Datum publicatie: 25 april 2024
Notulen van de Gemeenteraad Baarle-Hertog, van 22/02/2024 20:00
Geplande start: 22/02/2024 20:00
Locatie: Gemeentehuis
Aanwezige leden
- Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
- Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
- Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
- Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
- Philip Loots (Gemeenteraadslid)
- Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
- Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
- Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)
- Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
- Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
De voorzitter opent de zitting op 22/02/2024 20:00 .
Agenda overzicht
- Agendapunt - Gepland openbaar
1. 01. Opening
- Agendapunt - Gepland openbaar
2. 02. Uitloting voorstemmer
- Agendapunt - Gepland openbaar
3. 03. ILV Noodplanning Noorderkempen voor de intergemeentelijke organisatie van noodplanning – statutenwijziging – goedkeuring
- Agendapunt - Gepland openbaar
4. 04. Ingebruikname Vastgoedinformatieplatform – vernieuwing reglement en vaststelling retributie
- Agendapunt - Gepland openbaar
5. 05. Patrimonium – aankoop oude kleuterschool Zondereigen +7 – goedkeuring ontwerp van authentieke akte
- Agendapunt - Gepland openbaar
6. 06. Financiering nieuwbouw school Zondereigen – Toekenning renteloze lening aan VZW KOBArT
- Agendapunt - Gepland openbaar
7. 07. Heraanleg speelpleinen – goedkeuring lastvoorwaarden en wijze van gunning
- Agendapunt - Gepland openbaar
8. 09. Wijziging en goedkeuring notulen en zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad van 21 december 2023
- Agendapunt - Gepland openbaar
9. 08. Personeel – algemeen directeur – aanstelling
- Agendapunt - Gepland openbaar
10. 10. Sluiting
Behandeling van de Agendapunten
Openbare behandeling van agendapunt
01. Opening (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
- Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
- Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
- Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
- Philip Loots (Gemeenteraadslid)
- Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
- Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
- Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
- Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)
- Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
Voorzitter: Frans De Bont
Secretaris: Joannes Vervoort
Om 20.00 uur opent de voorzitter de vergadering.
Openbare behandeling van agendapunt
02. Uitloting voorstemmer (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
- Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
- Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
- Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
- Philip Loots (Gemeenteraadslid)
- Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
- Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
- Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
- Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)
- Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
Voorzitter: Frans De Bont
Secretaris: Joannes Vervoort
Als voorstemmer wordt uitgeloot: raadslid J. Van de Perre.
Openbare behandeling van agendapunt
03. ILV Noodplanning Noorderkempen voor de intergemeentelijke organisatie van noodplanning – statutenwijziging – goedkeuring (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
- Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
- Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
- Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
- Philip Loots (Gemeenteraadslid)
- Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
- Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
- Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
- Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)
- Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
Voorzitter: Frans De Bont
Secretaris: Joannes Vervoort
Stemmingen bij agendapunt
De leden van de raad stemmen openbaar
stemming over het voorstel van besluit:
Aanwezigen tijdens de stemming
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
Effectieve stemmers
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
3. ILV Noodplanning Noorderkempen voor de intergemeentelijke organisatie van noodplanning – statutenwijziging – goedkeuring
Gelet op het koninklijk besluit van 22 mei 2019 betreffende de noodplanning en het beheer van noodsituaties op het gemeentelijk en provinciaal niveau en betreffende de rol van de burgemeesters en de provinciegouverneurs in geval van crisisgebeurtenissen en -situaties, (BS 27 juni 2019), inzonderheid Hoofdstuk VII-samenwerking (art. 41 juncto art. 4, §4 juncto art. 34) (KB Noodplanning);
Gelet inzonderheid op artikel 41 KB Noodplanning dat voor de bevoegde overheden de mogelijkheid biedt om samen te werken, zowel op vlak van de noodplanning als voor het beheer van noodsituaties; overwegende dat de gemeente gebruik wil maken van deze mogelijkheid tot samenwerking;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 17 september 2020 houdende oprichting van en participatie in de 'Interlokale Vereniging (ILV) Noodplanning Noorderkempen' voor de intergemeentelijke organisatie van noodplanning en aanwerving van noodplanningscoördinatoren, en goedkeuring van de statuten (deelnemende gemeenten: Arendonk, Baarle-Hertog, Beerse, Hoogstraten, Merksplas, Ravels, Rijkevorsel en Vosselaar);
Overwegende dat, na het ontslag van een coördinator noodplanning, de werkwijze, de personeelsinzet en de organisatie van de ILV Noodplanning Noorderkempen geëvalueerd werden en werd voorgesteld om naar één werkgever voor beide coördinatoren te gaan en de gemeente Ravels aan te stellen als beherende gemeente;
Overwegende dat het beheerscomité van de ILV Noodplanning Noorderkempen in zitting van 10 november 2023 akkoord is gegaan om in deze zin een aanpassing van de statuten aan de gemeenteraden van de deelnemende gemeenten ter goedkeuring voor te leggen;
Overwegende dat de voorgestelde wijziging van statuten inhoudt dat de gemeente Ravels als beherende gemeente wordt aangeduid en de gemeente Ravels in hoedanigheid van beherende gemeente zal voorzien in de inzet van personeel ten behoeve van de deelnemende gemeenten ter verwezenlijking van het doel van de ILV;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 41 §1 22° inzake de bevoegdheden van de gemeenteraad (toegewezen bevoegdheden vermeld in deel 3, titel 3 van het Decreet Lokaal Bestuur);
Besluit
Goedkeuring te hechten aan de voorliggende aanpassing van de statuten van de Interlokale Vereniging Noodplanning Noorderkempen.
Bijlage: ontwerpstatuten Interlokale Vereniging Noodplanning Noorderkempen (aangepaste versie)
Openbare behandeling van agendapunt
04. Ingebruikname Vastgoedinformatieplatform – vernieuwing reglement en vaststelling retributie (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
- Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
- Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
- Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
- Philip Loots (Gemeenteraadslid)
- Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
- Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
- Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
- Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)
- Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
Voorzitter: Frans De Bont
Secretaris: Joannes Vervoort
Stemmingen bij agendapunt
De leden van de raad stemmen openbaar
stemming over het voorstel van besluit:
Aanwezigen tijdens de stemming
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
Effectieve stemmers
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
4. Ingebruikname Vastgoedinformatieplatform – vernieuwing reglement en vaststelling retributie
Gelet artikel 173, van de Grondwet;
Gelet op artikel 40, §3, van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op de artikelen 5.2.1, 5.2.5, 5.2.6 en 5.2.7 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening van 15 mei 2009;
Gelet op het decreet van 22 december 2023 over het Vastgoedinformatieplatform;
Gelet op de financiële toestand van de gemeente en de noodzaak om het budget in evenwicht te houden;
Overwegende dat notarissen en vastgoedmakelaars informatie over onroerende goederen bij de gemeente kunnen aanvragen;
Overwegende dat de gemeente het belangrijk vindt dat potentiële kopers met kennis van zaken een beslissing kunnen nemen over een onroerend goed;
Overwegende dat gemeenten op zoek zijn naar mogelijkheden om informatie over onroerende goederen efficiënter en veiliger te delen;
Overwegende dat gemeenten samenwerken met het agentschap Digitaal Vlaanderen om een Vastgoedinformatieplatform te ontwikkelen en in een testfase onderzocht hoe informatie over onroerende goederen op een efficiënte wijze kan worden ter beschikking gesteld;
Overwegende dat het Vastgoedinformatieplatform een elektronisch informatiesysteem is voor de ontsluiting, samenvoeging en veilige gegevensdeling van vastgoedinformatie en vastgoeddossiers tussen bronhouders en aanvragers, zoals in eerste instantie notarissen en vastgoedmakelaars;
Overwegende dat de gemeente via het Vastgoedinformatieplatform de door aanvragers, zoals in eerste instantie notarissen en vastgoedmakelaars, aangevraagde vastgoedinformatie kan verzamelen en de vastgoeddossiers kan ontsluiten;
Overwegende dat het verzamelen en ontsluiten, via het Vastgoedinformatieplatform, van vastgoeddossiers op verzoek van aanvragers, zoals in eerste instantie notarissen en vastgoedmakelaars, voor de gemeente een administratieve last en bijhorende kost met zich meebrengt; Overwegende dat de gemeente de kost voor het verzamelen van vastgoedinformatie en het ontsluiten van vastgoeddossiers op de aanvrager ervan wenst te verhalen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 1 december 2022 waarbij besloten werd om aan te sluiten tot het Vastgoedinformatieplatform en hiervoor een algemeen reglement ter verkrijging van vastgoedinformatie en een verwerkingsovereenkomst goed te keuren alsmede een retributie vast te stellen op aanvragen, gedaan via het Vastgoedplatform, tot het verkrijgen van het vastgoeddossier;
Gelet op het decreet van 22 december 2023 over het Vastgoedinformatieplatform;
Overwegende dat het Vastgoedinformatieplatform beheerd wordt door het Vlaams Datanutsbedrijf (ook “Athumi” genoemd) zoals geregeld in het decreet van 22 december 2023 over het Vastgoedinformatieplatform;
Overwegende dat voorgesteld wordt om voormelde gemeenteraadsbeslissing van 1 december 2022 te hernemen met verwijzing naar en integratie van de bepalingen van voormeld decreet van 22 december 2023;
Besluit
Navolgend algemeen reglement voor verkrijging van vastgoedinformatie goed te keuren:
Algemeen reglement voor verkrijging van vastgoedinformatie
Artikel 1 – Definities
Voor de toepassing van dit reglement wordt verstaan onder:
1° vastgoedinformatie: gebouw-, grond- of omgevingsgebonden gegevens inzake een onroerend goed, inclusief informatie met betrekking tot het juridische, administratieve of fysieke statuut van dit onroerend goed;
2° lokale gegevensbron: vastgoedinformatie die een gemeente of de rechtspersonen die ervan afhangen, beheert;
3° centrale gegevensbron: vastgoedinformatie die een Vlaamse instantie of een externe overheid beheert;
4° Vastgoedinformatieplatform of VIP: elektronisch informatiesysteem om vastgoedinformatie te ontsluiten, samen te voegen en ter beschikking te stellen;
5° product: een welbepaalde combinatie van vastgoedinformatie over één perceel, of een onderdeel ervan, die vooraf door het Vlaams Datanutsbedrijf is vastgelegd, die op aanvraag wordt ontsloten door de aanleverende entiteiten, vermeld in het VIP-decreet in artikel 10, eerste tot en met derde lid, die wordt samengevoegd via het VIP, en die ter beschikking wordt gesteld aan de aanvrager via het VIP;
6° externe overheid: overheidsinstanties, vermeld in artikel I.3, 8° van het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
7° Vlaamse instantie: een Vlaamse instantie als vermeld in artikel 2, 14°, van het decreet van 2 december 2022 houdende machtiging tot oprichting van het privaatrechtelijk vormgegeven extern verzelfstandigd agentschap Vlaams Datanutsbedrijf in de vorm van een naamloze vennootschap;
8° aanvrager: een professionele aanvrager (zoals vermeld in artikel 2, 18° van het VIP-decreet) of een burger (zoals vermeld in artikel 2, 7° van het VIP-decreet) of zijn vertegenwoordiger die een aanvraag indient via het VIP;
9° algemene verordening gegevensbescherming: Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG;
10° persoonsgegevens: de gegevens, vermeld in artikel 4, 1), van de algemene verordening gegevensbescherming;
11° verwerking: een verwerking als vermeld in artikel 4, 2), van de algemene verordening gegevensbescherming;
12° verwerkingsverantwoordelijke: een verwerkingsverantwoordelijke als vermeld in artikel 4, 7), van de algemene verordening gegevensbescherming;
13° betrokkene: een betrokkene als vermeld in artikel 4, 1), van de algemene verordening gegevensbescherming;
14° VIP-decreet: decreet van 22 december 2023 over het Vastgoedinformatieplatform;
15° gemeentelijke bronretributie: de retributie die de aanvrager verschuldigd is aan een lokaal bestuur voor het ontsluiten, samenvoegen en ter beschikking stellen van vastgoedinformatie in een product;
Artikel 2 – Algemeen
De aanvrager dient elektronisch een aanvraag in bij Athumi om een product via het Vastgoedinformatieplatform te ontvangen. Athumi ontvangt op elektronische wijze de vastgoedinformatie van de aanleverende entiteiten (de lokale gegevensbronnen en de centrale gegevensbronnen). De relevante vastgoedinformatie per perceel, of een onderdeel daarvan, wordt automatisch opgeladen in een product in het VIP of wordt door de aanleverende entiteiten aan het VIP bezorgd. Athumi en de gemeente stellen het product via het VIP ter beschikking aan de aanvrager.
In de mate dat persoonsgegevens zouden worden verwerkt in het kader van een product, verwerkt de gemeente die persoonsgegevens met als doeleinde om het product ter beschikking te kunnen stellen aan de aanvragers in het kader van hun beroepsactiviteiten of in het kader van één van de doelstellingen opgesomd in artikel 6 van het VIP-decreet.
Voor alle aanvragen die via het VIP verlopen, wordt ten voordele van gemeente Baarle-Hertog een gemeentelijke bronretributie geheven op aanvragen tot het verkrijgen van een product met vastgoedinformatie uit een lokale gegevensbron.
Artikel 3 – Aanvrager van vastgoedinformatie
Alle aanvragen van producten, zoals vermeld in artikel 7 van het VIP-decreet, worden geacht via het VIP te verlopen. Het verplicht gebruik van het Vastgoedinformatieplatform wordt voor producten met vastgoedinformatie uit een lokale gegevensbron geregeld in het VIP-decreet.
Een oplijsting van alle organisaties die als aanvrager toegang krijgen tot het Vastgoedinformatieplatform voor aanvragen van producten wordt door Athumi ter beschikking gesteld op de website van Athumi.
De gemeentelijke bronretributie is, overeenkomstig artikel 21 van het VIP-decreet, verschuldigd door de aanvrager. Van zodra het VIP-decreet in werking treedt is eveneens de platformretributie in de zin van artikel 2, 15°, en 19, eerste lid, 1°, van het VIP-decreet verschuldigd door de aanvrager.
Dezelfde instanties die overeenkomstig artikel 23, §3, van het VIP-decreet zijn vrijgesteld van de platformretributie in de zin van artikel 2, 15°, en 19, eerste lid, 1°, van het VIP-decreet worden vrijgesteld van de betaling van gemeentelijke bronretributie. Het gaat in concreto over deze organisaties:
externe overheden; een overheidsinstantie als vermeld in artikel I.3, 8°, van het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Vlaamse instanties, als vermeld in artikel 2, 14°, van het decreet van 2 december 2022.
lokale overheden, als vermeld in artikel I.3, 5°, van het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
gerechtelijke overheden;
hulpverleningszones als vermeld in het koninklijk besluit van 2 februari 2009 tot vaststelling van de territoriale afbakening van de hulpverleningszones;
politiezones als vermeld in artikel 9 van de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus.
Artikel 4 – Bedrag
Het bedrag van de gemeentelijke bronretributie wordt vastgelegd als volgt:
Voorwerp aanvraag | Retributiebedrag per kadastraal perceel |
Product Vastgoedinlichtingen, zoals vermeld in hoofdstuk 8 van het VIP-decreet | 135 EUR |
Een aanvrager dient slechts éénmaal de retributieprijs voor een aanvraag te betalen per groep van 5 kadastrale percelen op voorwaarde dat:
(i) De percelen aangrenzend zijn
(ii) De percelen binnen éénzelfde gemeentelijke grens liggen
(iii) Er maximaal op één perceel (een) gebouweenhe(i)d(en) geregistreerd is (zijn)
Daarbovenop komt het bedrag van de platformretributie of platformvergoeding zoals vastgelegd in het VIP-decreet.
Artikel 5 – Inning
Athumi int de gemeentelijke bronretributie conform artikel 21 van het VIP-decreet via het VIP in naam en voor rekening van de lokale overheden. De bronretributie wordt periodiek (maandelijks) integraal doorgestort aan de gemeente voor alle aangevraagde producten.
Artikel 6 – Verwerking van persoonsgegevens
In de mate dat persoonsgegevens zouden worden verwerkt in het kader van de ontsluiting, samenvoeging en ter beschikkingstelling van vastgoedinformatie in een product, treden de gemeente Baarle-Hertog en Athumi voor de doeleinden omschreven in artikel 2 op als gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken.
Athumi treedt op als verwerker voor de gemeente Baarle-Hertog wat betreft de verwerkingsactiviteiten die plaatsvinden in het kader van de heffing en de inning van de gemeentelijke bronretributie via het Vastgoedinformatieplatform.
De afspraken rond en de modaliteiten van de verwerkingen die de gemeente Baarle-Hertog en Athumi uitvoeren als gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken respectievelijk als verwerkingsverantwoordelijke en verwerker zijn geregeld in de Toetredingsovereenkomst die te vinden is als Bijlage 1.
Artikel 7 – Ondertekening
De vastgoedinformatie in het product die de gemeente Baarle-Hertog via het Vastgoedinformatieplatform ter beschikking stelt, wordt niet ondertekend aangezien het product een louter informatief document betreft dat geen beleidsmatige stellingname inhoudt en niet kwalificeert als stuk of briefwisseling in de zin van artikel 279 van het Decreet lokaal bestuur.
Onderhavige gemeenteraadsbeslissing vervangt de gemeenteraadsbeslissing van 1 december 2022 waarbij besloten werd om aan te sluiten tot het Vastgoedinformatieplatform en hiervoor een algemeen reglement ter verkrijging van vastgoedinformatie en een verwerkingsovereenkomst goed te keuren alsmede een retributie vast te stellen op aanvragen, gedaan via het Vastgoedplatform, tot het verkrijgen van het vastgoeddossier.
Deze gemeenteraadsbeslissing wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 286 en 287 van het Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.
Bijlage: Toetredingsovereenkomst voor de verwerking van persoonsgegevens in het kader van het Vastgoedinformatieplatform
Openbare behandeling van agendapunt
05. Patrimonium – aankoop oude kleuterschool Zondereigen +7 – goedkeuring ontwerp van authentieke akte (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
- Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
- Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
- Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
- Philip Loots (Gemeenteraadslid)
- Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
- Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
- Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
- Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)
- Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
Voorzitter: Frans De Bont
Secretaris: Joannes Vervoort
Stemmingen bij agendapunt
De leden van de raad stemmen openbaar
stemming over het voorstel van besluit:
Aanwezigen tijdens de stemming
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
Effectieve stemmers
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
5. Patrimonium – aankoop oude kleuterschool Zondereigen +7 – goedkeuring ontwerp van authentieke akte
Gelet op het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid art. 40;
Overwegende dat de gemeente om reden van openbaar nut navolgend onroerend goed wenst aan te kopen:
“Een schoolgebouw op en met grond, gelegen Zondereigen +7, kadastraal bekend sectie K, nummer 15 F P0000, met een oppervlakte van zestien are drieënzeventig centiare (16a 73ca)”;
Gelet op het schattingsverslag opgesteld door beëdigd landmeter-schatter Karel Snoeckx;
Gelet op het bodemattest met betrekking tot voormeld perceel afgeleverd door OVAM op 13 oktober 2023;
Gelet op het ontwerp van authentieke akte, opgemaakt door de vennootschap NOTURA, geassocieerde notarissen Segers & Eyskens & Dierckx & Luyten te Weelde;
Besluit
De gemeente zal navolgend onroerend goed aankopen:
“Een schoolgebouw op en met grond, gelegen Zondereigen +7, kadastraal bekend sectie K, nummer 15 F P0000, met een oppervlakte van zestien are drieënzeventig centiare (16a 73ca)”.
De gemeente zal het in artikel 1 vermelde goed aankopen tegen de prijs van
€ 211.600,00 en tegen de voorwaarden opgesomd in het ontwerp van authentieke akte gevoegd bij onderhavige beslissing.
De gemeente zal het in artikel 1 vermelde goed aankopen om reden van algemeen nut met name voor een dorpsontwikkelingsproject in de omgeving van de Sint Rumolduskerk.
Openbare behandeling van agendapunt
06. Financiering nieuwbouw school Zondereigen – Toekenning renteloze lening aan VZW KOBArT (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
- Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
- Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
- Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
- Philip Loots (Gemeenteraadslid)
- Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
- Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
- Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
- Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)
- Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
Voorzitter: Frans De Bont
Secretaris: Joannes Vervoort
Stemmingen bij agendapunt
De leden van de raad stemmen openbaar
stemming over het voorstel van besluit:
Aanwezigen tijdens de stemming
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
Effectieve stemmers
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
6. Financiering nieuwbouw school Zondereigen – Toekenning renteloze lening aan VZW KOBArT
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 21 oktober 2021 waarbij principieel akkoord wordt gegaan met onderstaand financieringsmodel voor de bouw van een nieuwe school te Zondereigen door KOBArT VZW:
Ramingen opgenomen in gemeenteraadsbeslissing van 21 oktober 2021 | |
1. Totale bouwkosten | 2.310.000,00 |
2. Subsidies Agion | 1.274.000,00 |
3. Eigen middelen | 1.045.000,00 |
Financieringsmodel gemeenteraadsbeslissing 21 oktober 2021 | |
1. Inbreng VBS De Horizon | 100.000,00 |
2. Inbreng KOBArT | 250.000,00 |
3. Inbreng dekenaat huurgelden ed. | 90.000,00 |
4. Renteloze lening KT gemeente aan KOBArT | 105.000,00 |
5. Schenking Dekenaat aan KOBArT deel opbrengsten verkoop kleuterschool | 105.000,00 |
6. Terugbetaling renteloze lening KT met schenking door KOBArT aan gemeente | -105.000,00 |
7. Investeringssubsidie gemeente | 350.000,00 |
8. Renteloze lening LT gemeente aan KOBArT maximaal | 150.000,00 |
9. Tekort (bijkomende inbreng VBS/KOBArT) | 0,00 |
TOTAAL | 1.045.000,00 |
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 30 juni 2022 om:
aan KOBArT VZW, met adres Nooitrust 4 te 2390 Malle, een investeringssubsidie toe kennen van 350.000,00 euro voor de bouw van een nieuwe school te Baarle-Hertog, Zondereigen nr. 57, en .
aan KOBArT VZW, met adres Nooitrust 4 te 2390 Malle, ten behoeve van VBS De Horizon - ’t Spoor, met adres Zondereigen 57 te 2387 Baarle-Hertog, een renteloze lening toe te kennen van 105.000,00 euro. De lening dient in éénmaal terugbetaald te worden binnen de drie maanden na verkoop door VZW Denenaat Kempen van de kleuterschool, gelegen te Zondereigen nr. 7 te Baarle-Hertog;
Overwegende dat de schenking van Dekenaat Kempen aan KOBArT VZW (80.000,00 euro) niet toereikend is om de kortetermijnlening die de gemeente heeft toegekend aan KOBArT VZW (105.000,00 euro) terug te betalen;
Gelet op navolgende geactualiseerde kostenraming m.b.t. de bouw van de nieuwe school en het daaraan gekoppeld financieringsplan zoals voorgesteld door KOBArT VZW:
Ramingen opgenomen in gemeenteraadsbeslissing van 21 oktober 2021 | Geactualiseerde raming KOBArT dd.14/11/2023 | |
1. Totale bouwkosten | 2.310.000,00 | 2.596.968,14 |
2. Subsidies Agion | 1.274.000,00 | 1.542.418,99 |
3. Eigen middelen | 1.045.000,00 | 1.054.549,15 |
Financieringsmodel gemeenteraadsbeslissing 21 oktober 2021 | Gewijzigd financieringsmodel | |
1. Inbreng VBS De Horizon | 100.000,00 | 100.000,00 |
2. Inbreng KOBArT | 250.000,00 | 250.000,00 |
3. Inbreng dekenaat huurgelden ed. | 90.000,00 | 90.000,00 |
4. Renteloze lening KT gemeente aan KOBArT | 105.000,00 | 80.000,00 |
5. Schenking Dekenaat aan KOBArT deel opbrengsten verkoop kleuterschool | 105.000,00 | 80.000,00 |
6. Terugbetaling renteloze lening KT met schenking door KOBArT aan gemeente | -105.000,00 | -80.000,00 |
7. Investeringssubsidie gemeente | 350.000,00 | 350.000,00 |
8. Renteloze lening LT gemeente aan KOBArT maximaal | 150.000,00 | 175.000,00 |
9. Tekort (bijkomende inbreng VBS/KOBArT) | 0,00 | 9.549,15 |
TOTAAL | 1.045.000,00 | 1.054.549,15 |
Overwegende dat voorgesteld wordt om 25.000 euro van de reeds toegekende en uitbetaalde kortetermijnlening om te zetten in een langetermijnlening;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen om vooruitlopend op deze gemeenteraadsbeslissing een voorschot toe te kennen van 50.000,00 euro op de toe te kennen langetermijnlening aan KOBArT VZW voor de betaling van reeds ontvangen facturen m.b.t. de bouw van de nieuwe school te Zondereigen;
Gelet op voorstel om aan KOBArT VZW een renteloze langetermijnlening toe te kennen voor een totaalbedrag van 175.000,00 euro waarvan 25.000,00 euro reeds is uitbetaald door middel van voormelde kortetermijnlening en 50.000 euro als voorschot op deze toe te kennen langetermijnlening;
Besluit
Het bedrag van de kortetermijnlening van 105.000,00 euro welke bij gemeenteraadsbeslissing van 30 juni 2022 door de gemeente werd toegekend aan KOBArT VZW te verlagen naar 80.000 euro en het verschil (25.000 euro) van de reeds toegekende en uitbetaalde kortetermijnlening bijkomend op te nemen in de toe te kennen langetermijnlening.
Voor de bouw van de nieuwe school in Zondereigen aan KOBArT VZW, met adres Nooitrust 4 te 2390 Malle, een renteloze lening van 175.000,00 euro toe te kennen, jaarlijks terug te betalen in 25 gelijke delen – een eerste maal op 1 maart 2024 – en waarbij vervroegde terugbetalingen mogelijk zijn. Bij vervroegde terugbetalingen wordt het jaarlijks terug te betalen bedrag verminderd door de uitstaande schuld evenredig te verdelen over de resterende looptijd.
Openbare behandeling van agendapunt
07. Heraanleg speelpleinen – goedkeuring lastvoorwaarden en wijze van gunning (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
- Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
- Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
- Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
- Philip Loots (Gemeenteraadslid)
- Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
- Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
- Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
- Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)
- Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
Voorzitter: Frans De Bont
Secretaris: Joannes Vervoort
Stemmingen bij agendapunt
De leden van de raad stemmen openbaar
stemming over het voorstel van besluit:
Aanwezigen tijdens de stemming
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
Effectieve stemmers
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
Totaal aantal voorstanders: 6
Totaal aantal tegenstanders: 4
Totaal aantal onthoudingen, blanco of ongeldig: 0
Voorstanders
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jeroen Van den Bogaert
Tegenstanders
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Jef Van de Perre
- Leo Van Tilburg
Met als gevolg,
goedgekeurd
7. Heraanleg speelpleinen – goedkeuring lastvoorwaarden en wijze van gunning
Gelet op het Decreet over het lokaal bestuur, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 42, § 1, 1° a);
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 90, 1°;
Overwegende dat in het kader van de opdracht “Ontwerp en aanleg van speelpleinen Kastelein en Groot Plein” een bestek met nr. 2024001BH werd opgesteld door de dienst grondzaken;
Overwegende dat deze opdracht is opgedeeld in volgende percelen:
Perceel 1: Speelplein Kastelein, raming: € 24.793,39 excl. btw of € 30.000,00 incl. 21% btw;
Perceel 2: Speelplein Groot Plein, raming: € 27.272,73 excl. btw of € 33.000,00 incl. 21% btw;
Overwegende dat de totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 52.066,12 excl. btw of € 63.000,00 incl. 21% btw;
Overwegende dat voorgesteld wordt de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht voorzien is in het budget van 2024;
Besluit
Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. 2024001BH en de raming voor de opdracht “Ontwerp en aanleg van speelpleinen Kastelein en Groot Plein”, opgesteld door de dienst grondzaken. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De raming bedraagt € 52.066,12 excl. btw of € 63.000,00 incl. 21% btw.
Voormelde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Bijlage: bestek met nr. 2024001BH voor de opdracht “Ontwerp en aanleg van speelpleinen Kastelein en Groot Plein”
Openbare behandeling van agendapunt
09. Wijziging en goedkeuring notulen en zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad van 21 december 2023 (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
- Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
- Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
- Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
- Philip Loots (Gemeenteraadslid)
- Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
- Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
- Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
- Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)
- Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
Voorzitter: Frans De Bont
Secretaris: Joannes Vervoort
Stemmingen bij agendapunt
De leden van de raad stemmen openbaar
stemming over het voorstel van besluit:
Aanwezigen tijdens de stemming
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
Effectieve stemmers
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
9. Wijziging en goedkeuring notulen en zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad van 21 december 2023
Gelet op de ontwerpnotulen van de vergadering van de gemeenteraad van 21 december 2023, inzonderheid de verslaggeving betreffende het agendapunt:
“5. Pidpa – uitbreiding opdracht aan Pidpa-HidroSan ‘watersanering’ (deel Centrum) – gemeentelijke saneringsbijdrage en -vergoeding – BIS/VIS – tarieven aansluiting (aansluitrecht) openbare riolering”;
Overwegende dat de agenda voor de gemeenteraadsvergadering van 21 december 2023 overeenkomstig het decreet over het lokaal bestuur, Artikel 20. acht dagen voor de dag van de vergadering aan alle raadsleden bezorgd werd; dat deze oproeping eveneens een toegelicht voorstel van beslissing bevatte inzake het agendapunt: “5. Pidpa – uitbreiding opdracht aan Pidpa-HidroSan ‘watersanering’ (deel Centrum) – gemeentelijke saneringsbijdrage en -vergoeding – BIS/VIS – tarieven aansluiting (aansluitrecht) openbare riolering”;
Gelet op voormeld voorstel van beslissing:
"Artikel 1
Kennis wordt genomen van de elementen die door Pidpa werden toegelicht inzake de deelname door de gemeente aan Pidpa-HidroSan en de daarmee gepaard gaande stappen, zoals de opdracht aan Pidpa wat betreft 'watersanering', de goedkeuring van de HidroSan-overeenkomst (deelgebied Centrum) incl. bijlagen, tussen de gemeente Baarle-Hertog en Pidpa. De in de verslaggeving opgenomen motivering wordt bijgetreden, en er wordt goedkeuring verleend aan de modaliteiten die inzake HidroSan door Pidpa werden vastgelegd.
Artikel 2
Mede op basis van het voorgaande, wordt het navolgende besloten:
1. Aan Pidpa wordt, met het oog op de geografische uitbreiding van de activiteit ‘watersanering' (HidroSan), door de gemeente met uitwerking vanaf 1 januari 2024 de opdracht wat betreft de waterketen uitgebreid tot het volledige grondgebied van de gemeente. Wat inhoudt: het nemen van acties nodig voor de organisatie en de uitvoering van het opvangen, transporteren, collecteren en zuiveren van afvalwater en hemelwater (HidroSan),in die zin dat onze gemeente zich het recht ontzegt zelfstandig of samen met iedere derde dezelfde opdracht uit te voeren.
2. Voor zoveel als nodig worden de bevoegde bestuursorganen van Pidpa formeel verzocht om de toetreding van de gemeente voor het deelgebied Centrum voor de activiteit ‘watersanering' (HidroSan) te aanvaarden.
3. Er wordt goedkeuring gehecht aan het door Pidpa aan de gemeente overgemaakte ontwerp van de HidroSan-overeenkomst (deelgebied Centrum) (incl. bijlagen), en er wordt voor zoveel als nodig besloten om zulke overeenkomst aan te gaan. De eerder afgesloten HidroSan overeenkomst voor het deel Zondereigen dd. 2december 2022 blijft behouden en zal als bijlage bij de HidroSan overeenkomst (deelgebied Centrum) worden gevoegd.
Artikel 3
1. Het belastingreglement op de aan het rioolnet aangesloten of aansluitbare gebouwen aan het rioolnet, baangracht en/of openbare waterlopen, goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 19 december 2019, wordt vanaf 1 januari 2023 opgeheven.
2. Het tarief van de gemeentelijke saneringsbijdrage en –vergoeding wordt vanaf 1 januari 2024 vastgesteld op het decretaal maximum toegelaten tarief, zijnde 1,4 keer het tarief van de bovengemeentelijke saneringsbijdrage.
Artikel 4
1. Het belastingreglement op de aansluiting op het riool goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 19 december2019, wordt vanaf 1 januari 2023 opgeheven en vervangen door een aansluitrecht.
2. Het aansluitrecht per aansluiting op de openbare riolering wordt vanaf 1 januari 2024 vastgesteld op €750,00excl. btw.
3. Het aansluitrecht voor het aansluiten (en indienststellen) van een in opdracht van Pidpa geplaatste standaard IBA wordt vanaf 1 januari 2024 vastgesteld op €750,00 excl. btw. Met aansluitrecht wordt bedoeld :“Verschuldigde som inzake het aansluiten en indienststellen van de IBA zodat deze conform de VLAREM-wetgeving functioneert”.
4. Na aansluiting op de openbare riolering of na aansluiting en indienststelling van een in opdracht van Pidpa geplaatste standaard IBA factureert Pidpa het aansluitrecht conform het Bijzonder Waterverkoopreglement van Pidpa.
Artikel 5
De burgemeester en de algemeen-directeur worden gemachtigd over te gaan tot de ondertekening van voormelde HidroSan-overeenkomst (inclusief bijlagen).
Artikel 6
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en zal onverwijld een afschrift van deze beslissing bezorgen aan Pidpa, Desguinlei 246 te 2018 Antwerpen."
Overwegende dat dit voorstel van beslissing ongewijzigd met eenparigheid van stemmen werd goedgekeurd tijdens de gemeenteraadsvergadering van 21 december 2023;
Overwegende evenwel dat in artikel 3 en artikel 4 bij deze beslissing als datum van opheffing van respectievelijk het belastingreglement op de aan het rioolnet aangesloten of aansluitbare gebouwen aan het rioolnet, baangracht en/of openbare waterlopen (artikel 3.1.) en het belastingreglement op de aansluiting op het riool (artikel 4.1.) 1 januari 2023 is vermeld in plaats van 1 januari 2024; dat dit een materiële vergissing betreft;
Gelet op het voorstel van de voorzitter van de gemeenteraad om in voormelde beslissing artikels 3 en 4 als volgt te wijzigen:
“Artikel 3
1. Het belastingreglement op de aan het rioolnet aangesloten of aansluitbare gebouwen aan het rioolnet, baangracht en/of openbare waterlopen, goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 19 december 2019, wordt vanaf 1 januari 2024 opgeheven.
2. Het tarief van de gemeentelijke saneringsbijdrage en –vergoeding wordt vanaf 1 januari 2024 vastgesteld op het decretaal maximum toegelaten tarief, zijnde 1,4 keer het tarief van de bovengemeentelijke saneringsbijdrage.
Artikel 4
1. Het belastingreglement op de aansluiting op het riool goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 19 december2019, wordt vanaf 1 januari 2024 opgeheven en vervangen door een aansluitrecht.
2. Het aansluitrecht per aansluiting op de openbare riolering wordt vanaf 1 januari 2024 vastgesteld op €750,00excl. btw.
3. Het aansluitrecht voor het aansluiten (en indienststellen) van een in opdracht van Pidpa geplaatste standaard IBA wordt vanaf 1 januari 2024 vastgesteld op €750,00 excl. btw. Met aansluitrecht wordt bedoeld :“Verschuldigde som inzake het aansluiten en indienststellen van de IBA zodat deze conform de VLAREM-wetgeving functioneert”.
4. Na aansluiting op de openbare riolering of na aansluiting en indienststelling van een in opdracht van Pidpa geplaatste standaard IBA factureert Pidpa het aansluitrecht conform het Bijzonder Waterverkoopreglement van Pidpa."
Overwegende dat door voormeld voorstel van de voorzitter van de gemeenteraad tot aanpassing van de ontwerpnotulen deze materiële vergissing wordt rechtgezet;
Besluit
In de ontwerpnotulen van de gemeenteraadsvergadering van 21 december 2023 artikels 3 en 4 van de beslissing m.b.t. het agendapunt: “5. Pidpa – uitbreiding opdracht aan Pidpa-HidroSan ‘watersanering’ (deel Centrum) – gemeentelijke saneringsbijdrage en -vergoeding – BIS/VIS – tarieven aansluiting (aansluitrecht) openbare riolering” als volgt te wijzigen:
“Artikel 3
1. Het belastingreglement op de aan het rioolnet aangesloten of aansluitbare gebouwen aan het rioolnet, baangracht en/of openbare waterlopen, goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 19 december 2019, wordt vanaf 1 januari 2024 opgeheven.
2. Het tarief van de gemeentelijke saneringsbijdrage en –vergoeding wordt vanaf 1 januari 2024 vastgesteld op het decretaal maximum toegelaten tarief, zijnde 1,4 keer het tarief van de bovengemeentelijke saneringsbijdrage.
Artikel 4
1. Het belastingreglement op de aansluiting op het riool goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 19 december2019, wordt vanaf 1 januari 2024 opgeheven en vervangen door een aansluitrecht.
2. Het aansluitrecht per aansluiting op de openbare riolering wordt vanaf 1 januari 2024 vastgesteld op €750,00excl. btw.
3. Het aansluitrecht voor het aansluiten (en indienststellen) van een in opdracht van Pidpa geplaatste standaard IBA wordt vanaf 1 januari 2024 vastgesteld op €750,00 excl. btw. Met aansluitrecht wordt bedoeld :“Verschuldigde som inzake het aansluiten en indienststellen van de IBA zodat deze conform de VLAREM-wetgeving functioneert”.
4. Na aansluiting op de openbare riolering of na aansluiting en indienststelling van een in opdracht van Pidpa geplaatste standaard IBA factureert Pidpa het aansluitrecht conform het Bijzonder Waterverkoopreglement van Pidpa."
Met inachtneming van de wijziging waarvan sprake in artikel 1 worden de notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad van 21 december 2023 goedgekeurd, en worden voormelde notulen ondertekend door de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur.
Besloten behandeling van agendapunt
08. Personeel – algemeen directeur – aanstelling (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
- Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
- Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
- Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
- Philip Loots (Gemeenteraadslid)
- Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
- Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
- Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
- Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)
- Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
Voorzitter: Frans De Bont
Secretaris: Joannes Vervoort
Stemmingen bij agendapunt
De leden van de raad stemmen geheim
stemming over het voorstel van besluit:
Aanwezigen tijdens de stemming
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
Effectieve stemmers
- Ann Brosens
- Mark Bruurs
- Frans De Bont
- Mano Jansens
- Philip Loots
- Bart Mertens
- Tom Sommen
- Jef Van de Perre
- Jeroen Van den Bogaert
- Leo Van Tilburg
goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen
8. Personeel – algemeen directeur – aanstelling
Openbare behandeling van agendapunt
10. Sluiting (gepland)
Aanwezigen bij agendapunt
Aanwezige leden
- Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
- Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
- Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
- Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
- Philip Loots (Gemeenteraadslid)
- Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
- Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
- Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
- Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)
- Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)
Afwezige leden
- Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
Voorzitter: Frans De Bont
Secretaris: Joannes Vervoort
Om 20.42 uur sluit de voorzitter de vergadering.