Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.uittreksels.detail.raw

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Type document
Uittreksel document

Openbare behandeling van agendapunt

5. Goedkeuring gebruiksreglement Ontmoetingscentrum Atrium (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • René De Becker ( Gemeenteraadslid )
  • Walter De Brouwer ( Gemeenteraadslid )
  • Axel Degreef ( Gemeenteraadslid )
  • Kristien Goeminne ( Gemeenteraadslid )
  • David Haelterman ( Gemeenteraadslid )
  • Gabriëla Langmans ( Gemeenteraadslid )
  • Thomas Malisart ( Gemeenteraadslid )
  • Wim Moons ( Gemeenteraadslid )
  • Bart Nevens ( Gemeenteraadslid )
  • Francis Peeters ( Gemeenteraadslid )
  • Jonas Piot ( Gemeenteraadslid )
  • Stef Ryckmans ( Gemeenteraadslid )
  • Alexandra Thienpont ( Gemeenteraadslid )
  • Hendrik Trappeniers ( Gemeenteraadslid )
  • Ann Van de Casteele ( Gemeenteraadslid )
  • Mia Vandervelde ( Gemeenteraadslid )
  • Wim Vangoidsenhoven ( Gemeenteraadslid )
  • Harold Vanheel ( Gemeenteraadslid )
  • Hans Vanhoof ( Gemeenteraadslid )
  • Ann Vannerem ( Gemeenteraadslid )
  • Tine Vanneste ( Gemeenteraadslid )
  • Maarten Willems ( Gemeenteraadslid )
  • Chris Wynants ( Gemeenteraadslid )
  • Marinus van Greuningen ( Gemeenteraadslid )

Afwezige leden

  • Melody Debaetselier ( Gemeenteraadslid )
  • Sabine Ledens ( Gemeenteraadslid )
  • Barbara Vermeulen ( Gemeenteraadslid )

Voorzitter: Ann Van de Casteele

Secretaris: Leen Ceuppens

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

De gemeenteraad keurde het ‘Gebruiksreglement Ontmoetingscentrum Atrium’ goed.

Aanwezigen tijdens de stemming

  • René De Becker ( Gemeenteraadslid )
  • Walter De Brouwer ( Gemeenteraadslid )
  • Axel Degreef ( Gemeenteraadslid )
  • Kristien Goeminne ( Gemeenteraadslid )
  • David Haelterman ( Gemeenteraadslid )
  • Gabriëla Langmans ( Gemeenteraadslid )
  • Thomas Malisart ( Gemeenteraadslid )
  • Wim Moons ( Gemeenteraadslid )
  • Bart Nevens ( Gemeenteraadslid )
  • Francis Peeters ( Gemeenteraadslid )
  • Jonas Piot ( Gemeenteraadslid )
  • Stef Ryckmans ( Gemeenteraadslid )
  • Alexandra Thienpont ( Gemeenteraadslid )
  • Hendrik Trappeniers ( Gemeenteraadslid )
  • Ann Van de Casteele ( Gemeenteraadslid )
  • Marinus van Greuningen ( Gemeenteraadslid )
  • Mia Vandervelde ( Gemeenteraadslid )
  • Wim Vangoidsenhoven ( Gemeenteraadslid )
  • Harold Vanheel ( Gemeenteraadslid )
  • Hans Vanhoof ( Gemeenteraadslid )
  • Ann Vannerem ( Gemeenteraadslid )
  • Tine Vanneste ( Gemeenteraadslid )
  • Maarten Willems ( Gemeenteraadslid )
  • Chris Wynants ( Gemeenteraadslid )

Effectieve stemmers

  • René De Becker
  • Walter De Brouwer
  • Axel Degreef
  • Kristien Goeminne
  • David Haelterman
  • Gabriëla Langmans
  • Thomas Malisart
  • Wim Moons
  • Bart Nevens
  • Francis Peeters
  • Jonas Piot
  • Stef Ryckmans
  • Alexandra Thienpont
  • Hendrik Trappeniers
  • Ann Van de Casteele
  • Marinus van Greuningen
  • Mia Vandervelde
  • Wim Vangoidsenhoven
  • Harold Vanheel
  • Hans Vanhoof
  • Ann Vannerem
  • Tine Vanneste
  • Maarten Willems
  • Chris Wynants

Totaal aantal voorstanders: 24

Totaal aantal tegenstanders: 0

Totaal aantal onthoudingen, blanco of ongeldig: 0

Voorstanders

  • René De Becker
  • Walter De Brouwer
  • Axel Degreef
  • Kristien Goeminne
  • David Haelterman
  • Gabriëla Langmans
  • Thomas Malisart
  • Wim Moons
  • Bart Nevens
  • Francis Peeters
  • Jonas Piot
  • Stef Ryckmans
  • Alexandra Thienpont
  • Hendrik Trappeniers
  • Ann Van de Casteele
  • Marinus van Greuningen
  • Mia Vandervelde
  • Wim Vangoidsenhoven
  • Harold Vanheel
  • Hans Vanhoof
  • Ann Vannerem
  • Tine Vanneste
  • Maarten Willems
  • Chris Wynants

Met als gevolg,

Goedgekeurd

https://data.vlaanderen.be/id/concept/BesluitType/fb92601a-d189-4482-9922-ab0efc6bc935

Openbare titel besluit:

5. Goedkeuring gebruiksreglement Ontmoetingscentrum Atrium
 

Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad keurde het ‘Gebruiksreglement Ontmoetingscentrum Atrium’ goed.


Gemeenteraad,


  • Gelet op het decreet over het lokaal bestuur, inzonderheid artikel 40 §3;

  • Gelet op het Algemeen verhuurreglement voor de gemeentelijke vrijetijdsinfrastructuur goedgekeurd door de gemeenteraad op 4 oktober 2021;

  • Gelet op het gebruiksreglement van OC Atrium d.d. 15 juni 2006;

  • Overwegende dat een update van het bestaande gebruiksreglement aan de orde was;

  • Overwegende dat het voorstel werd opgemaakt in overleg met de Verenigingsraad Meerbeek;



Beslist,

Artikel 1
 

Volgend gebruiksreglement voor het Ontmoetingscentrum Atrium te Kortenberg wordt goedgekeurd:

 

GEBRUIKSREGLEMENT

ONTMOETINGSCENTRUM ATRIUM

 

 

1.  Algemene informatie

 

a) Het beheer van het Ontmoetingscentrum Atrium, gelegen te Dorpsstraat 177 te Meerbeek(hierna ook “de infrastructuur”), is in handen van Verenigingsraad Meerbeek (hierna “de infrastructuurbeheerder”).

 

b) De infrastructuur wordt ter beschikking gesteld van verenigingen, particulieren, bedrijven en overheden in overeenstemming met het Algemeen Huurreglement inzake Gemeentelijke Infrastructuur (hierna “het Algemeen Verhuurreglement”), hetgeen samen met dit gebruiksreglement integraal van toepassing is op elk gebruik van de infrastructuur.

 

c) De grote zaal, met betegelde vloer, heeft een afmeting van 13 x 24 meter en bevat 50 tafels en 300 stoelen. Het bijhorende podium, met houten vloer en opentrekbaar toneeldoek, heeft een afmeting van 13,5 x 7 meter en een rechtstreeks toegankelijke laadkaai met parking.

 

 

2.  Sleutels en/of badges

 

a) Sleutels en/of badges voor de gereserveerde infrastructuur (ingang, afvalcontainers, rolluik, verduistering,…) dienen voorafgaand aan de geplande activiteit te worden afgehaald te worden bij Hendrik Jacobs. Er dient vooraf een afspraak gemaakt te worden via
vrm.meerbeek@gmail.com of 0496 72 75 31.

 

b) De sleutel(s) en/of badge(s) worden onmiddellijk na de activiteit teruggegeven. 

 

 

3.  Algemene regels inzake het gebruik van de infrastructuur

 

a) De huurder ontvangt de zaal in propere toestand. Indien dit niet het geval is, dient de infrastructuurbeheerder op de hoogte gesteld te worden.

Bij twee opeenvolgende activiteiten kunnen de verenigingen onderling afspraken maken i.v.m. het overhandigen van de sleutels, in dit geval heeft er geen controle plaats en aanvaardt de vereniging die de sleutels in ontvangst neemt alle verantwoordelijkheid wat betreft de staat van de zaal en van het aldaar aanwezige materiaal.

 

b) Het staat de huurder vrij zelf een brouwer naar keuze te voorzien. 

 

c) Na gebruik van de tapinstallatie moeten de leidingen gespoeld worden met water. De leidingen zijn zuiver wanneer er proper water uit de tapkranen komt.

 

d) Geen enkele wijziging aan de infrastructuur is toegelaten. Meubilair en toestellen die zich bij de aanvang van de gebruiksperiode in de infrastructuur bevinden, mogen de infrastructuur niet verlaten zonder de toelating van de infrastructuurbeheerder.

 

e) Materialen en toestellen mogen enkel worden binnengebracht worden in de infrastructuur mits toelating van de infrastructuurbeheerder.

 

f) Het gebruik van bevestigingsmaterialen zoals nagels, haken, vijzen, duimspijkers enz. is verboden.

 

g) Bij het verlaten van de infrastructuur dient de gebruiker alle ramen te sluiten, de elektrische apparaten uit te schakelen, de lichten te doven en alle deuren op slot te doen. Indien nodig dienen hiervoor de nodige afspraken gemaakt te worden met de andere aanwezige verenigingen.

 

h) Blijven slapen in de het centrum is niet toegestaan. Uitzonderingen (vb. waken bij een installatie) dienen aangevraagd te worden aan het college.

 

i) Het gebruik van confetti is verboden. 

 

j) De nooduitgangen moeten te allen tijde vrij van obstakels zijn en de noodverlichtingen moeten steeds zichtbaar zijn;

 

 

4.  Gebruik keuken

 

 

a) De huurder die gebruikt maakt van de keuken van de infrastructuur is als enige volledig verantwoordelijk en aansprakelijk voor een correct gebruik van de inboedel en voor de netheid ervan. In geen enkel geval mag er op de werktafels gesneden worden, zonder hiervoor de aangepaste onderleggers te gebruiken.

 

b)  Na het gebruik van elektrische toestellen worden deze onmiddellijk uitgeschakeld.

 

c) Na gebruik moeten de deuren van de koelkast en de diepvriezer op een kier worden gezet nadat deze werden uitgeschakeld.

 

d) Op de verwarmingskast dienen onderleggers gelegd worden vooraleer er kookpotten of andere metalen voorwerpen op te plaatsen.

 

e) Voor elk gebruik van gastoestellen wordt de daarvoor speciaal geplaatste hoofdkraan geopend.

 

f) Bij elk brandgevaar en/of slecht functioneren van de gastoestellen en na elk gebruik ervan moet onmiddellijk de speciale hoofdkraan voor gas gedicht worden.

 

g) De elektrische friteuse mag nooit ingeschakeld worden zonder dat deze gevuld is met een maximum toegelaten hoeveelheid bakolie (10 l per bakje). Na ge­bruik dient alle olie degelijk verwijderd te worden en de friteuse wordt ontvet.

 

h) Er is een afwasmachine ter beschikking. Na gebruik dient het overblijvende water uit de afwasmachine geschept te worden.

 

i) Warm water aan de grote spoeltafels wordt geleverd door de boiler (met gas), het bedieningspaneel bevindt zich aan de grote afwasbakken. De kleine afwasbakken worden bevoor­raad door de elektrische boiler van 300 liter.

 

j) Alle uitneembare filters, de dampkap, de friteuse en de gasvuren moeten na elk gebruik volledig gewassen, ontvet en degelijk afgedroogd worden.

 

k) De kantelbare braadpan wordt na gebruik binnen en buiten volledig afgewassen en ontvet, daarna dient ze afgedroogd te worden. Voor meer uitleg, zie de gepaste instructiekaart aan de muur.

 

l) Nadat alles degelijk afgewassen is, worden ook de spoelbakken uitgewassen en uitgedroogd, alle waterkranen zijn goed afgesloten.

 

m) Bij het reinigen van de roestvrij-stalen vlakken nooit een stalen borstel, ijzerwol of een metalen voorwerp gebruiken, deze vlakken gaan anders na verloop van tijd roestpuntjes vertonen. De apparaten nooit reinigen met een waterstraal of een drukreiniger, hierdoor kunnen waterdeeltjes binnendringen in het elektrische gedeelte van de apparaten en aldus de goede werking ervan verstoren.

 

n) Alle materialen worden op de voorziene plaats teruggezet. Alle eetgerei wordt grondig afgewassen en volgens de aanduidingen terug in de kasten geplaatst en de kasten worden gesloten.

 

o) Alle meegebrachte materialen en resterende eetwaren worden terug meegenomen en al het afval wordt verwijderd.

 

p) De vloer van de keuken wordt met water en detergent gekuist.

 

 

5.  Gebruik klank- en lichtinstallatie

 

De klank- en lichtinstallatie kan gebruikt worden na schriftelijke aanvraag bij de Verenigingsraad Meerbeek en het betalen van een waarborgsom van 125 EUR. De waarborg zal pas terugbetaald worden nadat de installaties gecontroleerd en in orde bevonden werden. Hiervoor dient dus vooraf een afspraak te worden gemaakt.

 

 

6.  Opruimen en kuisen

 

a) De huurder is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de orde en de netheid van de ter beschikking gestelde infrastructuur en materialen. Bij het verlaten van de infrastructuur dienen stoelen en tafels proper te zijn. Alle meubilair en materiaal moeten geplaatst worden volgens het schema dat in elk lokaal aanwezig is. Meubilair en materiaal mogen niet over de vloer gesleept worden maar moeten gedragen worden of met behulp van de daartoe voorziene karren vervoerd worden. Er mag geen afval of vuil op de vloer achterblijven. Zo nodig moet het lokaal uitgeborsteld worden.

 

b) Bij het inschakelen van derden voor het onderhoud van lokalen in OC Atrium blijft uiteindelijk de vereniging verantwoordelijk voor de netheid en eventuele schade. De overeenkomst tussen de vereniging en deze personen valt volledig buiten de verantwoordelijkheid van OC Atrium. OC Atrium zal op geen enkel ogenblik tussen komen in geschillen tussen beide partijen.

 

c) Bij grote activiteiten dient de organisator zelf voor de nodige vuilniszakken te zorgen. De groene restafvalzakken, die verkrijgbaar zijn aan het onthaal in het Administratief Centrum, dienen gedeponeerd te worden in de grijze containers aan de achterzijde van de grote zaal. Papier en karton kan, na dat het verscheurd werd, gedeponeerd worden in de gele containers. Glas, PMD en andere afval dient door de gebruikers meegenomen te worden.

 

d) Het nodige kuisgerief is te vinden in het lokaal rechts van de ingang van het Muzieksalon.

 

e) Grote zaal

Na gebruik dienen alle tafels en stoelen op de daartoe voorziene plaatsen en de daar vermelde wijze opgeborgen te worden. Verder dient de zaal grondig uitgeborsteld en indien nodig met water gekuist te worden.

 

f) Toog en cafetaria

Na elk gebruik moeten alle gebruikte glazen proper afgewassen en afgedroogd terug gezet worden in de daarvoor voorziene grijze bakken, soort bij soort. De hoeveelheid en de soort glazen staat hierop vermeld. De vereniging zorgt zelf voor de nodige afdrooghanddoeken. De toog en de afwasbakken dienen grondig gereinigd te worden. De vloer achter, naast en voor de toog moet met water gekuist worden.

 

g) Toiletten

Elke gebruiker zorgt er mee voor dat de toiletten proper blijven. Na intensief gebruik dienen de toiletten en de vloer met water gekuist te worden.

 

 

7.  Controle na gebruik

 

De controle gebeurt na gebruik door een lid van de Verenigingsraad Meerbeek. Indien niet voldaan aan de voorwaarden opgesteld in dit reglement, vooral met betrekking tot opruimen en kuisen, wordt een gedeelte of het geheel van de waarborg ingehouden of worden de kosten verrekend in het eindfactuur.

 

 

8.  Inwerkingtreding

 

Dit reglement treedt in werking vanaf 5 oktober 2021. Het vorige gebruiksreglement wordt opgeheven.

 

653.211.2