Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.uittreksels.detail.raw

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Type document
Uittreksel document

Openbare behandeling van agendapunt

28. Goedkeuring gebruiksreglement jeugdlokalen Jongeren voor Jongeren vzw (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • René De Becker (Gemeenteraadslid)
  • Walter De Brouwer (Gemeenteraadslid)
  • Axel Degreef (Gemeenteraadslid)
  • Carla Demaertelaere (Gemeenteraadslid)
  • Kristien Goeminne (Gemeenteraadslid)
  • David Haelterman (Gemeenteraadslid)
  • Gabriëla Langmans (Gemeenteraadslid)
  • Sofie Lapiere (Gemeenteraadslid)
  • Thomas Malisart (Gemeenteraadslid)
  • Wim Moons (Gemeenteraadslid)
  • Bart Nevens (Gemeenteraadslid)
  • Francis Peeters (Gemeenteraadslid)
  • Jonas Piot (Gemeenteraadslid)
  • Stef Ryckmans (Gemeenteraadslid)
  • Alexandra Thienpont (Gemeenteraadslid)
  • Hendrik Trappeniers (Gemeenteraadslid)
  • Mia Vandervelde (Gemeenteraadslid)
  • Wim Vangoidsenhoven (Gemeenteraadslid)
  • Harold Vanheel (Gemeenteraadslid)
  • Hans Vanhoof (Gemeenteraadslid)
  • Ann Vannerem (Gemeenteraadslid)
  • Tine Vanneste (Gemeenteraadslid)
  • Chris Wynants (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Melody Debaetselier (Gemeenteraadslid)
  • Sabine Ledens (Gemeenteraadslid)
  • Ann Van de Casteele (Gemeenteraadslid)
  • Maarten Willems (Gemeenteraadslid)

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

De gemeenteraad keurde het gebruiksreglement voor de jeugdlokalen gelegen in de Sint-Antoniusstraat te Meerbeek goed. Het gebruiksreglement zorgt voor goede afspraken tussen de hoofdgebruiker van de jeugdlokalen en occasionele huurder.

Aanwezigen tijdens de stemming

  • René De Becker
  • Walter De Brouwer
  • Axel Degreef
  • Carla Demaertelaere
  • Kristien Goeminne
  • David Haelterman
  • Gabriëla Langmans
  • Sofie Lapiere
  • Thomas Malisart
  • Wim Moons
  • Bart Nevens
  • Francis Peeters
  • Jonas Piot
  • Stef Ryckmans
  • Alexandra Thienpont
  • Hendrik Trappeniers
  • Mia Vandervelde
  • Wim Vangoidsenhoven
  • Harold Vanheel
  • Hans Vanhoof
  • Ann Vannerem
  • Tine Vanneste
  • Chris Wynants

Effectieve stemmers

  • René De Becker
  • Walter De Brouwer
  • Axel Degreef
  • Carla Demaertelaere
  • Kristien Goeminne
  • David Haelterman
  • Gabriëla Langmans
  • Sofie Lapiere
  • Thomas Malisart
  • Wim Moons
  • Bart Nevens
  • Francis Peeters
  • Jonas Piot
  • Stef Ryckmans
  • Alexandra Thienpont
  • Hendrik Trappeniers
  • Mia Vandervelde
  • Wim Vangoidsenhoven
  • Harold Vanheel
  • Hans Vanhoof
  • Ann Vannerem
  • Tine Vanneste
  • Chris Wynants

Totaal aantal voorstanders: 0

Totaal aantal tegenstanders: 0

Totaal aantal onthoudingen, blanco of ongeldig: 2

Onthoudingen, blanco of ongeldig

  • Bart Nevens
  • Mia Vandervelde

Met als gevolg,

Goedgekeurd

Openbare titel besluit:

28. Goedkeuring gebruiksreglement jeugdlokalen Jongeren voor Jongeren vzw


Korte openbare beschrijving:

De gemeenteraad keurde het gebruiksreglement voor de jeugdlokalen gelegen in de Sint-Antoniusstraat te Meerbeek goed. Het gebruiksreglement zorgt voor goede afspraken tussen de hoofdgebruiker van de jeugdlokalen en occasionele huurder.


Gemeenteraad,


  • Gelet op de bepalingen van het decreet over het lokaal bestuur, artikel 41, 23°;

  • Gelet op het besluit van de gemeenteraad van 2 december 2019 houdende definiëring begrip dagelijks bestuur;

  • Gelet op het Algemeen verhuurreglement jeugdlokalen goedgekeurd door de gemeenteraad op 4 september 2023;

  • Overwegende dat het gebruiksreglement werd opgemaakt in overleg met de jeugdraad, en dus de hoofdleiding van Jongeren voor Jongeren vzw;



Beslist,

Artikel 1

Volgend gebruiksreglement voor de jeugdlokalen Jongeren voor Jongeren vzw wordt goedgekeurd:

 

GEBRUIKSREGLEMENT

JEUGDLOKALEN JONGEREN VOOR JONGEREN VZW

 

1.Algemene informatie

 

Het beheer van Site Vannetelbosch – deel JoJo VZW, gelegen te Sint-Antoniusstraat, 3078 Meerbeek (hierna ook “de infrastructuur”), is in handen van JoJo vzw (hierna “de infrastructuurbeheerder”).


De infrastructuur wordt ter beschikking gesteld van verenigingen, particulieren, bedrijven en overheden in overeenstemming met het ‘Algemeen verhuurreglement jeugdinfrastructuur’, welk samen met dit gebruiksreglement en de gebruiksovereenkomst van de chirolokalen integraal van toepassing is op elk gebruik van de infrastructuur.

 

2.Sleutels en/of badges

 

Sleutels en/of badges voor de gereserveerde infrastructuur dienen voorafgaand aan de geplande activiteit ter plaatse en na afspraak te worden afgehaald bij de bestuursleden van JoJo vzw.

 

De overhandiging gebeurt tegen ondertekening van een ontvangstbevestiging en, waar toepasselijk, na betaling van de waarborg.

 

De sleutel(s) en/of badge(s) worden onmiddellijk na de activiteit ter plaatse teruggegeven aan de bestuursleden van JoJo vzw. 

 

3.Algemene regels inzake het gebruik van de infrastructuur

 

De jeugdlokaalverantwoordelijke of een andere vertegenwoordiger zal voor aanvang van de activiteit met de verantwoordelijke van de betrokken vereniging, de huurder, een checklist invullen waarbij wordt nagegaan of alle lokalen zich in een propere toestand bevinden, waarop eventuele gebreken zullen genoteerd worden, waarbij nagegaan wordt of alle materiaal aanwezig is en zich op de correcte plaats bevindt, …
De huurder kan hierop ook opmerkingen noteren en hij zal de checklist aftekenen als teken dat hij akkoord gaat met de punten genoteerd op de checklist.

 

De drank in de lokalen mag niet geconsumeerd worden gezien dit eigendom is van de vaste hoofdgebruikers van de lokalen. De huurder dient zelf drank te voorzien en te bekostigen indien gewenst of nodig voor de activiteit.

 

Geen enkele wijziging aan de infrastructuur is toegelaten. Meubilair en toestellen die zich bij de aanvang van de gebruiksperiode in de infrastructuur bevinden, mogen de infrastructuur niet verlaten zonder de toelating van de infrastructuurbeheerder.

 

Materialen en toestellen mogen enkel worden binnengebracht worden in de infrastructuur mits toelating van de infrastructuurbeheerder.

 

Het gebruik van bevestigingsmaterialen zoals nagels, haken, vijzen, duimspijkers enz. is verboden.

 

Bij het verlaten van de infrastructuur dient de gebruiker alle ramen te sluiten, de elektrische apparaten uit te schakelen, de radiatorkranen op 2 te draaien, de thermostaat op 15°C te zetten, de lichten te doven en alle deuren op slot te doen. Indien nodig dienen hiervoor de nodige afspraken gemaakt te worden met de andere aanwezige verenigingen of huurders.

 

Blijven slapen in de lokalen is niet toegestaan.

 

De nooduitgangen moeten te allen tijde vrij van obstakels zijn en de noodverlichtingen moeten steeds zichtbaar zijn.

 

4.Gebruik eventuele elektrische toestellen  

 

Na het gebruik van elektrische toestellen worden deze onmiddellijk uitgeschakeld. De apparaten mogen nooit gereinigd worden met een waterstraal. Hierdoor zouden waterdeeltjes kunnen binnendringen in het elektrische gedeelte van de apparaten en aldus de goede werking ervan verstoren.

 

De eventueel aanwezige friteuse mag nooit ingeschakeld worden zonder dat deze gevuld is met een maximum toegelaten hoeveelheid frituurolie (geen frituurvet). Na gebruik dient alle olie degelijk verwijderd te worden en de friteuse ontvet te worden. De frituurolie wordt meegenomen door de organisator. Frituren gebeurt steeds buiten!

 

Alle meegebrachte materialen en resterende eetwaren worden terug meegenomen en al het afval wordt verwijderd.

 

5.Opruimen en kuisen

 

De huurder is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de orde en de netheid van de ter beschikking gestelde infrastructuur en materialen.

 

Bij het verlaten van de infrastructuur dienen stoelen en tafels proper te zijn. Alle meubilair en materiaal moeten geplaatst worden zoals bij aanvang bij de activiteit werd aangetroffen. Meubilair en materiaal mogen niet over de vloer gesleept worden maar moeten gedragen worden.

 

Er mag geen afval of vuil op de vloer achterblijven. Zo nodig moet het lokaal uitgeborsteld worden.

 

Alle meegebrachte materialen en resterende eetwaren worden terug meegenomen en al het afval wordt verwijderd.

 

Bij het inschakelen van derden voor het onderhoud van lokalen blijft uiteindelijk de huurder verantwoordelijk voor de netheid en eventuele schade. De overeenkomst tussen de huurder en deze personen valt volledig buiten de verantwoordelijkheid van de jeugdlokaalverantwoordelijke.  De jeugdlokaalverantwoordelijke noch gemeente Kortenberg zal op geen enkel ogenblik tussen komen in geschillen tussen beide partijen.

 

Bij activiteiten dient de organisator zelf voor de nodige vuilniszakken te zorgen. De groene restafvalzakken dienen gedeponeerd te worden in de daarvoor voorziene afvalcontainers. PMD-zakken van de gemeente Kortenberg moeten eveneens gedeponeerd worden in de daartoe voorzien afvalcontainers. Papier en karton kan, na dat het verscheurd werd, gedeponeerd worden in de daartoe voorziene papierbak. Glas en andere afval dient door de gebruikers meegenomen te worden.

 

Voor een aantal ruimtes gelden meer specifieke kuisonderrichtingen die hieronder opgesomd worden. Het nodige kuisgerief is te vinden in de centrale ruimte.

 

Centrale ruimte

Na gebruik dienen alle tafels, stoelen en eventueel ander meubilair terug op de daartoe voorziene plaatsen opgeborgen te worden. Verder dient de zaal grondig uitgeborsteld te worden.

 

Toiletten

De huurder zorgt er mee voor dat de toiletten proper blijven. Na gebruik dienen de toiletten en de vloer met water gekuist te worden.

 

6.Controle na gebruik

 

De controle gebeurt na gebruik door de jeugdlokaalverantwoordelijke of een vertegenwoordiger. Indien niet voldaan aan de voorwaarden opgesteld in dit reglement, vooral met betrekking tot opruimen en kuisen, worden de kosten verrekend in het eindfactuur.