Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.uittreksels.detail.raw

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Type document
Uittreksel document

Besloten behandeling van agendapunt

29. TPV Veiligheid verhogende maatregelen omleiding F3

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • René De Becker (Schepen)
  • Kristien Goeminne (Schepen)
  • Wim Moons (Toegevoegde schepen)
  • Alexandra Thienpont (Burgemeester)
  • Ann Vannerem (Schepen)
  • Maarten Willems (Schepen)

Afwezige leden

  • David Haelterman (Schepen)

Stemmingen bij agendapunt

De leden van het college stemmen openbaar

Het college van burgemeester en schepenen keurde de tijdelijke politieverordening op het wegverkeer i.v.m. veiligheid verhogende maatregelen op de omleiding van de F3 te Erps-Kwerps goed.

Aanwezigen tijdens de stemming

  • René De Becker
  • Kristien Goeminne
  • Wim Moons
  • Alexandra Thienpont
  • Ann Vannerem
  • Maarten Willems

Effectieve stemmers

  • René De Becker
  • Kristien Goeminne
  • Wim Moons
  • Alexandra Thienpont
  • Ann Vannerem
  • Maarten Willems

Goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

Openbare titel besluit:

29. TPV veiligheid verhogende maatregelen omleiding F3

Korte openbare beschrijving:

Het college van burgemeester en schepenen keurde het TPV van veiligheid verhogende maatregelen op de omleiding van de F3 te Erps-Kwerps goed.

Juridische context


specifiek voor aanvullende reglementen op het wegverkeer (= politieverordeningen m.b.t. het wegverkeer voor wat betreft permanente of periodieke verkeerssituaties)

Feitelijke context en argumentatie
  • Overwegende dat tijdens de werken in de Kerselarenstraat de omleiding van de F3 fietssnelweg via de Diestbrugstraat, Rechtestraat, Galgenveldstraat, Buurtweg 22, Buurtweg 1 en de Kouterstraat gaat.

  • Overwegende dat er een buslijn is in de Rechtestraat in beide richtingen.

  • Overwegende dat op de F3 fietssnelweg de gemiddelde snelheid van de fietsers hoger ligt door een hogere intensiteit van elektrische fietsen, speedpedelecs en wielertoeristen.

  • Gelet op het signalisatieplan in bijlage.



Besluit

Artikel 1

Op het kruispunt van de Olmenhoekstraat met de Rechtestraat moeten de bestuurders komende van de Olmenhoestraat stoppen en voorrang verlenen aan de Rechtestraat. De wegmarkering, witte driehoek met kruis, in de Rechtestraat, aan het kruispunt met de Olmenhoekstraat wordt zwart geschilderd. De bestuurders in de Rechtestraat hebben voorrang op de bestuurders in de Olmenhoekstraat.

Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:

  • B5

  • stopstreep

  • B15f

Artikel 2

Na het kruispunt Haaggatstraat met de Bruulstraat richting de Rechtestraat; na de Voetweg 86 in de Rechtestraat; op 50m voor het kruispunt van het Galgenveld met de Rechtestraat; is het verboden voor bestuurders sneller te rijden dan 30 km per uur.

Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:

  • C43

Artikel 3

Ter hoogte van het kruispunt van de Haaggatstraat en de Bruulstraat, richting de Rechtestraat moeten bestuurders opletten van overstekende fietsers.

Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:

  • A25

Artikel 4

Ter hoogte van Voetweg 86 in de Rechtestraat, richting de Bruulstraat, worden bestuurders er attent opgemaakt op het gevaar van bussen.

Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:

  • A51

  • onderbord "bussen"

Bijlagen