Nieuwe pagina: bestuurseenheid.zittingen.zitting.notulen.index

Vlaanderen

publicatie.gelinkt-notuleren.vlaanderen.be Naar de hoofdinhoud

Datum publicatie: 5 juli 2024

Notulen van de Gemeenteraad Baarle-Hertog, van 16/05/2024 20:00

Geplande start: 16/05/2024 20:00

Locatie: Gemeentehuis Baarle-Hertog

Onderbrekingen

Van 16/05/2024 20:08 tot 16/05/2024 20:09 voor 11. Cultuurcentrum Baarle – toekomst huisvesting – mondelinge toelichting

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

De voorzitter opent de zitting op 16/05/2024 20:00 .

Agenda overzicht

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    1. 01. Opening

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    2. 02. Uitloting voorstemmer

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    3. 03. PONTES – algemene vergadering van 20 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    4. 04. CIPAL – algemene vergadering van 20 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    5. 05. Kunstacademie De Noorderkempen – algemene vergadering van 20 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    6. 06. IOK – algemene vergadering van 21 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    7. 07. IOK Afvalbeheer – algemene vergadering van 21 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    8. 08. PIDPA – algemene vergadering van 28 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    9. 09. Financiën – retributie voor de uitvoering van conformiteitsonderzoeken voor zelfstandige woningen en kamers

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    10. 10. Verkeer en mobiliteit – aanvullend verkeersreglement – wijziging nr. 15

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    11. 11. Cultuurcentrum Baarle – toekomst huisvesting – mondelinge toelichting

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    12. 12. Goedkeuring notulen en zittingsverslag van de vergaderingen van de gemeenteraad van 18 april 2024

  • Agendapunt - Gepland openbaar

    13. 13. Sluiting

Behandeling van de Agendapunten

Openbare behandeling van agendapunt

01. Opening (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Om 20.00 uur opent de voorzitter de vergadering.

Openbare behandeling van agendapunt

02. Uitloting voorstemmer (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Als voorstemmer wordt uitgeloot: raadslid M. Bruurs.

Openbare behandeling van agendapunt

03. PONTES – algemene vergadering van 20 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Stemming over het voorstel van besluit:

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

Effectieve stemmers

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

03. PONTES – algemene vergadering van 20 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger

Gelet op het feit dat de gemeente vennoot is van de opdrachthoudende vereniging PONTES;

Gelet op de statuten van PONTES;

Gelet op het decreet over het lokaal bestuur;

Gelet op het schrijven van PONTES van 2 mei 2024 waarbij de gemeente wordt opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering op 20 juni 2024;

Gelet op het dossier dat door PONTES werd overgemaakt met voormeld schrijven;

Overwegende dat de agenda van voormelde algemene vergadering volgende agendapunten bevat:

  1. Algemene vergadering: verslag 14 december 2023 – goedkeuring

  2. Bestuur: wijziging samenstelling raad van bestuur - goedkeuring

  3. Financiën: balans, resultatenrekening en jaarverslag (dienstjaar 2023) - goedkeuring

  4. Financiën: verslag van de bedrijfsrevisor-commissaris over de jaarrekening 2023 - aktename

  5. Financiën: verdeling batig saldo van de resultatenrekening 2023 - goedkeuring

  6. Financiën: kwijting aan de raad van bestuur en de commissarisbedrijfsrevisor - goedkeuring

  7. Varia en rondvraag

Gelet op de bepalingen van het decreet over het lokaal bestuur, in het bijzonder op artikel 40 en artikel 41 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad;

Overwegende dat de gemeenteraad krachtens artikel 432 van het decreet over het lokaal bestuur het mandaat van de vertegenwoordiger vaststelt voor elke algemene vergadering;

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 18 maart 2021 houdende aanduiding van de vertegenwoordiger van de gemeente Baarle-Hertog om als volmachtdrager deel te nemen aan de algemene vergaderingen van PONTES;

Besluit

Artikel 1

Akkoord te gaan met de voorstellen van de raad van bestuur van PONTES betreffende de agendapunten van de algemene vergadering van PONTES  op 20 juni 2024.

Artikel

Onderhavige beslissing bepaalt het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente Baarle-Hertog die zal deelnemen aan voormelde algemene vergadering, of op elke andere algemene vergadering die wordt samengeroepen ter behandeling van de agendapunten van deze vergadering indien ze uitgesteld of verdaagd zou worden.

Artikel

Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met uitvoering van deze beslissing en onder meer de opdrachthoudende vereniging PONTES hiervan in kennis te stellen.

Openbare behandeling van agendapunt

04. CIPAL – algemene vergadering van 20 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Stemming over het voorstel van besluit:

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

Effectieve stemmers

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

04. CIPAL – algemene vergadering van 20 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger

Gelet op het feit dat de gemeente vennoot is van de dienstverlenende vereniging CIPAL;

Gelet op de statuten van CIPAL;

Gelet op het decreet over het lokaal bestuur;

Gelet op het schrijven van CIPAL van 3 mei 2024 waarbij de gemeente wordt opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering op 20 juni 2024;

Gelet op het dossier dat door CIPAL werd overgemaakt met voormeld schrijven;

Overwegende dat de agenda van voormelde algemene vergadering volgende agendapunten bevat:

  1. Kennisname van het jaarverslag van de raad van bestuur en het verslag van de commissaris over de enkelvoudige jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2023

  2. Goedkeuring van de enkelvoudige jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2023 met bestemming van het resultaat

  3. Kennisname van het jaarverslag van de raad van bestuur en het verslag van de commissaris over de geconsolideerde jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2023

  4. Kennisname van de geconsolideerde jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2023

  5. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders en aan de commissaris van Cipal voor de uitoefening van hun mandaat tijdens het boekjaar 2023

  6. Vervanging bestuurder

  7. Goedkeuring van het verslag, staande de vergadering

Gelet op de bepalingen van het decreet over het lokaal bestuur, in het bijzonder op artikel 40 en artikel 41 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad;

Overwegende dat de gemeenteraad krachtens artikel 432 van het decreet over het lokaal bestuur het mandaat van de vertegenwoordiger vaststelt voor elke algemene vergadering;

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 21 februari 2019 houdende aanduiding van de vertegenwoordiger van de gemeente Baarle-Hertog om als volmachtdrager deel te nemen aan de algemene vergaderingen van CIPAL;

Besluit

Artikel 1

Akkoord te gaan met de voorstellen van de raad van bestuur van CIPAL betreffende de agendapunten van de algemene vergadering van CIPAL op 20 juni 2024.

Artikel

Onderhavige beslissing bepaalt het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente Baarle-Hertog die zal deelnemen aan voormelde algemene vergadering, of op elke andere algemene vergadering die wordt samengeroepen ter behandeling van de agendapunten van deze vergadering indien ze uitgesteld of verdaagd zou worden.

Artikel

Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met uitvoering van deze beslissing en onder meer de dienstverlenende vereniging CIPAL hiervan in kennis te stellen.

Openbare behandeling van agendapunt

05. Kunstacademie De Noorderkempen – algemene vergadering van 20 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Stemming over het voorstel van besluit:

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

Effectieve stemmers

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

05. Kunstacademie De Noorderkempen – algemene vergadering van 20 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger

Gelet op het Benelux-verdrag inzake grensoverschrijdende en interterritoriale samenwerking van 20 februari 2014;

Gelet op het decreet over het lokaal bestuur;

Gelet op het feit dat gemeente lid is van de BGTS Kunstacademie de Noorderkempen;

Gelet op de statuten van BGTS Kunstacademie de Noorderkempen in toepassing van voormeld Benelux-verdrag;

Gelet op het schrijven van BGTS Kunstacademie de Noorderkempen van 22 april 2024 waarbij de gemeente wordt opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering op 20 juni 2024;

Overwegende dat de agenda van deze algemene vergadering volgende punten bevat:

  1. Opening

  2. Samenstelling algemene vergadering

  3. Goedkeuring vorig verslag

  4. Informatie rond het voorbije schooljaar

  5. Bespreking en goedkeuring Jaarrekening 2023

  6. Verlenen decharge accountant

  7. Activiteitenverslag

  8. Varia - rondvraag

  9. Sluiting

Gelet op het dossier dat door BGTS Kunstacademie de Noorderkempen werd overgemaakt met voormeld schrijven;

Gelet op de bepalingen van het decreet over het lokaal bestuur, in het bijzonder op artikel 40 en artikel 41 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad;

Gelet op artikel 8 en artikel 9 van de statuten welke de samenstelling van de algemene vergadering alsook het mandaat van de leden van de algemene vergadering regelen;

Overwegende dat voormeld artikel 9 bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente door de gemeenteraad voor elke algemene vergadering wordt herhaald;

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 16 februari 2023 houdende aanduiding van de vertegenwoordiger van de gemeente Baarle-Hertog om als volmachtdrager deel te nemen aan de algemene vergaderingen van ACADEMIE VOOR MUZIEK EN WOORD DE NOORDERKEMPEN (GOL) (thans BGTS Kunstacademie de Noorderkempen);

Besluit

Artikel 1

Akkoord te gaan met de voorstellen van de raad van bestuur betreffende de agendapunten van de algemene vergadering van BGTS Kunstacademie de Noorderkempen op 20 juni 2024.

Artikel

Onderhavige beslissing bepaalt het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente Baarle-Hertog die zal deelnemen aan voormelde algemene vergadering, of op elke andere algemene vergadering die wordt samengeroepen ter behandeling van de agendapunten van deze vergadering indien ze uitgesteld of verdaagd zou worden.

Artikel

Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met uitvoering van deze beslissing en onder meer de BGTS Kunstacademie de Noorderkempen hiervan in kennis te stellen.

Openbare behandeling van agendapunt

06. IOK – algemene vergadering van 21 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Stemming over het voorstel van besluit:

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

Effectieve stemmers

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

06. IOK – algemene vergadering van 21 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger

Gelet op het feit dat de gemeente vennoot is van de dienstverlenende vereniging IOK;

Gelet op de statuten van IOK;

Gelet op het decreet over het lokaal bestuur;

Gelet op het schrijven van IOK van 19 april 2024 waarbij de gemeente wordt opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering op 21 juni 2024;

Gelet op het dossier dat door IOK werd overgemaakt met voormeld schrijven;

Overwegende dat de agenda van voormelde algemene vergadering volgende agendapunten bevat:
1. Goedkeuring van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2023
2. Verslag van de commissaris-revisor over het boekjaar 2023
3. Resultaatsbestemming 2023
4. Goedkeuring van de jaarrekening over het boekjaar 2023, afgesloten per 31 december 2023
5. Kwijting te geven afzonderlijk aan de bestuurders en commissaris-revisor over de uitoefening van hun mandaat in 2023

Gelet op de toelichtende nota overgemaakt met voormeld schrijven;

Gelet op de bepalingen van het decreet over het lokaal bestuur, in het bijzonder op artikel 40 en artikel 41 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad;

Overwegende dat de gemeenteraad krachtens artikel 432 van het decreet over het lokaal bestuur het mandaat van de vertegenwoordiger vaststelt voor elke algemene vergadering;

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 18 november 2021 houdende aanduiding van de vertegenwoordiger van de gemeente Baarle-Hertog om als volmachtdrager deel te nemen aan de algemene vergaderingen van IOK;

Besluit

Artikel 1

Akkoord te gaan met de voorstellen van de raad van bestuur van IOK betreffende de agendapunten van de algemene vergadering van IOK op 21 juni 2024.

Artikel 2

Onderhavige beslissing bepaalt het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente Baarle-Hertog op voormelde algemene vergadering.

Artikel 3

Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met uitvoering van deze beslissing en onder meer de dienstverlenende vereniging IOK hiervan in kennis te stellen.

Openbare behandeling van agendapunt

07. IOK Afvalbeheer – algemene vergadering van 21 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Stemming over het voorstel van besluit:

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

Effectieve stemmers

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

07. IOK Afvalbeheer – algemene vergadering van 21 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger

Gelet op het feit dat de gemeente vennoot is van de opdrachthoudende vereniging IOK Afvalbeheer;

Gelet op de statuten van IOK Afvalbeheer;

Gelet op het decreet over het lokaal bestuur;

Gelet op het schrijven van IOK Afvalbeheer van 19 april 2024 waarbij de gemeente wordt opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering op 21 juni 2024;

Gelet op het dossier dat door IOK Afvalbeheer werd overgemaakt met voormeld schrijven;

Overwegende dat de agenda van voormelde algemene vergadering volgende agendapunten bevat:
Goedkeuring van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2023

  1. Verslag van de commissaris-revisor over het boekjaar 2023

  2. Resultaatsbestemming 2023

  3. Goedkeuring van de jaarrekening over het boekjaar 2023, afgesloten per 31 december 2023

  4. Kwijting te geven afzonderlijk aan de bestuurders en commissaris-revisor over de uitoefening van hun mandaat in 2023

Gelet op de toelichtende nota overgemaakt met voormeld schrijven;

Gelet op de bepalingen van het decreet over het lokaal bestuur, in het bijzonder op artikel 40 en artikel 41 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad;

Overwegende dat de gemeenteraad krachtens artikel 432 van het decreet over het lokaal bestuur het mandaat van de vertegenwoordiger vaststelt voor elke algemene vergadering;

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 18 maart 2021 houdende aanduiding van de vertegenwoordiger van de gemeente Baarle-Hertog om als volmachtdrager deel te nemen aan de algemene vergaderingen van IOK Afvalbeheer;

Besluit

Artikel 1

Akkoord te gaan met de voorstellen van de raad van bestuur van IOK Afvalbeheer betreffende de agendapunten van de algemene vergadering van IOK Afvalbeheer op 21 juni 2024.

Artikel 2

Onderhavige beslissing bepaalt het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente Baarle-Hertog op voormelde algemene vergadering.

Artikel 3

Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met uitvoering van deze beslissing en onder meer de opdrachthoudende vereniging IOK Afvalbeheer hiervan in kennis te stellen.

Openbare behandeling van agendapunt

08. PIDPA – algemene vergadering van 28 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Stemming over het voorstel van besluit:

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

Effectieve stemmers

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

08. PIDPA – algemene vergadering van 28 juni 2024 – goedkeuren agendapunten en bepalen mandaat van vertegenwoordiger

Gelet op het feit dat de gemeente vennoot is van de opdrachthoudende vereniging PIDPA;

Gelet op de statuten van PIDPA;

Gelet op het decreet over het lokaal bestuur;

Gelet op het schrijven van PIDPA van 22 april 2024 waarbij de gemeente wordt opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering op 28 juni 2024;

Overwegende dat de agenda van voormelde algemene vergadering volgende agendapunten bevat:

  1. Nazicht van de raadsbesluiten voor de afgevaardigden

  2. Verslag van de raad van bestuur over het jaar 2023

  3. Verslag van de commissaris over het jaar 2023

  4. Goedkeuring van de jaarrekening, afgesloten op 31 december 2023

  5. Decharge te verlenen aan bestuurders en commissaris

  6. Toetredingen/uitbreidingen van opdracht

  7. Benoemingen

  8. Varia - vragen van vennoten

  9. Goedkeuring van het verslag van de algemene vergadering

Gelet op het dossier dat door PIDPA werd overgemaakt met voormeld schrijven;

Gelet op de bepalingen van het decreet over het lokaal bestuur, in het bijzonder op artikel 40 en artikel 41 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad;

Overwegende dat de gemeenteraad krachtens artikel 432 van het decreet over het lokaal bestuur het mandaat van de vertegenwoordiger vaststelt voor elke algemene vergadering;

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 18 maart 2021 houdende aanduiding van de vertegenwoordiger van de gemeente Baarle-Hertog om als volmachtdrager deel te nemen aan de algemene vergaderingen van PIDPA;


Besluit

Artikel 1

Akkoord te gaan met de voorstellen van de raad van bestuur van PIDPA betreffende de agendapunten van de algemene vergadering van PIDPA op 28 juni 2024.

Artikel 2

Onderhavige beslissing bepaalt het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente Baarle-Hertog die zal deelnemen aan voormelde algemene vergadering, of op elke andere algemene vergadering die wordt samengeroepen ter behandeling van de agendapunten van deze vergadering indien ze uitgesteld of verdaagd zou worden.

Artikel 3

Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met uitvoering van deze beslissing en onder meer de opdrachthoudende vereniging PIDPA hiervan in kennis te stellen.

Openbare behandeling van agendapunt

09. Financiën – retributie voor de uitvoering van conformiteitsonderzoeken voor zelfstandige woningen en kamers (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Stemming over het voorstel van besluit:

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

Effectieve stemmers

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

09. Financiën – retributie voor de uitvoering van conformiteitsonderzoeken voor zelfstandige woningen en kamers

Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid art. 40, §3;

Gelet op de omzendbrief KB/ABB 2019/2 van 15 februari 2019 betreffende de gemeentefiscaliteit;

Gelet op de decreten over het Vlaamse Woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020, zoals gewijzigd, hierna Vlaamse Codex Wonen van 2021, in het bijzonder toekomstig artikel 3.3/1;

Gelet op het besluit van 11 september 2020 tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021, zoals gewijzigd, hierna Besluit Vlaamse Codex Wonen van 2021, inzonderheid toekomstig artikel 3.4, vierde lid;

Gelet op het decreet van 21 april 2023 tot wijziging van diverse decreten met betrekking tot wonen (‘middellange termijndecreet’);

Gelet op het besluit van 8 december 2023 tot wijziging van diverse besluiten betreffende het Woonbeleid;

Overwegende dat krachtens (toekomstig) artikel 3.3/1 van de Vlaamse Codex Wonen de vergoeding vanaf 1 juni 2024 hervormd wordt en er een vergoeding zal kunnen worden gevraagd voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek. Daarmee vervalt de huidige vergoedingsregeling voor het behandelen van de aanvraag van een conformiteitsattest. Bovendien wordt het maximumbedrag dat de gemeente mag vragen voor het uitvoeren van conformiteitsonderzoeken verhoogd tot € 200;

Gelet op het retributiereglement op de afgifte van administratieve stukken en administratieve prestaties, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 19 december 2019, zoals gewijzigd, inzonderheid artikel 4, punt o) conformiteitsattesten;

Overwegende dat krachtens voormelde gemeenteraadsbeslissing de gemeente Baarle-Hertog een retributie vraagt voor de behandeling van de aanvragen van conformiteitsattesten;

Overwegende dat het aangewezen is om voor de uitvoering van conformiteitsonderzoeken een vergoeding vast te stellen, binnen het nieuwe decretale kader, en dit om volgende redenen:

  • Met de toekomstige nieuwe regelgeving wordt in meer mogelijkheden voorzien om een vergoeding te vragen. Door de gewijzigde regelgeving zal het vanaf 1 juni 2024 (enkel nog) mogelijk zijn een vergoeding per conformiteitsonderzoek te vragen. Tot op heden wordt er een vergoeding gevraagd voor de behandeling van de aanvraag van een conformiteitsattest. In de praktijk blijkt echter dat er vaak meer dan één conformiteitsonderzoek wordt uitgevoerd alvorens de woning conform kan worden verklaard. Met de nieuwe regeling kan aldus in dit geval een retributie per conformiteitsonderzoek worden gevraagd (i.p.v. één retributie per aanvraag voor een attest), waardoor de vergoeding meer in verhouding zal staan tot de gemaakte kosten;

  • Bovendien wordt vanaf 1 juni 2024 het maximale bedrag dat kan worden gevraagd, verhoogd naar 200 euro per conformiteitsonderzoek. De vergoeding moet beperkt zijn tot de werkelijke kosten. Het betreffende conformiteitsonderzoek wordt steeds uitgevoerd door een woningonderzoeker in opdracht van de gemeente. Dergelijk onderzoek gaat steeds gepaard met een administratieve verwerking. Hierdoor blijkt de huidige vergoeding die gevraagd kan worden niet in overeenstemming te zijn met de werkelijke kosten. In de praktijk liggen de kosten van een conformiteitsonderzoek omstreeks of zelfs hoger dan 200 euro per conformiteitsonderzoek. De verhoging binnen het nieuwe decretale kader is dus wenselijk;

  • Er kan een lagere vergoeding worden vastgesteld voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek voor een zelfstandige woning of kamer waarvoor binnen een termijn van 3 maanden voorafgaand aan dit onderzoek al een eerder een conformiteitsonderzoek heeft plaatsgevonden. Een hercontrole neemt minder tijd in beslag en brengt bijgevolg minder kosten met zich mee. Door te werken met een termijn van 3 maanden wordt gestimuleerd om tijdig de nodige herstellingen uit te voeren.

  • De vergoeding wordt gevraagd per onderzochte woning en dus per opgemaakt technisch verslag. Een kamer wordt als een bepaald type woning beschouwd (art. 1.3, §1, eerste lid, 25° Vlaamse Codex Wonen van 2021). In geval van kamers is dit dus een vergoeding per kamer. Voor kamerwoningen wordt er een maximale kostprijs voorzien, zodat de vergoeding niet kan blijven oplopen bij een groot aantal onderzochte kamers in een kamerwoning.

Overwegende dat de vergoeding enkel gevraagd kan worden voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek op verzoek. Er wordt een vergoeding gevraagd voor conformiteitsonderzoeken in volgende gevallen (deze gevallen worden altijd als een verzoek beschouwd):

  • In het kader van de procedure van het verzoek tot afgifte van een conformiteitsattest, vermeld in artikel 3.7, §1, eerste lid van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

  • In het kader van een melding van herstel van eerder vastgestelde gebreken in de loop van een procedure om een woning ongeschikt of onbewoonbaar te verklaren, met toepassing van artikel 3.12 van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

  • In het kader van een melding van herstel in de waarschuwingsprocedure als vermeld in artikel 3.10, derde lid van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

Overwegende dat in navolgende gevallen er geen vergoeding zal (kunnen) worden gevraagd:

  • Voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek na een verzoek om een woning ongeschikt of onbewoonbaar te verklaren met toepassing van artikel 3.13 van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

  • Voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek na een melding in de waarschuwingsprocedure als vermeld in artikel 3.10, eerste lid van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

  • Voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek op vraag van de woonmaatschappij.

Besluit

Artikel 1

Met ingang van 1 juni 2024 wordt in de hieronder opgesomde gevallen een retributie gevestigd voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek, op verzoek, dat verloopt volgens de procedure vermeld in artikel 3.3 van de Vlaamse Codex Wonen:

  • In het kader van de procedure van het verzoek tot afgifte van een conformiteitsattest, vermeld in artikel 3.7, §1, eerste lid van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

  • In het kader van een melding van herstel van eerder vastgestelde gebreken in de loop van een procedure om een woning ongeschikt of onbewoonbaar te verklaren, met toepassing van artikel 3.12 van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

  • In het kader van een melding van herstel in de waarschuwingsprocedure als vermeld in artikel 3.10, derde lid van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

Artikel 2

De retributie is niet verschuldigd in volgende gevallen:

  • Voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek na een verzoek om een woning ongeschikt of onbewoonbaar te verklaren met toepassing van artikel 3.13 van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

  • Voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek na een melding in de waarschuwingsprocedure als vermeld in artikel 3.10, eerste lid van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

  • Voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek op vraag van de woonmaatschappij.

Artikel 3

De retributie wordt vastgesteld als volgt:

  • € 200 voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek voor een zelfstandige woning;

  • € 130 euro voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek voor een kamer, met een maximum van € 1.775 voor een kamerwoning;

  • € 130 euro voor de uitvoering van een conformiteitsonderzoek voor een zelfstandige woning of kamer waarvoor binnen een termijn van 3 maanden voorafgaand aan dit onderzoek al een eerder conformiteitsonderzoek heeft plaatsgevonden.

Artikel 4

De retributie is verschuldigd door de natuurlijke persoon of de rechtspersoon die als houder van het zakelijk recht of onderverhuurder een woning verhuurt of te huur of ter beschikking stelt.

Artikel 5

De retributie wordt betaald door middel van storting op het rekeningnummer en binnen de termijn vermeld in het schrijven van het gemeentebestuur.

Artikel 6

In artikel 4 van de gemeenteraadsbeslissing van 19 december 2019 houdende goedkeuring van het retributiereglement op de afgifte van administratieve stukken en administratieve prestaties, zoals gewijzigd, wordt het bepaalde onder punt “o) conformiteitsattesten” met ingang van 1 juni 2024 opgeheven en vervangen door onderhavig reglement.

Artikel 7

Dit retributiereglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286 en 287 van het decreet over het lokaal bestuur, en de toezichthoudende overheid wordt hiervan op de hoogte gebracht overeenkomstig artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur.

Openbare behandeling van agendapunt

10. Verkeer en mobiliteit – aanvullend verkeersreglement – wijziging nr. 15 (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Stemmingen bij agendapunt

De leden van de raad stemmen openbaar

Stemming over het voorstel van besluit:

Aanwezigen tijdens de stemming

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

Effectieve stemmers

  • Ann Brosens
  • Mark Bruurs
  • Frans De Bont
  • Mano Jansens
  • Philip Loots
  • Bart Mertens
  • Tom Sommen
  • Leo Van Tilburg

goedgekeurd, met eenparigheid van stemmen

10. Verkeer en mobiliteit – aanvullend verkeersreglement – wijziging nr. 15

Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;

Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;

Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;

Gelet op de nieuwe gemeentewet;

Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;

Gelet op het decreet van 16 mei 2008 en het besluit van de Vlaamse regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;

Gelet op omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer;

Gelet op het aanvullend verkeersreglement goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 19 februari 2015, gewijzigd bij gemeenteraadsbeslissingen van 2 juli 2015, 17 november 2016, 21 december 2017, 19 april 2018, 15 november 2018, 18 april 2019, 19 september 2019, 20 februari 2020, 7 mei 2020, 25 juni 2020, 17 september 2020, 15 april 2021, 17 februari 2022 en 18 april 2024;

Overwegende dat de wegen- en rioleringswerken aan de Kapelstraat vermoedelijk eind mei 2024 afgerond zullen worden;

Overwegende dat het noodzakelijk is om verkeersmaatregelen te nemen ten behoeve van de openstelling voor het verkeer van bovenvermeld wegvak;

Overwegende dat wordt voorgesteld om deze maatregelen in het aanvullend verkeersreglement op te nemen;

Besluit

Artikel 1

In het aanvullend verkeersreglement van 19 februari 2015 wordt artikel 2 als volgt gewijzigd:

“Artikel 2 - Ingevolge wegversmallingen wordt de voorrang op navolgende plaatsen als volgt geregeld:

- ter hoogte van Zondereigen nr. 41 tot en met nr. 43: voorrang wordt gegeven aan bestuurders rijdende in de richting van Merksplas;

- ter hoogte van de Noordermark nabij Zondereigen nr. 53A: voorrang wordt gegeven aan bestuurders rijdende in de richting van Merksplas;

- ter hoogte van Kapelstraat nr. 31 tot nr. 34: voorrang wordt gegeven aan bestuurders rijdende in de richting van de Smederijstraat.

 Deze maatregel wordt aangeduid met verkeersborden B21 en B19.”

Artikel 2

In het aanvullend verkeersreglement van 19 februari 2015 wordt artikel 25 als volgt gewijzigd:

"Artikel 25 - Op de volgende plaatsen worden parkeerplaatsen afgebakend:

- Alphenseweg van nr. 1 tot nr. 21

- Chaamseweg

- Desirée Geeraertstraat

- Kapelstraat vanaf Molenstraat tot en met Kapelstraat nr. 51

- Kerkplein

- Kerkstraat

- Klokkenstraat

- Molenstraat

- Oosteinde

- Pastoor van Herdegomstraat nr. 19 tot nr. 23

- Uitbreidingsstraat

- Pastoor de Katerstraat"

Artikel 3

In artikel 33 (oversteekplaatsen) van het aanvullend verkeersreglement van 19 februari 2015 wordt volgende locatie geschrapt:

- Kapelstraat :  tegenaan kruispunt met de Molenstraat.

Artikel 4

Dit besluit wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286 en 287 van het decreet over het lokaal bestuur.

Artikel 5

Dit besluit wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van het departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse Overheid.

Besloten behandeling van agendapunt

11. Cultuurcentrum Baarle – toekomst huisvesting – mondelinge toelichting (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Openbare behandeling van agendapunt

12. Goedkeuring notulen en zittingsverslag van de vergaderingen van de gemeenteraad van 18 april 2024 (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Daar tijdens de vergadering van de gemeenteraad geen opmerkingen zijn gemaakt, worden de notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad van 18 april 2024 als goedgekeurd beschouwd, en worden voormelde notulen ondertekend door de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur.

Openbare behandeling van agendapunt

13. Sluiting (gepland)

Aanwezigen bij agendapunt

Aanwezige leden

  • Ann Brosens (Gemeenteraadslid)
  • Mark Bruurs (Gemeenteraadslid)
  • Frans De Bont (Gemeenteraadslid)
  • Mano Jansens (Gemeenteraadslid)
  • Philip Loots (Gemeenteraadslid)
  • Bart Mertens (Gemeenteraadslid)
  • Tom Sommen (Gemeenteraadslid)
  • Leo Van Tilburg (Gemeenteraadslid)

Afwezige leden

  • Jeroen Raeijmaekers (Gemeenteraadslid)
  • Jef Van de Perre (Gemeenteraadslid)
  • Jeroen Van den Bogaert (Gemeenteraadslid)

Voorzitter: Frans De Bont

Secretaris: Trees Van Geluwe

Om 21.02 uur sluit de voorzitter de vergadering.

De voorzitter sluit de zitting op 16/05/2024 21:02 .