Type document
Uittreksel document
Besloten behandeling van agendapunt
TBM Eindejaarsfeest BS De Bolster dd. 24.06.2022
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Marino Keulen (Burgemeester)
Voorzitter: Marino Keulen
Secretaris: William Vancleynenbreugel
Stemmingen bij agendapunt
De burgemeester stemt openbaar
Het voorstel van besluit
Aanwezigen tijdens de stemming
- Marino Keulen
Effectieve stemmers
- Marino Keulen
Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
Openbare titel besluit:
TBM Eindejaarsfeest BS De Bolster dd. 24.06.2022
Korte openbare beschrijving:
Schriftelijk verzoek om een eindejaarsfeest voor de 6e jaars van Basisschool de Bolster te organiseren op een gedeelte van de parking van het OC Neerharen op 24.06.2022;
De Burgemeester,
Bevoegdheid
- Het decreet over het lokaal bestuur, Artikel 63.
Juridische context
- Nieuwe gemeentewet (KB 24/06/1988)
- decreet over het lokaal bestuur van 22/12/2017
- wet betreffende de politie over het wegverkeer (wegverkeerswet - Wet van 16 maart 1968)
- wegcode - Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
- code van de wegbeheerder - ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens
Feitelijke context en argumentatie
- Voeg context en argumentatie in
Beslissing
Akkoord onder opschortende voorwaarde dat deze activiteit kan doorgaan ingevolge de Coronacrisis;
Artikel 2.
Het eindejaarsfeest voor de 6e jaars van Basisschool de Bolster zal doorgaan op onderstaande locatie en tijd.
- 5 Parkeerplaatsen en toegang tot hoofdingang OC Kasteelstraat 32, Neerharen
- 24.06.2022 20.00u-23.30u;
Artikel 3.
Tijdens de in artikel 2 vermelde periode is alle verkeer en een parkeer- en stilstaanverbod t.h.v. 5 parkeerplaatsen en de toegang tot de hoofdingang OC Neerharen;
Dit m.u.v. met uitzondering van de voertuigen:
- van de openbare hulpdiensten;
- de dokter van wacht;
- de organisatie;
- van leveringen, laden en lossen van materialen die betrekking hebben op het evenement;
Deze maatregelen worden aangeduid d.m.v. verkeersborden C3 en E3 met onderborden waarop de geldigheidsduur is aangegeven, aangebracht op hekken voor zien voor signalisatielampen van voldoende sterkte.
Deze hekken worden ter hoogte van de inrit van het ontmoetingscentrum geplaatst;
Artikel 4.
De signalisatie wordt geplaatst en opgehaald door de gemeentelijke technische dienst, de aanvrager controleert de plaatsing;
Artikel 5.
Een doorgang van minstens 4 meter in breedte en hoogte moet onmiddellijk kunnen vrijgemaakt worden om, in geval van noodsituatie, de prioritaire voertuigen die bepaald zijn in artikel 37 van het verkeersreglement een vlotte doorgang te verlenen;
Artikel 6.
De aanvrager/organisator dient het openbaar domein na de activiteit in dezelfde staat achter te laten als voor de activiteit;
Artikel 7.
Afschrift van dit besluit zal gezonden worden aan de aanvrager en alle bevoegde diensten;
Artikel 8.
Dit reglement treedt in werking de dag zelf dat het wordt bekendgemaakt.