Type document
Uittreksel document
Besloten behandeling van agendapunt
TPR Jazz Reckheim 2023 dd. 17.09.2023
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Christel Gorissen (Schepen)
- Jolein Martens (Schepen)
- Astrid Puts (Schepen)
- Michel Stevens (Toegevoegde schepen)
- Dominique Terwingen (Schepen)
- Peter Verheyen (Schepen)
Afwezige leden
- Marino Keulen (Burgemeester)
Stemmingen bij agendapunt
De leden van het college stemmen openbaar
Het voorstel van besluit
Aanwezigen tijdens de stemming
- Christel Gorissen
- Jolein Martens
- Astrid Puts
- Michel Stevens
- Dominique Terwingen
- Peter Verheyen
Effectieve stemmers
- Christel Gorissen
- Jolein Martens
- Astrid Puts
- Michel Stevens
- Dominique Terwingen
- Peter Verheyen
goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
Openbare titel besluit:
TPR Jazz Reckheim 2023 dd. 17.09.2023
Korte openbare beschrijving:
Schriftelijk verzoek om Jazz Reckheim 2023 te organiseren op de St. Pieterstraat te Oud-Rekem, dit op 17.09.2023 vanaf 11.00u tot 19.00u.
Het college van Burgemeester en schepenen,
Bevoegdheid
Het decreet over het lokaal bestuur, Artikel 40.
Het decreet over het lokaal bestuur, Artikel 41.
Het begrip dagelijks bestuur zoals vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
Juridische context
Nieuwe gemeentewet (KB 24/06/1988)
decreet over het lokaal bestuur van 22/12/2017
wet betreffende de politie over het wegverkeer (wegverkeerswet - Wet van 16 maart 1968)
wegcode - Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
code van de wegbeheerder - ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens
Feitelijke context en argumentatie
Dit evenement, aangevraagd door dhr. L. Eymael, Populierenlaan 33 te 3620 Lanaken, heeft een jaarlijkse traditie en zal storingen in het normale verkeer teweegbrengen. Passende verkeersmaatregelen zijn noodzakelijk.
Beslissing
Artikel 1: Locatie Jazz Reckheim 2023 zal plaatsvinden op de St. Pieterstraat te Oud-Rekem. Dit op het gedeelte Sint-Pieterstraat vanaf het Monument WOI - huisnr. 16 t/m huisnrs. 24-47.
Artikel 2: Verkeer-, parkeer- & stilstaanverbod Op 15.09.2023 vanaf 16.00u (m.b.t. het plaatsen van de 2 tenten) tot 18.09.2023 om 16.00u (m.b.t. het weghalen van de 2 tenten) is alle verkeer evenals parkeren en stilstaan verboden m.u.v. fietsers en voetgangers verboden op: - Sint-Pieterstraat vanaf het Monument WOI - huisnr. 16 t/m huisnrs. 24-47
Deze maatregel wordt aangeduid door verkeersborden E3, C3 & D10 voorzien van onderborden dewelke de periode van verbod vermelden, aangebracht op nadars en voorzien van knipperlichten van voldoende sterkte.
Artikel 3: Omleiding Het verkeer zal omgeleid worden via de Populierenlaan naar St.Pieter zijde parking Colmonterveld.
Deze maatregel wordt aangeduid door verkeersborden F41 te plaatsen op onderstaande kruisingen: St. Pieter-St. Pieter en Populierenlaan-St. Pieter, zijde Colmonterveld
Artikel 4: De aanvrager voorziet duidelijke signalisatie om de bezoekers naar de parkeerplaatsen Colmonterveld en Kanaal te leiden.
Artikel 5: De signalisatie wordt gebracht en opgehaald door de gemeentelijke technische dienst, de aanvrager controleert de plaatsing.
Artikel 6: De aanvrager dient alle omwonenden in kennis te stellen van de geplande feestactiviteiten. Artikel 7: Dhr. Lode Eymael, Populierenlaan 33 te 3620 Lanaken voornoemd, zal de ingenomen plaats bij het einde van de feestactiviteiten in een behoorlijke staat dienen achter te laten en alle zwerfvuil op te ruimen. Bij afloop van onderhavige vergunning zal de organisator het openbaar domein (straat, stoep) in dezelfde staat dienen te verlaten als zij het gevonden heeft bij aanvang.
Artikel 8: Een doorgang van minstens 4 meter in breedte en hoogte, moet onmiddellijk kunnen vrijgemaakt worden om, in geval van noodsituatie, de prioritaire voertuigen die bepaald zijn in artikel 37 van het verkeersreglement een vlotte doorgang te verlenen.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit zal gezonden worden aan alle bevoegde diensten. |