Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.uittreksels.detail.raw

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Type document
Uittreksel document

Openbare behandeling van agendapunt

7. Goedkeuring gebruiksreglement Polyvalente zaal Erps-Kwerps (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • René De Becker ( Gemeenteraadslid )
  • Walter De Brouwer ( Gemeenteraadslid )
  • Axel Degreef ( Gemeenteraadslid )
  • Kristien Goeminne ( Gemeenteraadslid )
  • David Haelterman ( Gemeenteraadslid )
  • Gabriëla Langmans ( Gemeenteraadslid )
  • Thomas Malisart ( Gemeenteraadslid )
  • Wim Moons ( Gemeenteraadslid )
  • Bart Nevens ( Gemeenteraadslid )
  • Francis Peeters ( Gemeenteraadslid )
  • Jonas Piot ( Gemeenteraadslid )
  • Stef Ryckmans ( Gemeenteraadslid )
  • Alexandra Thienpont ( Gemeenteraadslid )
  • Hendrik Trappeniers ( Gemeenteraadslid )
  • Ann Van de Casteele ( Gemeenteraadslid )
  • Mia Vandervelde ( Gemeenteraadslid )
  • Wim Vangoidsenhoven ( Gemeenteraadslid )
  • Harold Vanheel ( Gemeenteraadslid )
  • Hans Vanhoof ( Gemeenteraadslid )
  • Ann Vannerem ( Gemeenteraadslid )
  • Tine Vanneste ( Gemeenteraadslid )
  • Maarten Willems ( Gemeenteraadslid )
  • Chris Wynants ( Gemeenteraadslid )
  • Marinus van Greuningen ( Gemeenteraadslid )

Afwezige leden

  • Melody Debaetselier ( Gemeenteraadslid )
  • Sabine Ledens ( Gemeenteraadslid )
  • Barbara Vermeulen ( Gemeenteraadslid )

Voorzitter: Ann Van de Casteele

Secretaris: Leen Ceuppens

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

De gemeenteraad keurde het ‘Gebruiksreglement Polyvalente zaal Erps-Kwerps’ goed.

Aanwezigen tijdens de stemming

  • René De Becker ( Gemeenteraadslid )
  • Walter De Brouwer ( Gemeenteraadslid )
  • Axel Degreef ( Gemeenteraadslid )
  • Kristien Goeminne ( Gemeenteraadslid )
  • David Haelterman ( Gemeenteraadslid )
  • Gabriëla Langmans ( Gemeenteraadslid )
  • Thomas Malisart ( Gemeenteraadslid )
  • Wim Moons ( Gemeenteraadslid )
  • Bart Nevens ( Gemeenteraadslid )
  • Francis Peeters ( Gemeenteraadslid )
  • Jonas Piot ( Gemeenteraadslid )
  • Stef Ryckmans ( Gemeenteraadslid )
  • Alexandra Thienpont ( Gemeenteraadslid )
  • Hendrik Trappeniers ( Gemeenteraadslid )
  • Ann Van de Casteele ( Gemeenteraadslid )
  • Marinus van Greuningen ( Gemeenteraadslid )
  • Mia Vandervelde ( Gemeenteraadslid )
  • Wim Vangoidsenhoven ( Gemeenteraadslid )
  • Harold Vanheel ( Gemeenteraadslid )
  • Hans Vanhoof ( Gemeenteraadslid )
  • Ann Vannerem ( Gemeenteraadslid )
  • Tine Vanneste ( Gemeenteraadslid )
  • Maarten Willems ( Gemeenteraadslid )
  • Chris Wynants ( Gemeenteraadslid )

Effectieve stemmers

  • René De Becker
  • Walter De Brouwer
  • Axel Degreef
  • Kristien Goeminne
  • David Haelterman
  • Gabriëla Langmans
  • Thomas Malisart
  • Wim Moons
  • Bart Nevens
  • Francis Peeters
  • Jonas Piot
  • Stef Ryckmans
  • Alexandra Thienpont
  • Hendrik Trappeniers
  • Ann Van de Casteele
  • Marinus van Greuningen
  • Mia Vandervelde
  • Wim Vangoidsenhoven
  • Harold Vanheel
  • Hans Vanhoof
  • Ann Vannerem
  • Tine Vanneste
  • Maarten Willems
  • Chris Wynants

Totaal aantal voorstanders: 24

Totaal aantal tegenstanders: 0

Totaal aantal onthoudingen, blanco of ongeldig: 0

Voorstanders

  • René De Becker
  • Walter De Brouwer
  • Axel Degreef
  • Kristien Goeminne
  • David Haelterman
  • Gabriëla Langmans
  • Thomas Malisart
  • Wim Moons
  • Bart Nevens
  • Francis Peeters
  • Jonas Piot
  • Stef Ryckmans
  • Alexandra Thienpont
  • Hendrik Trappeniers
  • Ann Van de Casteele
  • Marinus van Greuningen
  • Mia Vandervelde
  • Wim Vangoidsenhoven
  • Harold Vanheel
  • Hans Vanhoof
  • Ann Vannerem
  • Tine Vanneste
  • Maarten Willems
  • Chris Wynants

Met als gevolg,

Goedgekeurd

https://data.vlaanderen.be/id/concept/BesluitType/fb92601a-d189-4482-9922-ab0efc6bc935

Openbare titel besluit:

7. Goedkeuring gebruiksreglement Polyvalente zaal Erps-Kwerps
 

Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad keurde het ‘Gebruiksreglement Polyvalente zaal Erps-Kwerps’ goed.


Gemeenteraad,


  • Gelet op het decreet over het lokaal bestuur , inzonderheid artikel 40 §3;

  • Gelet op het Algemeen verhuurreglement voor de gemeentelijke vrijetijdsinfrastructuur goedgekeurd door de gemeenteraad op 4 oktober 2021;

  • Gelet op het gebruiksreglement d.d. 17 januari 2007;

  • Overwegende dat een update van het bestaande gebruiksreglement d.d 17 januari 2007 aan de orde was;


Beslist,

Artikel 1
 

Volgend gebruiksreglement voor Polyvalente zaal Erps-Kwerps wordt goedgekeurd:

 

GEBRUIKSREGLEMENT

POLYVALENTE ZAAL ERPS-KWERPS

 

1.  Algemene bepalingen

 

Het beheer van Polyvalente zaal Erps-Kwerps, gelegen te Oudebaan 14, 3071 Erps-Kwerps  (hierna ook “de infrastructuur” genoemd), is in handen van De dienst Vrije Tijd van de gemeente Kortenberg. (hierna “de infrastructuurbeheerder” genoemd).

 

De infrastructuur wordt ter beschikking gesteld aan verenigingen, particulieren, bedrijven en overheden in overeenstemming met Algemeen Huurreglement inzake de Gemeentelijke Infrastructuur’ (hierna “het Algemeen Verhuurreglement” genoemd), hetgeen samen met dit gebruiksreglement integraal van toepassing is op elk gebruik van de infrastructuur.

 

 

2.  Toegang 

 

Sleutels en/of badges voor de gereserveerde infrastructuur dienen voorafgaand aan de geplande activiteit te worden afgehaald bij de Vrijetijdsbalie in het Administratief Centrum. Hiervoor dient de huurder een afspraak te maken. 

 

De overhandiging gebeurt tegen ondertekening van een ontvangstbevestiging en, waar toepasselijk, na betaling van de waarborg.

 

De sleutel(s) en/of badge(s) worden onmiddellijk na de activiteit teruggegeven. Gebruikers die de infrastructuur op regelmatige basis gebruiken kunnen de sleutel bijhouden zo lang men activiteiten gepland heeft. 

 

Ingeval van verlies of laattijdige teruggave van de sleutels/badge is er een schadevergoeding van 30 euro te betalen, zoals vastgelegd in het Algemeen Verhuurreglement.

 

De sleutel/badge mag aan geen derden worden doorgegeven noch worden bijgemaakt.

 

 

3.  Algemene regels inzake het gebruik van de infrastructuur

 

Geen enkele wijziging aan de infrastructuur is toegelaten. Meubilair en toestellen die zich bij de aanvang van de gebruiksperiode in de infrastructuur bevinden, mogen de infrastructuur niet verlaten zonder de toelating van de infrastructuurbeheerder.

 

Materialen en toestellen mogen enkel worden binnengebracht worden in de infrastructuur mits toelating van de infrastructuurbeheerder.

 

Het gebruik van bevestigingsmaterialen zoals nagels, haken, vijzen, duimspijkers enz. is verboden.

 

Het gebruik van confetti is verboden. 

 

De nooduitgangen moeten te allen tijde vrij van obstakels zijn en de noodverlichtingen moeten steeds zichtbaar zijn.

 

 

4.  Gebruik keuken

 

De keuken is uitgerust voor de organisatie van grote restaurantdagen. Eet- en kookgerei is niet aanwezig en dient de gebruiker zelf te voorzien.

 

De huurder die gebruikt maakt van de keuken van de infrastructuur is als enige volledig verantwoordelijk en aansprakelijk voor een correct gebruik van de inboedel en voor de netheid ervan. In geen enkel geval mag er op de werktafels gesneden worden, zonder hiervoor de aangepaste onderleggers te gebruiken.

 

Na het gebruik van de toestellen moeten deze grondig gereinigd worden en moet de gaskraan afgesloten worden.

 

Alle meegebrachte materialen en resterende eetwaren worden terug meegenomen en al het afval wordt verwijderd.

 

De vloer van de keuken wordt met water en detergent gekuist. Het nodige poetsmateriaal staat ter beschikking voor de gebruikers.

 

 

5.  Gebruik kleedkamers en douches

 

Algemeen geldt dat de twee linkse kleedkamers bestemd zijn voor de heren en de twee rechtse kleedkamers voor de dames.

 

Kleedkamers en douches mogen door de sportbeoefenaars gebruikt worden tot maximum een half uur na hun trainingen of wedstrijden.

 

Alleen spelers, scheidsrechters en trainers betreden de kleedkamers en douches. Supporters zijn niet toegelaten.

 

Het is verboden glazen of glazen flessen mee te nemen in de sporthal en de kleedkamers.

 

Na het gebruik van de kleedkamers en douches worden deze proper achter gelaten. Het nodige poetsmateriaal staat ter beschikking voor de gebruikers.

 

 

6.  Opruim en kuis

 

De huurder is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de orde en de netheid van de ter beschikking gestelde infrastructuur en materialen. Bij het verlaten van de infrastructuur dienen stoelen en tafels proper te zijn. Meubilair en materiaal mogen niet over de vloer gesleept worden maar moeten gedragen worden of met behulp van de daartoe voorziene karren vervoerd worden. Er mag geen afval of vuil op de vloer achterblijven. Zo nodig moet het lokaal uitgeborsteld worden.

 

Grote activiteiten

De organisator dient zelf voor de nodige vuilniszakken te zorgen. De groene restafvalzakken zijn verkrijgbaar in het administratief centrum en dienen gedeponeerd te worden in de grijze containers. PMD-zakken van de gemeente Kortenberg moeten gedeponeerd worden in de blauwe containers. Papier en karton kan, na dat het verscheurd werd, gedeponeerd worden in de gele containers. Glas en andere afval (bv. frietvet) dient door de gebruikers meegenomen te worden.

 

Na gebruik van de infrastructuur dienen alle tafels, stoelen en podiumelementen terug op de daartoe voorziene plaatsen en de daar vermelde wijze opgeborgen te worden. Verder dient de zaal grondig uitgeborsteld te worden.

 

De toog en de afwasbakken dienen grondig gereinigd te worden. De vloer achter, naast en voor de toog moet met water gekuist worden.

 

Bij het verlaten van de infrastructuur dient de gebruiker de elektrische apparaten uit te schakelen, de sporttoestellen correct op te bergen, de lichten te doven, alle deuren te sluiten en alle buitendeuren af te sluiten. Indien nodig dienen hiervoor de nodige afspraken gemaakt te worden met de andere aanwezige verenigingen.

 

Elke gebruiker zorgt er mee voor dat de toiletten proper blijven. Na intensief gebruik bij grote activiteiten dienen de toiletten en de vloer met water gekuist te worden. Het nodige poetsmateriaal staat ter beschikking voor de gebruikers.

 

 

7.  Controle na gebruik

 

De controle gebeurt na gebruik door het gemeentepersoneel. Indien niet voldaan aan de voorwaarden opgesteld in dit reglement, vooral met betrekking tot opruimen en kuisen, wordt de vereniging terug geroepen en/of worden de kosten verrekend in het eindfactuur.

 

 

8.  Inwerkingtreding

 

Dit reglement treedt in werking vanaf 5 oktober 2021. Het vorige gebruiksreglement wordt opgeheven.

 

653.211.2