheid
- Het decreet over het lokaal bestuur, Artikel 56.
- Het begrip dagelijks bestuur zoals vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
Juridische context
- Nieuwe gemeentewet (KB 24/06/1988)
- decreet over het lokaal bestuur van 22/12/2017
- wet betreffende de politie over het wegverkeer (wegverkeerswet - Wet van 16 maart 1968)
- wegcode - Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
- code van de wegbeheerder - ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens
Feitelijke context en argumentatie
- Dit evenement aangevraagd door dhr. Tom van Immerseel Bremstraat 9, 3945 Ham zal storingen in het normale verkeer zal teweegbrengen, zodat passende verkeersmaatregels zich opdringen.
Beslissing
Artikel 1: Artikel 2: Op 13.06.2022 vanaf 07.00u tot 22.30u geldt er een verkeers- & parkeer- en stilstaanverbod op navolgende locaties m.u.v. organisatie en medewerkers: -Herenstraat -Paterstraat -Schijfstraat Deze maatregelwordt aangeduid door verkeersborden C3 en E3 en met onderborden die de periode van verbod vermelden, en uitgezonderd organisatie en medewerkers. Let op: Parkeerverbodsborden dienen24 u voor de inname geplaatst te worden! Artikel 3: Op 12.06.2022 vanaf 18.00u tot 13.06.2022 om 22.30u zullen de bloembakken op de Herenstraat in de buurt van huisnr. 24 weggehaald dienen te worden. Artikel 4: De signalisatie wordt geleverd en opgehaald door de gemeentelijke technische dienst, de organisator controleert de signalisatie. Artikel 5: De aanvrager dient alle omwonenden in kennis te stellen van de geplande activiteiten. Artikel 6: De aanvrager/organisator dient het openbaar domein na de activiteit in dezelfde staat achter te laten als voor de activiteit; Artikel 7: Dhr. Tom van Immerseel Bremstraat 9, 3945 Ham Lanaken voornoemd, zal de ingenomen plaats bij het einde van de feestactiviteiten in een behoorlijke staat dienen achter te laten en alle zwerfvuil op te ruimen. Bij afloop van onderhavige vergunning zal de organisator het openbaar domein (straat, stoep) in dezelfde staat dienen te verlaten als zij het gevonden heeft bij aanvang. Artikel 8: Een doorgang van minstens 4 meter in breedte en hoogte, moet onmiddellijk kunnen vrijgemaakt worden om, in geval van noodsituatie, de prioritaire voertuigen die bepaald zijn in artikel 37 van het verkeersreglement een vlotte doorgang te verlenen. Artikel 9: Afschrift van dit besluit zal gezonden worden aan alle bevoegde diensten. |