Type document
Uittreksel document
Besloten behandeling van agendapunt
TBM BBQ KLSK Lanaken dd. 14.05.2022
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Marino Keulen (Burgemeester)
Voorzitter: Marino Keulen
Secretaris: William Vancleynenbreugel
Stemmingen bij agendapunt
De burgemeester stemt openbaar
Het voorstel van besluit
Aanwezigen tijdens de stemming
- Marino Keulen
Effectieve stemmers
- Marino Keulen
Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
Openbare titel besluit:
TBM KBBQ KLSK Lanaken dd. 14.05.2022
Korte openbare beschrijving:
Schriftelijk verzoek om op 14 mei 2022 2022 de Jaarlijkse BBQ te organiseren op de parking Aan de Engelse Hof naast het Cultuur café, van 14.00u tot 21.00u.
De Burgemeester,
Bevoegdheid
- Het decreet over het lokaal bestuur, Artikel 63.
Juridische context
- Nieuwe gemeentewet (KB 24/06/1988)
- decreet over het lokaal bestuur van 22/12/2017
- wet betreffende de politie over het wegverkeer (wegverkeerswet - Wet van 16 maart 1968)
- wegcode - Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
- code van de wegbeheerder - ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens
Feitelijke context en argumentatie
- Dit evenement aangevraagd door dhr. Kristof Rejek A. Nobelstraat, te 3620 Lanaken zal storingen in het normale verkeer zal teweegbrengen, zodat passende verkeersmaatregelen zich opdringen.
Beslissing
Artikel 1.
Akkoord onder opschortende voorwaarde dat deze activiteit kan doorgaan ingevolge de Coronacrisis;
Artikel 2.
Op onderstaande dag, locatie en tijdstip, is parkeren en stilstaan verboden, dit m.b.t. het plaatsen van een partytent tbv het evenement;
Locatie:
· Aan de Engelse Hof, parkeerplaatsen naast de ingang van het Cultuurcafé. (zie plan)
Dagen en tijdstippen:
· 14.05.2022 van 09.00u-22.00u
Deze maatregel wordt aangeduid d.m.v. de verkeersborden E3, m.u.v. “organisatie aan het evenement”, en onderborden welke de periode van verbod vermelden, aangebracht op hekken en voorzien van signalisatielampen van voldoende sterkte;
Artikel 3.
Tijdens de in artikel 2 vermelde periode en locaties, is alle verkeer verboden met uitzondering deelnemers en van leveringen/laden en lossen die betrekking hebben op het evenement;
Artikel 4.
De signalisatie wordt gebracht en opgehaald door de gemeentelijke technische dienst, de organisator controleert de plaatsing;
Artikel 5.
Een doorgang van minstens 4 meter in breedte en hoogte moet onmiddellijk kunnen vrijgemaakt worden om, in geval van noodsituatie, de prioritaire voertuigen die bepaald zijn in artikel 37 van het verkeersreglement een vlotte doorgang te verlenen;
Artikel 6.
De aanvrager/organisator dient het openbaar domein na de activiteit in dezelfde staat achter te laten als voor de activiteit;
Artikel 7.
Afschrift van dit besluit zal gezonden worden aan de aanvrager en alle bevoegde diensten.